اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970416303807602

uml چیست؟ چگونه نمودارهای زبان مدلسازی uml را رسم کنیم؟

کد: 13970416303807602

https://goo.gl/2W9D3F

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله با تعریف uml و نمودارهای uml بیشتر آشنا خواهید شد. به طور مثال خواهیم گفت برنامه‌نویسی که می‌خواهد نرم افزار crm را از طریق آشنایی با زبان uml گسترش دهد، چگونه می‌تواند با درک موضوع برنامه به کمک Use Case مراحل تحلیل و تولید را با مشخصات پیشرفته Class انجام دهد.

uml چیست چگونه نمودارهای زبان مدلسازی  uml را رسم کنیم
معرفی و بررسی زبان مدلسازی uml

بسیاری از دانشجویان با پرسش uml چیست مواجه می‌شوند و دوست دارند که زبان مدلسازی uml که بهترین زبان برای برنامه‌نویسی نرم افزار یکپارچه است را یاد بگیرند در این مقاله آموزش uml ارائه شده است

زبان uml چیست؟ اولین سوالی که یک برنامه‌نویس از خود می‌پرسد این است که زبان uml چه کاربرد و ویژگی‌هایی دارد و هر کدام از نمودارهای uml در کجا کاربرد دارد؟ یا اینکه نمودارهای uml کتابخانه می‌تواند شامل چه فاکتورهایی در زمان استفاده از uml باشد.

در مقاله uml با تعریف uml و نمودارهای uml بیشتر آشنا خواهید شد. به طور مثال در این مقاله گفته خواهد شد که، برنامه نویسی که می خواهد نرم افزار crm را از طریق آشنایی با زبان uml گسترش دهد، چگونه می‌تواند با درک موضوع برنامه به کمک Use Case مراحل تحلیل و تولید را با مشخصات پیشرفته Class انجام دهد.

زبان مدلسازی Uml چیست؟

در مهندسی نرم افزار، uml یک زبان مدلسازی با امکان طراحی سیستم به شکل نمودار و قالب‌های گرافیکی است که نمودارهای uml به توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای مالی و اداری همچون نرم‌افزار اتوماسیون اداری، امکان طراحی سیستم شی گرا و تحلیل آن را به راحتی می‌دهد و برنامه نویس با دید وسیع‌تری که به کمک uml نسبت به پروژه پیدا کرده است می‌تواند کدنویسی را انجام دهد. نرم‌افزارهایی نیز در جهت تسهیل فرآیند uml طراحی و تولید شده است.

ویژگی‌های زبان مدلسازی یکپارچه uml

تا اینجا گفته شد که uml یک زبان مدلسازی برای توصیف ویژگی‌ها و مستندسازی اجرای سیستم نرم‌افزار در حال توسعه به صورت نمایش گرافیکی است. ویژگی‌­های uml به فهمیدن، طراحی و نگهداری اطلاعات نرم افزاری توسعه‌دهنده برنامه کمک می‌کند. برخی از ویژگی‌­های زبان uml شامل موارد زیر است:

  • تسهیل ارتباط بین اعضای پروژه
  • امکان تبدیل مدل­‌های uml به زبان‌­های برنامه نویسی دیگر مثل جاوا و ++c و بالعکس
  • کاهش هزینه‌های آموزش و تغییرات طرح
  • پشتیبانی از مفاهیم سطح بالای شی گراء مثل Pattern، Collaboration
  • آموزش uml

مهندسان نرم‌افزاری که علاقه‌مند به شرکت در دوره‌های آموزش uml هستند، مخصوصا افرادی که پیش‌نیاز و مهارت لازم را در مورد زبان uml ندارند، یکی از مشکلاتی که در زمان یادگیری زبان مدلسازی uml مطرح می‌کنند حجیم بودن مطالب uml و سخت بودن تحلیل و درک نمودارهای uml است. مهمترین هدفی که در دوره‌های آموزشی زبان uml و حتی در برخی از انواع کتاب آموزش uml مثل کتاب آموزش زبان مدلسازی uml مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان از نمودارهای uml در جهت توسعه و گسترش یک نرم افزار استفاده کرد. معمولاً مدیران پروژه و متخصصان IT، مهندسین صنایع، تحلیل‌گران کسب‌وکار و طراحان نرم‌افزار بهترین مخاطبین دوره‌های آموزش uml و نحوه رسم نمودار uml هستند. برخی از سرفصل­‌هایی که در آموزش uml مطرح می‌شود شامل:

  • مقدمه‌ای بر مدل‌سازی بصری
  • نمودار کلاس در uml
  • روابط بین نمودارهای uml
  • مکانیسم اشتراک uml و نمودارهای uml
  • الگوها و چارچوب نمودارهای uml
  • تشخیص استفاده از انواع نمودارهای uml در زمان و مکان مناسب
  • ایجاد تعامل بین uml و نمودارهای uml و …

نکاتی برای تست و برنامه‌نویسی بهتر با uml و رسم انواع نمودار uml

  • کنترل یکپارچگی کامپوننت در طول پروژه برنامه نویسی
  • مکانیزه کردن فرآیند و توسعه نرم افزار erp
  • شناسایی و مدیریت ریسک­‌های برنامه‌نویسی با تسلط به نمونه کامل نمودارهای uml
  • انتخاب و ارائه نمودارهای uml مناسب برای برنامه نویسی

علاقه‌مندان در صورت تمایل به آموزش‌های بیشتر راجع به نمودارهای uml و حل مسائل و مشکلات خود پیرامون این مبحث می‌توانید به لینک زیر مراجعه کرده و سوالات خود را در قالب کامنت ارسال کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پشتیبانی شبکه آریستک

آریستک یک شرکت فعال در زمینه شبکه های کامپیوتری است که اصولا خدمات شبکه را برای کسب و کارهای متوسط و بزرگ راه اندازی و پشتیبانی می کند ، ما در اریس تک خدمات شبکه ، پشتیبانی شبکه ، مجازی سازی شبکه ، راه اندازی شبکه ، مشاوره و طراحی شبکه ، و مشاوره خرید تجهیزات شبکه را انجام می دهیم. آریستک سابقه راه اندازی و پشتیبانی انواع شبکه های مایکروسافت و لینوکس را از سال 1383 تا به امروز به دوش می کشد و بسیاری از صنایع تولیدی ، بازرگانی ، خدماتی و ... در لیست مشتریان آریستک می باشند. در صورتی که شما نیاز به استخدام در یک شرکت فنی مهندسی و تکنولوژی محور دارید می توانید در محیط گرم و صمیمی ما حضور پیدا کنید و بعد از مراحل جذب و استخدام (که کمی پیچیده است و دلیل آن حساس بودن خدمات شبکه آریستک به سازمانهای متوسط و بزرگ کشور عزیزمان می باشد) در تیم ما فعالیت نمائید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]