اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960615260327602

آموزش تنظیمات مودم dlink و TP-Link برای اینترنت مخابرات

کد: 13960615260327602

https://goo.gl/zXHzBA

، تهران , (اخبار رسمی): تنظیمات مودم dlink برای اینترنت مخابرات ، متداول ترین دغدغه مشترکین جدید اینترنت پرسرعت این شرکت میباشد! بسیاری از کاربرانی که از شرکت مخابرات اقدام به راه اندازی اینترنت ADSL میکنند، در هنگام نصب و تنظیمات مودم دچار مشکلات عدیده ای میشوند و نیاز به آموزش تنظیمات مودم adsl پیدا میکنند.

آموزش تنظیمات مودم dlink و TP-Link برای اینترنت مخابرات
آموزش تنظیمات مودم dlink و TP-Link برای اینترنت مخابرات

تنظیمات مودم dlink برای اینترنت مخابرات برای کاربران بسیار مهم است. نحوه تنظیمات مودم adsl مخابرات ، آموزش تنظیم مودم مخابرات adsl و تنظیمات مودم اینترنت مخابرات dns از مشکلات مرسوم کاربران میباشد

به گزارش واحد پشتیبانی شبکه آریستک ، تنظیمات مودم dlink برای اینترنت مخابرات ، متداول ترین دغدغه مشترکین جدید اینترنت پرسرعت این شرکت میباشد! بسیاری از کاربرانی که از شرکت مخابرات و یا دیگر شرکت های خصوصی اقدام به راه اندازی اینترنت ADSL در منزل و یا محل کار خود میکنند، در هنگام نصب و تنظیمات مودم دچار مشکلات عدیده ای میشوند و نیاز به آموزش تنظیمات مودم adsl پیدا میکنند. در بازار مودم های مختلفی با مارک های گوناگون موجود هستند اما به دلیل سازگاری و انعطاف بالای مودم های dlink با زیرساخت های ارتباطی کشورمان، شرکت مخابرات نیز این مارک را به کاربران خودش برای خرید پیشنهاد میکند. اگر بتازگی از شرکت مخابرات اینترنت تهیه کرده اید و منتظر آمدن کارشناسان برای نصب و تنظیم مودم برای اینترنت مخابرات هستید ، پیشنهاد میکنیم خودتان دست به کار شوید و با کمک ما تنظیمات مودم dlink خود را انجام دهید. اگر قصد دارید در محل کار و یا شرکت خود مودم تان را به صورت حرفه ای کانفیگ کنید ، پیشنهاد میکنیم حتما از دانش و تجربیات متخصصان آریستک که در حوزه خدمات شبکه های کامپیوتری تجربه چندین ساله دارند استفاده کنید. اگر تا انتها مطالب این مقاله آموزشی را مطالعه کنید، اطلاعات بسیار زیادی از نحوه تنظیم مودم adsl بدست خواهید آورد و به سادگی و در کمترین زمان ممکن می توانید تنظیم مودم مخابرات را خودتان انجام دهید.

راهنمای تنظیمات مودم adsl مخابرات

همانطور که در قسمت قبل بدان اشاره کردیم ، چگونگی تنظیم مودم adsl همیشه برای کاربران تازه کار و مشترکین جدید اینترنت سخت و طاقت فرسا بوده است اما اگر تصور میکنید تنظیمات مودم adsl مخابرات کار سخت و پیچیده ای ست ، بهتر است نظرتان را تغییر دهید چرا که ما در این مقاله قصد داریم به صورت ساده و کاملا کاربردی به آموزش تنظیم مودم adsl بپردازیم و شما را در تنظیمات مودم dlink یاری کنیم. پس همراه ما باشید تا روش تنظیم مودم adsl را به شما خوانندگان گرامی آموزش دهیم.

تنظیمات مودم dlink

پیش از آنکه سراغ تنظیمات مودم dlink بروید میبایست کابل LAN ، کابل تلفن و splitter آماده کنید. اگر قصد دارید از روش بدون سیم (وایرلس) مودم خود را کانفیگ کنید، نیازی به تهیه کابل LAN نیست اما اگر میخواهید از طریق لپتاب و یا کامپیوتر خود به دیگر دستگاه های منزل و یا محل کارتان اینترنت به اشتراک بگذرید، بهتر است که یک کابل LAN تهیه کرده و پورت شبکه کامپیوتر خود را از طریق این کابل، به پورت شبکه مودم متصل کنید. برای تنظیمات مودم dlink مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید:

1- اولین مرحله برای تنظیمات مودم adsl این است که تجهیزات خود را از نظر سخت افزاری راه اندازی کنید. برای اینکار به وسیله یک کابل تلفن یا RJ11 ، پریز تلفن را به پورت LINE اسپلیتر متصل کنید.

2- در این مرحله شما باید دو کابل تلفن آماده داشته باشید. یک سر سوکت کابل تلفن خود را به پشت تلفن و یک سر دیگر آن را به پورت PHONE اسپلیتر متصل کنید تا تلفن شما روشن شود. سپس هر دو سر سوکت کابل دیگر را پورت LINE مودم و اسپلیتر وصل کنید تا مودم شما آماده کانفیگ شود. سپس اگر میخواهید کامپیوتر خود را به صورت کابلی به مودم وصل کنید ، تنها کافیست دو سر سوکت کابل LAN را به پورت های شبکه کامپیوتر و مودم خود متصل کنید.

3- اگر دو مرحله قبلی تنظیمات مودم اینترنت مخابرات را به درستی انجام داده باشید ، فقط پنج دقیقه با اتمام تنظیمات مودم dlink خود فاصله خواهید داشت. حالا نوبت آن رسیده است که آداپتور مودم را به دستگاه وصل کنید و آن را به پریز بزنید. سپس دکمه ON پشت مودم را فشار دهید تا مودم روشن شود. سپس چند دقیقه منتظر بمانید تا چراغ DSL مودم روشن شود.

4- پس از اینکه چراغ DSL مودم روشن میشود، وایرلس آن نیز بطور خودکار فعال میشود و شما میتوانید از طریق وای فای لپتاب خود نیز به اعمال تنظیمات مودم dlink خود بپردازید و یا اینکه کابل شبکه خود را پورت های LAN کامپیوتر و مودم متصل کنید. مرورگر خود را باز کنید و آدرس 192.168.1.1 را در نوار آدرس آن وارد کنید و سپس دکمه اینتر را بزنید. نام کاربری و پسورد پیشفرض مودم های دی لینک “admin” میباشد. این کلمه را در هر دو قسمت وارد کنید و وارد تنظیمات مودم adsl شوید.

5- از منوی سمت چپ روی گزینه wizard کلیک کنید و از تب setup روی دکمه  setup wizard کلیک کنید.

6- پنجره ای مثل عکس زیر باز میشود و شما میبایست روی دکمه next کلیک کنید.

7- در این مرحله باید برای مودم خود نام کاربری و رمز عبور جدید وارد کنید. سپس روی next کلیک کنید.

8- در این مرحله country را روی کشور ایران قرار دهید و برای شما که مشترک شرکت مخابرات هستید، internet service provider را روی other قرار دهید. سپس protocol را روی pppoE و پارامتر connection type را نیز روی LLC قرار دهید. کد تنظیمات مودم adsl مانند VPI و VCI نیز برای اکثر ISP ها 0 و 35 میباشد اما بهتر است با پشتیبان ISP تماس بگیرید و این دو پارامتر را بپرسید. در قسمت پایین هم باید نام کاربری و پسوردی که شرکت مخابرات به شما ارائه کرده است را وارد کنید.

9- حالا باید برای وایرلس مودم خود پسورد قوی تعیین کنید. در عکس پارامترهای وایرلس برای تنظیمات مودم adsl آموزش داده شده است. در پایان روی دکمه next کلیک کنید.

10- در مرحله آخر میبایست اطلاعات وارد شده را بررسی کنید. در صورت صحیح بودن اطلاعات، روی apply کلیک کنید تا تنظیمات مودم adsl به پایان برسد و به اینترنت متصل شوید.

تنظیمات پیشرفته مودم

برای تنظیم dns مودم جهت شبکه کردن چند کامپیوتر با مودم adsl نیز میتوانید به بخش setup تنظیمات مودم dlink مراجعه کرده و روی گزینه Manual Internet Connection Setup کلیک کنید تا وارد تنظیمات مودم adsl در حالت پیشرفته شوید. طریقه تنظیم مودم adsl برای کانفیگ dns امری تخصصی میباشد و نیاز به بحث جداگانه دارد. پیشنهاد میکنیم برای تنظیم dns مودم شرکت و یا محل کار خود ، اگر تسلط کاملی روی این بخش ندارید میتوانید با واحد خدمات پشتیبانی شبکه آریستک تماس بگیرید و از تجربیات کارشناسان بهره ببرید. امیدواریم با ارائه این مقاله توانسته باشیم به خوبی از عهده آموزش تنظیمات مودم adsl برآمده باشیم. همچنین میتوانید به انتهای همین صفحه مراجعه کنید و مشکلات خود را در رابطه با تنظیمات مودم dlink دیدگاه خود را ثبت کنید و از ما بپرسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پشتیبانی شبکه آریستک

آریستک یک شرکت فعال در زمینه شبکه های کامپیوتری است که اصولا خدمات شبکه را برای کسب و کارهای متوسط و بزرگ راه اندازی و پشتیبانی می کند ، ما در اریس تک خدمات شبکه ، پشتیبانی شبکه ، مجازی سازی شبکه ، راه اندازی شبکه ، مشاوره و طراحی شبکه ، و مشاوره خرید تجهیزات شبکه را انجام می دهیم. آریستک سابقه راه اندازی و پشتیبانی انواع شبکه های مایکروسافت و لینوکس را از سال 1383 تا به امروز به دوش می کشد و بسیاری از صنایع تولیدی ، بازرگانی ، خدماتی و ... در لیست مشتریان آریستک می باشند. در صورتی که شما نیاز به استخدام در یک شرکت فنی مهندسی و تکنولوژی محور دارید می توانید در محیط گرم و صمیمی ما حضور پیدا کنید و بعد از مراحل جذب و استخدام (که کمی پیچیده است و دلیل آن حساس بودن خدمات شبکه آریستک به سازمانهای متوسط و بزرگ کشور عزیزمان می باشد) در تیم ما فعالیت نمائید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]