اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960924271645886

در گفت و گو با گروه معماری آرل:

چگونه معمار سلیقه‌ی جامعه را ارتقا می‌دهد؟

کد: 13960924271645886

https://goo.gl/LT2ee8

، تهران , (اخبار رسمی): دیدن فضاهای زیباتر برای مردم لذت‌بخش است. آنها از طریق دیدن و مقایسه کردن می‌توانند سلیقه‌ی زیبایی شناسی خود را تغییر دهند.

یبلیط
چگونه معمار سلیقه‌ی جامعه را ارتقا می‌دهد؟

گروه معماری آرل در سال ۸۳ توسط احسان اسعدی و دوستانش راه اندازی شد. در ابتدا این گروه در مسابقات و طراحی‌های معماری وارد شدند و پس از آن به سمت اجرای پروژه‌های معماری رفتند. به گفته‌ی اسعدی این شرکت از آن زمان تا سال ۹۶ بیش از ۲ هزار پروژه انجام داده است. در این نوشته بخشی از نظرات اسعدی درباره‌ی معماری و تاثیر آن در ارتقاء سواد بصری را می‌خوانید.

ساختمان‌های باید چگونه طراحی شوند؟

اسعدی در رابطه با نوع طراحی‌ معماری ساختمان‌ها  می‌گوید: ما برای طراحی تنها به آرامش و رفاه جسمی توجه نمی‌کنیم، بلکه آرامش روان ساکنان خانه نیز برای ما اهمیت دارد؛ زیرا ما به دنبال ایجاد محیطی هستیم که زندگی در آن بهتر باشد.

به این ترتیب ما در تعیین چگونگی محیط اطرافمان، هم به کیفیت و هم به زیبایی توجه می‌کنیم. اکثر ما دوست داریم که علاوه بر راحتی عملکرد و روابط مناسب فضاهای منزل، در محیط زیبایی نیز رندگی کنیم. درجه‌ی حرارت، نور، ابعاد و ... از عواملی هستند که آسایش لازم را برای شما مهیا می‌کنند.

سواد بصری مردم ارتقا یافته است

هنرمند می‌تواند سطح زیبایی شناسی را افزایش دهد. سواد بصری جامعه‌ی فعلی ما به دلیل تعاملاتی که با کشورهای دیگر می‌شود، افزایش یافته است. اسعدی معتقد است زمانی که پروژ‌های خوب ساخته می‌شنود مردم دست به مقایسه می‌زنند و سطح سواد بصری آنها بالاتر می‌رود.

طراحی عالی؛ اجرای ضعیف

افراد زیادی برای طراحی منزل خود به طرح‌های اروپایی مراجعه می‌کنند. اسعدی در این باره می‌گوید: طرح‌های اروپایی زاده‌ی تکنیک‌های ساخت هستند؛ طرح‌های اروپایی با تکنیک‌‌های ساخت قدیمی در ایران قابل اجرا نیستند. طراحان ایرانی در طراحی قوی هستند؛ اما اجرای ما به دلیل سنتی بودن روش‌ها ضعف دارد. معماران ایرانی در طراحی برجسته هستند؛ ولی تکنولوژی ساخت ما ضعیف است.

برای ارتباط با شرکت آرل و دیدن پروژه‌های این شرکت روی لینک کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه معماران آرل

شرکت معماری آرل کار خود را در زمینه مهندسی معماری، معماری داخلی و طراحی منظر از سال 1383 آغاز نموده است و در راستای فعالیت حرفه ای معماری تا کنون ارائه گر پروژه های موفق و برگزیده مسابقات معماری و طراحی داخلی بوده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان