اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961018275318154

راهکارهای رفع مشکل باز شدن سایت

چرا سایت من باز نمی شود؟

کد: 13961018275318154

https://goo.gl/vswcEb

، شهر کرد , (اخبار رسمی): شاید برای شما هم پیش آمده باشد که آدرس سایت خود را در مرورگر وارد کرده باشید و متوجه شده‌اید که سایت شما باز نمی‌شود. یا دوستان و کاربران سایت به شما اطلاع داده‌اند که سایت شما باز نمی‌شود. بعضی اوقات علی رغم این مشکلات، مدیر سرور به شما اعلام می‌کند که سایت شما مشکلی ندارد.

چرا سایت من باز نمی شود ؟
چرا سایت من باز نمی شود؟

شاید ابتدا دستپاچه یا حتی عصبانی شوید و اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد این است که (دیگر با این سرویس دهنده کار نمی‌کنم، مشکل از سرور سایت من است.) اما ما قصد داریم در این مقاله به بررسی عوامل کلی عدم باز شدن یک سایت بپردازیم تا شما نیز در چنین مواقعی بدانید که باید چه کاری انجام دهید و چه درخواستی از مدیر سرور خود برای رفع این مشکل داشته باشید. 

سعی می‌کنیم تا جایی که امکان دارد مهم‌ترین عوامل را بیان کرده و راه حل یا درخواستی که شما باید از سرویس دهنده خود داشته باشید را به همراه آن ارائه کنیم. 

۱. سایت تازه راه اندازی شده است.

- زمانی که یک سایت تازه راه اندازی می‌شود عوامل زیادی می‌تواند در باز نشدن سایت دخیل باشد.

- دامنه‌ (آدرس اینترنتی سایت شما) هنوز به ثبت نرسیده است یا در مورد دامنه‌های ملی ممکن است هنوز تایید نشده باشد. در این مورد می‌توانید با ثبت کننده دامنه تماس بگیرید و آخرین وضعیت دامنه را سوال کنید. 

- مطمئن هستید که دامنه شما ثبت شده است و همچنین در مورد دامنه‌های ملی دامنه تایید هم شده است. در این مورد ممکن است DNS‌-های دامنه شما به درستی با سرویس‌ هاست (میزبانی وب) تهیه شده تنظیم نباشد. باید با ارائه دهنده سرویس‌ هاست تماس بگیرید و دی ان اس‌های‌هاست خود را سوال کنید و بر روی دامنه تنظیم کنید.

- مطمئن هستید که دی ان اس‌ها را نیز به درستی تنظیم کرده‌اید. در این مورد باید به این مورد دقت داشته باشید که شناسایی و پخش تنظیمات دی ان اس شما بین کلیه روتر‌های موجود در دنیا و همچنین ارسال به سرویس دهنده‌ها حداقل بین 24 تا 48 ساعت زمان می‌برد و باید حداقل زمان اعلام شده را برای تنظیم کامل این دی ان اس‌ها منتظر باشید. دقت داشته باشید ممکن است این مورد برای پسوند‌های دامنه مختلف متفاوت باشد؛ ولی به هر حال پس از حداقل 24 ساعت می‌توان به قطعیت اعلام کرد که دامنه و‌هاست مورد نظر به یکدیگر متصل هستند.

۲. سایت قبلا باز می‌شد؛ ولی الان به طور کامل قطع هست. در چنین شرایطی ممکن است موارد زیر اتفاق افتاده باشد.

- سایت فقط برای شما باز نمی‌شود. از یکی از دوستان خود و یا سایت‌هایی مثل gtmetrix.com جهت بررسی اینکه آیا سایت برای شما باز نمی‌شود یا برای همه کمک بگیرید. در چنین شرایطی می‌تواند مشکل از مسدود شدن آی پی اینترنت شما در فایروال سرور  سرویس دهنده‌ هاست شما باشد (در این مورد باید مستقیما به سرویس دهنده جهت بازگشایی آی پی اینترنت خود اعلام کنید، ضمنا آی پی اینترنت خود را می‌توانید از سایت whatismyipaddress.com ببینید.) در موارد کمی‌هم مشکل از دی ان اس‌های اشتباه در کارت شبکه شما هست پیشنهاد ما استفاده از دو دی ان اس (217.218.127.127 و 4.2.2.4) است. همچنین در مواردی کش مرورگر شما و حتی کش دی ان اس هم باعث این موارد شده است. 

- سایت برای شما و تعدادی از همشهریان شما باز نمی‌شود. در این مورد هم مجددا موضوع مسدودی آی پی اینترنت شما در فایروال سرور هست و دلیل اینکه برای برخی از همشهریان شما (یا کسانی که از همان ISP اینترنت شما اینترنت دریافت می‌کنند) باز نمی‌شود به دلیل اشتراکی بودن آی پی‌های ارائه شده در ISP بین کاربران هست. در این مورد هم باید به ارائه دهنده‌‌‌ی هاست اعلام کنید تا آی پی شما را از مسدودیت خارج کند. 

- دامنه‌ی شما منقضی شده است. موارد بیش ماری پیش آمده که دامنه سایت منقضی می‌شود؛ ولی به دلایل مختلفی از عدم بررسی توسط مالک دامنه یا عدم اطلاع رسانی مناسب و یا فراموشی دامنه تمدید نشده است و موجب قطعی سایت شده است. در این مورد پیشنهاد می‌کنیم، حتما دامنه خود را 2 ماه قبل از سررسید تمدید کنید و حتما بیشتر از یک سال آن را تمدید کنید. 

- خطای سرور رخ داده است. ممکن است در سرور سرویس دهنده خطای نرم افزاری یا سخت افزاری رخ داده باشد. در این موارد می‌توانید به اطلاعیه‌های منتشر شده از سرویس دهنده مراجعه کنید یا با سویس دهنده در این مورد مکاتبه و تماس بگیرید. 

- قطعی کلی از دیتاسنتر رخ داده است. ممکن است سرور به دلیل مشکل شبکه‌ای یا تعمیراتی در دیتاسنتر قطع شده باشد. در این مورد نیز باید با سرویس دهنده در تماس باشید. 

- خطای برنامه نویسی در سایت شما رخ داده است. در بسیاری موارد سایت شما به دلیل خطا در فایل‌های سایت شما باز نمی‌شود. در بیشتر این موارد یا خطای رخ داده بر روی سایت خود و یا خطای کلی error 500 مواجه می‌شوید. در این مورد اگر خود شما برنامه نویس این سایت هستید باید برای رفع آن دست بکار شوید. یا از پشتیبان طراحی سایت کمک بخواهید. 

- قطعی در اینترنت شما رخ داده است.  این مورد را می‌توانید با باز کردن چند سایت دیگر بررسی کنید. 

- حمله سایبری، ممکن است سایت شما بر اثر یک حمله سایبری آفلاین شده باشد. در این خصوص می‌توانید از سرویس دهنده‌‌ی هاست سایت خود کمک بگیرید. 

- اسپم شدن سایت شما در گوگل، بله مواردی نیز هست که سایت بر اثر وجود فایل مخرب و یا حتی لینک به یک سایت مخرب دیگر در گوگل بلاک می‌شود و در مرورگر‌های معروف از جمله کروم و... سایت باز نمی‌شود. بهترین راه حل این مورد ثبت سایت در گوگل وبمستر است. 

موارد بی شمار دیگری در این خصوص وجود دارد که البته در این مقاله سعی بر ارائه‌ی موارد پر اهمیت و البته با دفعات تکرار بالا بود. در هر یک از موارد بالا و یا در شرایط این چنینی پشتیبانی  شرکت داده پرداز نت افروز به آدرس Client.Xzn.ir آماده‌ی راهنمایی شما در خصوص رفع مشکل سایت شما است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایکس زد ان هاستینگ (XZN Hosting )

شرکت داده پرداز نت افروز ( XZN Hosting ) از تابستان سال ۱۳۹۰ با ارایه هاست رایگان به کلیه کاربران خود شروع به کار کرد . در زمان اندکی به بزرگترین ارایه دهنده هاست رایگان در ایران تبدیل شد . xzn.ir در ادامه فعالیت خود با توجه به نیاز کاربران اقدام به ثبت دامنه ، هاست حرفه ای و… نمود ، تا به این طریق جوابگوی کاربرانی که می خواهند ادامه فعالیت خود را به صورت حرفه ای تر دنبال کنند باشد .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]