اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980525395778154

روش‌هایی جهت انتخاب میزبان مناسب جهت خرید هاست

چگونه می‌توان بهترین هاست را برای سایت خود انتخاب کرد؟

کد: 13980525395778154

http://bit.ly/2KGpP6X

، شهر کرد , (اخبار رسمی): انتخاب یک سرویس دهنده مناسب برای خرید هاست، می‌تواند یک کار دشوار باشد و نباید قبل از یادگیری در این مورد فقط شروع به جستجو کرد. در ادامه سرنخ‌ها و مواردی اعلام می‌شود که با بررسی آنها می‌توان سرویس دهنده مناسب جهت خرید هاست برای سایت خود را به راحتی یافت.

چگونه بهترین هاست را برای سایت خود انتخاب کنیم ؟
خرید هاست مناسب

آیا هنگام خرید هاست دانستن میزان فضای هاست و میزان پهنای باند هاست کافی هست؟ چگونه یک سرویس دهنده خوب برای میزبانی وبسایت پیدا کرد؟ چه مواردی را برای خرید هاست مناسب باید در نظر گرفته شود؟

این ها برخی از سوالاتی هستند که برای یافتن سرویس دهنده مناسب برای خرید هاست جدید برای وبسایت به ذهن می‌رسد

بهتر است قبل از شروع برای شناختن یک سرویس دهنده مناسب برای خرید هاست، ابتدا کمی درنگ کرد و به مواردی که برای وبسایت نیاز است دقت کرد و در مورد آنها بیشتر فکر کرد. برخی از سوالات به شرح زیر است:

  • قصد راه اندازی چه نوع وبسایتی وجود دارد؟
  • آیا قصد استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس وجود داد؟
  • الزامات لازم برای نصب این اسکریپت چیست؟
  • آیا رنامه‌های ویندوزی نیازند؟
  • آیا اسکریپتی به پشتیبانی خاصی نیاز دارد؟
  • آیا وبسایت به نرم افزار خاصی نیاز دارد؟
  • چه میزان پهنای باند نیاز است؟
  • چه میزان فضا برای راه اندازی سایت نیاز است؟

باید تصور کرد که سال آینده وبسایت کجا قرار دارد و بر اساس هدف بلند مدت خود برای وبسایت برنامه ریزی کرد. اگر سایت یک سایت تازه راه اندازی شده است می‌توان از این مورد صرف نظر کرد و فقط بر روی انتخاب یک سرویس دهنده میزبانی وب مناسب برای خرید هاست تمرکز کرد.

هاست یا همان میزبانی وب اشتراکی یک گزینه بسیار مناسب برای راه اندازی یک سایت جدید است. می‌توان با خرید یک هاست مناسب و ارزان سایت جدید خود را راه اندازی کرد. ارایه دهنده هاست تمامی موارد نگهداری و تعمیر سرور را انجام می‌دهد و فقط می‌توان روی راه اندازی وب سایت خود تمرکز کرد. در آینده با پیشرفت سایت می‌توان آن را از هاست ارزان قبلی به یک سرور مجازی (VPS ) منتقل کرد.

روش یافتن یک سروس دهنده میزبانی وب مناسب جهت خرید هاست 

  • آپتایم

یک سرویس دهنده خوب سرور های خود را به طور دائمی آنلاین نگه می‌دارد . مطمئنا سایت از سراسر دنیا بازدیدکننده‌هایی خواهد داشت و کسی مایل نیست که زمان بازدید از سایت، سایت مورد نظر در دسترس نباشد. این می تواند باعث از دست رفتن بازدیدکنندگان سایت شود و همچنین موتورهای جستجو رتبه پایینی به سایت خواهند داد، زیرا سایت همیشه در دسترس نیست.

آپتایم ۹۹٫۹۵% یک آپتایم استاندارد شناخته می‌شود و هر چیزی زیر ۹۹% کاملا غیر قابل قبول است. باید مطمئن شد که سرویس دهنده میزبانی وب که برای خرید هاست انتخاب شده تضمین آپتایم ارایه کند و در صورت عدم تامین آپتایم مناسب تضمین بازگشت مبلغ دهد . البته این مورد را باید در نظر داشت که برخی سرویس دهندگان به طور پیش فرض تضمین آپتایم دارند ولی در قوانین خود مواردی را برای انجام تعهدات خود در زمان اجزای ضمانت در نظر گرفته‌اند.

باید دقت کرد که این تضمین در شرایط سرویس دهی و قوانین سرویس دهنده اعلام شده باشد، شرایط برگشت، نحوه تماس با سرویس دهنده و … .

باید سوال کرد که آیا سرویس دهنده زمانی را برای تست ارایه می‌کند که در صورت نیاز امکان بازگشت کل مبلغ در این دوره باشد و آیا امکان لغو پس از گذشت زمان تست وجود دارد و اگر وجود دارد چه میزان کارمزد بابت این مورد کسر می‌شود.

  • امکان ارتقا سرویس

مطمئنا اگر مصرف و بازدید سایت افزایش یافت به گزینه ارتقا نیاز است. پس باید مطمئن سرویس دهنده میزبانی وب که برای خرید هاست انتخاب شده امکان ارتقا سرویس را در آینده دارد یا نه. سرویس‌های میزبانی وب امروزه بسیار قدرتمند شده‌اند ولی با این حال قدرتمند ترین هاست‌های اشترانی نمی‌توانند پاسخگوی بیش از ۳۰ تا ۴۰ هزار بازدید در ماه باشند.

  • دامنه‌های اضافه یا addon domain

دامنه‌ها امروزه بسیار ارزان هستند و همین مقاومت در مورد داشتن فقط یک دامنه را غیر ممکن کرده است و عملا اکثر وبمسترها بیش از یک دامنه دارند . حتی اگر فردی امروز فقط یک دامنه دارد، ممکن است در آینده دامنه‌های بیشتری خریداری کند. بنابراین سرویس دهنده میزبانی وبی را برای خرید هاست انتخاب باید کرد که از تعداد زیادی دامنه اضافه یا addon domain پشتیبانی کند.

بیشتر سرویس دهندگان امکان داشتن بی نهایت دامنه اضافه را فراهم می‌کنند ولی برخی از سرویس دهندگان در این مورد خساست بیشتری به خرج می‌دهند. باید دقت کرد که park domain را با addon domain اشتباه نگرفت. park domain فقط امکان میزبانی چند دامنه را روی یک وبسایت می‌دهد در حالی که addon domain امکان راه اندازی چند سایت را روی یک هاست می‌دهد.

  • قیمت تمدید هاست

برخی از سرویس دهندگان سال‌های اول میزبانی را با قیمت پایین ارایه می‌کنند و در سال‌های بعد قیمت را افزایش می‌دهند . اگر قیمت‌های بسیار پایین مشاهده شود باید کمی شک کرد. البته شاید سرویس دهنده شرایط تخفیفی ویژه دارد و این قیمت ثابت آن نباشد ( مثل جمعه سیاه یا تخفیف‌های مناسبتی ). پس هنگام خرید سرویس تخفیف دار،  به قیمت اصلی آن باید دقت کرد. بنابراین در هنگام خرید هاست به قیمت آن و قیمت تمدید آن دقت شود و سرویسی که نه بسیار ارزان و نه بسیار گران است را باید انتخاب کرد.

  • ویژگی‌ها و امکانات هاست

در هنگام خرید هاست به این مورد دقت شود که سرویس دهنده میزبانی وب چه امکاناتی را برای مدیریت هر چه بهتر و راحت تر سایت ارایه می‌کند. داشتن یک فایل منیجر برای مدیریت فایل‌ها و یا آمارگیر شاید موارد استاندارد باشد ولی مطمئنا یک سرویس دهنده وب معتبر امکانات بسیار بیشتری در اختیار خواهد گذاشت. در ادامه برخی از امکاناتی که سرویس دهنده میزبانی وب باید داشته باشد بررسی شده است:

  • نصب کننده اتوماتیک

سرویس دهنده میزبانی وب که برای خرید هاست انتخاب می‌شود باید امکاناتی جهت نصب سریع و اتوماتیک اسکریپت‌های مختلف داشته باشد . البته این یک ضرورت نیست ولی کار را بسیار راحت خواهد کرد. ابزار نصب کننده اتوماتیک این امکان را می‌دهد تا در سریعترین زمان اسکریپت‌هایی مثل وردپرس، جوملا و همچنین اسکریپت‌های فروشگاهی را به راحتی نصب کرد. همچنین امکان بکاپ گیری از اسکریپت نصب شده را هم فراهم می‌کنند.  نمونه‌ای از این نصب کننده‌ها که قدرتمندترین آن‌هاست، Softaculous است.

  • اف تی پی – FTP

این مورد واقعا الزامی است. سرویس دهنده میزبانی وب که برای خرید هاست انتخاب شده باید دسترسی FTP به سایت را برای زمانی که تعداد بسیار زیاد یا حجم بالایی از فایل قرار است به سایت انتقال یابد را به مشتری بدهد. برخی مواقع سرویس دهنده میزبانی وب افراد را محدود به یک فایل منیجر می‌کند ولی زمانی که قصد کار با تعداد زیادی فایل وجود دارد مطمئنا به FTP نیاز است.

  • .htaccess

سرویس دهنده میزبانی وب که برای خرید هاست برای سایت انتخاب می‌شود باید دسترسی به فایل .htaccess در فایل منیجر سرویس میزبانی خود را بدهد. توسط این فایل موارد بسیار زیادی را می‌توان کنترل کرد. پس دسترسی برای ویرایش این فایل امکانات زیادی خواهد داد.

  • سایت فروشگاهی و تجارت الکترونیک

افرادی که قصد راه اندازی وب سایت فروشگاهی دارند، نیاز به انتخاب یک سرویس دهنده میزبانی وب برای خرید هاست نیز دارند که از چنین سایت‌هایی پشتیبانی کند. نیاز به یک گواهی SSL برای سایت فروشگاهی نیز وجود دارد. ( البته بسیاری از سرویس دهندگان میزبانی وب یک گواهی SSL رایگان برای سایت ارایه می‌کنند ) نصب کننده اتوماتیک اسکریپت فروشگاهی و همچنین یک IP اختصاصی دیگر نیاز‌های موجود هستند.

  • کنترل پنل

ارایه دهنده سرویس میزبانی وب باید یک کنترل پنل کاربر پسند بر روی سرور خود ارائه دهد. می‌توان با مشاهده دموی کنترل پنل‌ها در این مورد تصمیم گیری کرد و یا با بررسی میزان رضایت مندی کاربران رابط‌های گرافیکی و کنترل پنل‌های مختلف در این مورد مطمئن شد. از معروفترین کنترل پنل‌های میزبانی وب بین شرکت‌های هاستینگ سی پنل ( Cpanel ) دایرکت ادمین ( Directadmin ) و پلسک ( Plesk ) را می‌توان نام برد.

  • تعلیق و یا ساسپنشن

قبل از انتخاب سرویس دهنده میزبانی وب جهت خرید هاست برای وبسایت باید بررسی کرد که شرایط مسدودیت سرویس طبق قوانین سرویس دهنده چه چیزهایی است. دانستن این موارد می‌تواند هم در انتخاب تاثیر گذار باشد و هم از انجام مواردی که باعث مسدودیت سرویس می‌شود، جلوگیری کند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات و خواندن توضیحات بیشتر در مورد انتخاب بهترین هاست می‌توانند به سایت ایکس زد ان هاستینگ به ادرس xzn.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایکس زد ان هاستینگ (XZN Hosting )

شرکت داده پرداز نت افروز ( XZN Hosting ) از تابستان سال ۱۳۹۰ با ارایه هاست رایگان به کلیه کاربران خود شروع به کار کرد . در زمان اندکی به بزرگترین ارایه دهنده هاست رایگان در ایران تبدیل شد . xzn.ir در ادامه فعالیت خود با توجه به نیاز کاربران اقدام به ثبت دامنه ، هاست حرفه ای و… نمود ، تا به این طریق جوابگوی کاربرانی که می خواهند ادامه فعالیت خود را به صورت حرفه ای تر دنبال کنند باشد .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]