اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961018275355886

همکاری بزرگ بین گروه معماری Serie A و معماران سنگاپوری

طراحی دانشگاه بین المللی سنگاپور با رویکرد معماری پایدار

کد: 13961018275355886

https://goo.gl/bC5cJb

، تهران , (اخبار رسمی): طراحی مدرن دانشگاه بین المللی سنگاپور یک همکاری بزرگ بین گروه معماری Serie A و معماران سنگاپوری است که تلاش شایان توجه این همکاری در ارائه‌ی کانسپتی بود که انرژی مصرفی ساختمان را به عدد صفر می‌رساند.

طراحی دانشگاه بین المللی سنگاپور با رویکرد معماری پایدار
طراحی دانشگاه بین المللی سنگاپور با رویکرد معماری پایدار

سازه‌ی ساختمان به نحوی است که تعبیه 1200 پنل فتوولتائیک بر روی آن راحت بوده است تا نیازهای انرژی این مجموعه در مقیاس گسترده‌ای حل شود. علاوه بر تعبیه پنل‌های جاذب انرژی، سیستم خنک کننده در مجموعه قرار گرفته که توسط تهویه طبیعی کار می‌کند. این ساختمان پنج طبقه دارای 100 فضای یادگیری که دانشجویان آن در مقاطع گوناگونی به فعالیت می‌پردازند.

اهداف طراحی این مجموعه به صورت پایدار به این دلیل بوده است که دانش آموزان این مجموعه اهمیت این ویژگی را به صورت فیزیکی لمس کنند. حتی خود مجموعه هم یک مورد مطالعاتی از بهینه سازی انرژی برای دانشجویان این مجموعه و یا مدارس دیگر به شمار می‌رود. دانشکده‌ی طراحی و محیط زیست سنگاپور یکی از مهم‌ترین مراکز آموزشی جنوب شرقی آسیا به شمار می‌رود که رشته های معماری، عمران، طراحی صنعتی و اقتصاد املاک و مستقلات در آن تدریس می‌شود.

در مرکز مجموعه برای هر رشته یک استودیو 70 متری تعبیه شده است تا گردهمایی و مکاتبات درون گروهی به این فضا اختصاص یابد. همچنین استودیوهایی کوچکی برای گروه‌های کوچک‌تر و فعالیت‌های بین گروهی تعبیه شده است که مناطق استراحت (Rest area) نامگذاری شده‌اند. پوسته و نمای شفاف ساختمان برای نورگیر بودن اکثر عرصه‌ها در نظر گرفته شده است؛ به همین دلیل سقف مجموعه به نحوی طراحی شده که از برخورد نور مستقیم جلوگیری کند و سایه پویایی را برای مناطق نورگیر خلق کند.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه معماران آرل

شرکت معماری آرل کار خود را در زمینه مهندسی معماری، معماری داخلی و طراحی منظر از سال 1383 آغاز نموده است و در راستای فعالیت حرفه ای معماری تا کنون ارائه گر پروژه های موفق و برگزیده مسابقات معماری و طراحی داخلی بوده است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان