اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961104278328257

برنج مبتلایان به دیابت باید دارای چه خصوصیاتی باشد؟

کد: 13961104278328257

https://goo.gl/UiY4d7

، ساری , (اخبار رسمی): برخی افراد گمان می‌کنند که مصرف برنج به خاطر نشاسته‌ی بالایی که دارد برای افراد دیابتی مضر است و باعث بالا رفتن قند خون این افراد می‌شود. در حالی که برنج یکی از محصولاتی است که سرشار از ویتامین خصوصا ویتامین‌های گروه ب، املاح معدنی و مواد مغذی بوده که موجب تقویت و افزایش طول عمر سلول‌های بدن می‌شود.

برنج مبتلایان به دیابت باید دارای چه خصوصیاتی باشد؟
برنج مبتلایان به دیابت باید دارای چه خصوصیاتی باشد؟

افراد دیابتی نباید برنج از سبد غذایی حذف کنند؛ بلکه باید آن را به طرق صحیح طبخ و استفاده کنند. برنج کته بهتر از برنج آبکشی بوده و بهتر است که برنج به صورت دمی‌و کته مصرف شود. زیرا برنج کته تاثیر کمتری در افزایش قند خون خواهد داشت و مواد مغذی بیشتری نیز دارد. افرادی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند، ضمن اینکه نباید در مصرف برنج زیاده روی کنند، باید در خرید برنج دقت کرده و برنج‌هایی را خریداری کنند که باکیفیت بالا بوده و دارای نشان سلامت و پروانه بهداشت باشد. در پخت برنج دقت کافی صورت گرفته و برنج کاملا نرم و پخته باشد و از نمک و چربی زیاد در پخت برنج استفاده نشده باشد.

تاثیر برنج بر قند خون: 

رژیم غذایی متعادل مهم‌ترین نقش را در بهبود و کنترل قند خون افراد دیابتی دارد. رژیم غذایی افراد دیابتی خیلی سخت و پیچیده نیست و این افراد می‌توانند با حذف و کاهش قند‌های ساده مانند قند، شکر، شکلات و انواع مرباها و شیرینی جات قند خون خود را کنترل کنند. سوال خیلی از افراد دیابتی این است که مصرف نان و برنج آیا می‌تواند موجب بالا رفتن قند خون شود؟

 بعد از مصرف نان و برنج قند خون به میزان جزئی بالا می‌رود، اما نکته‌ای که در مصرف برنج دیابتی‌ها باید دقت شود این است که این افراد اگر در حجم کم و همراه با دارچین و زیره و یا همراه با سالاد بتوانند برنج را مصرف کنند، می‌توانند از افزایش چشمگیر قند خون به طور موثری جلوگیری به عمل آورند. مصرف برنج زرد و قهوه‌ای به افراد دیابتی نیز توصیه می‌شود. برنج زرد و یا قهوه‌ای سرشار از فیبر بوده و م‌یتواند کمک شایان توجهی به کنترل قند خون کند.

مراکز معتبر تهیه‌ی برنج مخصوص افراد دیابتی:

با توجه به اینکه در عصر صنعتی شدن جوامع زندگی می‌کنیم، به دلیل صنعتی شدن و عدم تحرک افراد و کاهش سوخت و ساز بدن بیماری‌هایی چون دیابت نوع 2 هر روزه شیوع بیشتری پیدا می‌کند. دیابت نوع 2 یکی از بیماری‌هایی است که اگر تحت کنترل قرار نگیرد، می‌تواند موجب بروز بیماری‌های کلیوی، قلبی و عروقی، چربی و فشار خون شود. با توجه به این موضوع اصلاح سبک زندگی خصوصا اصلاح تغذیه اهمیت بیشتری می‌یابد. حذف غذاهایی که دارای گلوکز بالا و قند‌های ساده است به این گونه افراد توصیه می‌شود. اما حذف برنج و نان به دلیل اهمیت غذایی بالایی که دارند و از آن جهت که دارای قندهای ساده نیستند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. ولی به خاطر وجود نشاسته توصیه می‌شود که به طور صحیح و اصولی مصرف شده و در مصرف آن زیاده روی نشود. در هنگام خرید برنج به نشان کیفیت و سلامت برنج دقت شود و برندهای معتبر و مرغوب خریداری شود. چرا که سلامت اینگونه محصولات رابطه‌ای مستقیم با سلامتی افراد دارد. با توجه به اینکه سلامت محصول مهم و ضروری است خرید از مراکز معتبر اهمیت ویژه‌تری می‌یابد. فروشگاه‌ها و مراکز معتبری وجود دارند که وابسته به مراکز تولیدی معتبر بوده و برندهایی خوش‌نام و باکیفیت را ارئه می‌دهند. یکی از این نمونه‌ها فروشگاه اینترنتی خوشه چین بوده که با عرضه‌ی انواع برنج‌های ایرانی و خارجی معتبر و خوش‌نام باعث تسهیل در خرید شده است. امکان مقایسه‌ی محصولات و رویت شناسنامه‌ی محصولات در این فروشگاه‌ها وجود داشته و خریداران می‌توانند خریدی مطمئن‌تر و آگاهانه‌تر داشته باشند. عرضه‌ی محصولات ارگانیک دارای نشان سلامت امکان خرید و استفاده‌ی از محصولات را به تمامی‌ افراد می‌دهد و افراد با خیالی آسوده می‌توانند از این محصولات استفاده کنند.

آدرس سایت خوشه چین: www.khoshechin.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خوشه چین

خوشه چین با تکیه بر این سه اصل و محیط کاربری آسان شما را قادر می سازد تا بدون دغدغه و و با خیال راحت برنج مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب و کیفیت عالی در کمترین زمان ممکن در تمامی سال تهیه کنید

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]