اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961209284938257

برنج باید آبکش باشد یا کته؟

کد: 13961209284938257

https://goo.gl/FBuRF9

، ساری , (اخبار رسمی): به گزارش "خوشه چین". از جمله سوالاتی که در مورد نحوه‌ی طبخ برنج مطرح است این است که آیا برنج آبکش باعث کمتر شدن نشاسته‌ی برنج می‌شود؟ برنج کته بهتر است یا برنج آبکش؟

برنج باید آبکشی باشه یا کته ؟
برنج باید آبکش باشد یا کته؟

بدن قادر به ساخت ویتامین ب 1 نبوده و باید این ویتامین را از مواد غذایی چون برنج و غلات تأمین کند. به همین سبب توصیه می‌شود، که برنج را به‌صورت کته مصرف کنید

به گزارش "خوشه‌چین" برنج پرمصرف‌ترین غله در بین آسیایی‌ها و مردم بسیاری از کشورهای دیگر قاره‌ها است. روش مصرف برنج و پختن آن با توجه به فرهنگ غذایی کشورها متفاوت است که بیشترین نوع آن به‌صورت چلو مطرح است. چلوی برنج به‌صورت کته و آبکش مرسوم بوده و سؤالات زیادی حول این روش‌ها در بین مردم مطرح است. از سوالاتی که در مورد نحوهٔ طبخ برنج مطرح است، این است که آیا برنج آبکش باعث کمتر شدن نشاستهٔ برنج می‌شود؟ یا برنج کته بهتر است یا برنج آبکش؟

از شایعاتی که در مورد نحوهٔ طبخ برنج بین مردم مطرح است این است که برنج آبکش سبب از بین رفتن نشاستهٔ برنج شده و کمتر موجب چاقی می‌شود. حال اینکه این تصور کاملاً غلط بوده و برنج آبکش شده مقدار نشاستهٔ برنج را کم نخواهد کرد. برنج علاوه بر نشاسته حاوی عناصر مفیدی است که وجود آن‌ها برای بدن ضروری و لازم است، به‌عنوان‌مثال برنج حاوی ویتامین‌های گروه ب چون ویتامین ب 1 یا تیامین است. تیامین جزو ویتامین‌های محلول در آب است که در هنگام آبکشی برنج مقداری از این ویتامین متأسفانه از بین می‌رود. ویتامین ب 1 به هضم و جذب غذا کمک نموده و همچنین عامل مهمی در سلامت قلب و عروق است.

بدن قادر به ساخت ویتامین ب 1 نبوده و باید این ویتامین را از مواد غذایی چون برنج و غلات تأمین کند. به همین سبب توصیه می‌شود، که برنج را به‌صورت کته مصرف کنید. افرادی که مبتلابه دیابت هستند، بهتر است برنج را به‌صورت کته مصرف کنند چراکه برنج آبکش مقدار قند بیشتری جذب می‌کند. برنج حاوی مقدار زیادی فیبر است که به هضم غذا کمک نموده و خاصیت ضد سرطانی دارد، اگر برنج به‌صورت آبکش پخته شود مقدار زیادی فیبر از دست می‌دهد و میزان فیبر به‌شدت کاهش می‌یابد.

مزایای برنج کته:

- به‌راحتی قابل‌هضم بوده و مصرف آن با ماست برای از بین بردن اسهال‌های خونی مفید است.

- به تنظیم قند خون کمک می‌کند.

- به‌سلامت قلب و عروق کمک می‌کند.

- مقدار فیبر و ویتامین‌های ب بیشتری نسبت به برنج آبکش دارد.

مراکز معتبر عرضهٔ برنج‌های خوش پخت و سالم:

با توجه به اینکه برنج کته مزیت‌های بیشتری نسبتِ به برنج آبکش دارد اما از برنج آبکش استقبال بیشتری شده که دلیل آن تصورات غلط و اینکه برنج آبکش شده ازنظر شکل ظاهری مجلسی‌تر است. با افزایش آگاهی مردم نسبت به مصرف برنج به‌صورت کته و عرضهٔ برنج‌های مرغوب و خوش پخت می‌توان مردم را به مصرف برنج کته ترغیب کرد. برنج‌های ایرانی جزو پرطرفدارترین و سالم‌ترین برنج‌های دنیا است. این برنج‌ها بسیار خوش‌طعم و خوش عطر است. برای حفظ خواص این نوع برنج‌ها بهتر است که به‌صورت کته پخته شوند اما به خاطر تصوراتی چون خوش پخت نبودن آن‌ها بعضاً مورد استقبال واقع نمی‌شوند، درحالی‌که برنج های ایرانی خوش پخت و دانه قلمی در بازار عرضه‌شده که مناسب میهمانی‌ها بوده و جزو بهترین و خوش‌طعم‌ترین برنج‌ها محسوب می‌شوند.

برنج‌های ایرانی را قبل از پختن باید کمی در آب و نمک خیس‌خورده شود و در قابلمهٔ مناسب پخته شود تا به‌صورت دانه‌دانه به دست آید. شناخت برندهای معتبر و خوش پخت ایرانی هم یکی از راه‌حل‌های خرید برنج مرغوب است. فروشگاه‌های زیادی اقدام به عرضهٔ برنج‌های ایرانی مناسب نموده‌اند که مناسب میهمانی‌ها و مجالس مجلل نیز است. فروشگاه خوشه نمونه‌ای از این فروشگاه‌ها است که وابسته به مراکز معتبر بازرگانی بوده و اقدام به عرضهٔ برنج‌های دارای پروانه بهداشت می‌کند.

آدرس سایت خوشه‌چین: www.khoshechin.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خوشه چین

خوشه چین با تکیه بر این سه اصل و محیط کاربری آسان شما را قادر می سازد تا بدون دغدغه و و با خیال راحت برنج مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب و کیفیت عالی در کمترین زمان ممکن در تمامی سال تهیه کنید

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی