اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961216286368257

برداشت مکانیزه‌ی برنج در عصر جدید

کد: 13961216286368257

https://goo.gl/uWgsWW

، ساری , (اخبار رسمی): به گزارش "خوشه چین" عوامل مختلفی در تعیین روش برداشت تاثیرگذار هستند که میزان درصد رطوبت محصول و مقدار هکتار زیر کشت از این عوامل است. تولید کمباین‌های جدید باعث تحولی بزرگ در تولید محصولات کشاورزی شده است.

برداشت مکانیزه ی برنج در عصر جدید
برداشت مکانیزه‌ی برنج در عصر جدید

یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی که در ایران نیز در سطح وسیع کشت می‌شود، برنج است که در چند سال اخیر برداشت آن به وسیله‌ی کمباین رایج شده است

تولید ابزار آلات پیشرفته‌ی کشاورزی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت کشاورزی در کشورهای توسعه‌یافته است. تکنولوژی‌های جدید و ابزار آلات پیشرفته باعث بهبود محصولات کشاورزی از نظری کیفی و کمی شده‌اند. یکی از این ابزارهای مهم تولید، کمباین‌های جدید است که در مرحله‌ی برداشت محصول به کشاورز کمک کرده و باعث برداشت راحت‌تر و بهتر محصول می‌شود. برداشت محصولات کشاورزی به روش‌های مختلف دستی، مکانیزه و نیمه‌مکانیزه صورت گرفته که برداشت با کمباین جزو روش‌های مکانیزه  بوده و کمباین‌های جدید با قابلیت‌های جدید دارای مزایای بسیاری در برداشت محصولات هستند. عوامل مختلفی در تعیین روش برداشت تاثیرگذار هستند که میزان درصد رطوبت محصول و مقدار هکتار زیر کشت از این عوامل هستند. تولید کمباین‌های جدید باعث تحولی بزرگ در تولید محصولات کشاورزی است.

یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی که در ایران نیز در سطح وسیع کشت می‌شود، برنج است که در چند سال اخیر برداشت آن به وسیله‌ی کمباین رایج شده و به همین جهت این روش برداشت مورد توجه و بررسی قرار گرفته است. برداشت برنج با کمباین دارای مزیت‌های بسیاری است که میتوان به کاهش هزینه‌ی تولید، برداشت در کمترین زمان ممکن، کاهش نیروی کار و کاهش هزینه‌ی برداشت اشاره کرد. برداشت برنج توسط کمباین زمانی صورت می‌گیرد که دانه دارای رطوبت بالایی است و به همین سبب باید سریعا بعد از برداشت به کارخانجات فرآوری برنج منتقل شود. برداشت با کمباین مناسب مناطقی است که در هکتارهای بالا برنج کشت می‌کنند.                          

مزیت استفاده از کمباین‌های جدید

کمباین‌های جدید در جهت رفع معایب کمباین‌های قدیمی‌تر توسط مهندسان کارآزموده و مجرب طی تحقیقات چندین ساله تولید شده و وارد دنیای تکنولوژی ماشین‌آلات جدید کشاورزی شده‌اند. معایب کمباین‌های قدیمی‌تر افزایش ضایعات کشاورزی در اثر تنظیم نبودن کمباین، محدودیت‌های فنی، افزایش خطر کپک زدگی در اثر رطوبت بالای دانه بود که در کمباین‌های جدید این معایب حذف شده و مزایای بسیاری نیز اضافه شده است. کمباین‌های قدیمی‌تر با وجود اینکه صرفه‌ی اقتصادی بالایی برای برداشت برنج داشته‌اند اما به دلیل وجود مشکلات و محدودیت‌های فنی کمتر مورد استفاده قرار می‌گرفتند و کشاورزان تمایل به برداشت با استفاده از دروگرها و یا برداشت دستی داشتند. اما با طراحی و عرضه‌ی کمباین‌های جدید مخصوص برداشت برنج، کشاورزان به برداشت مکانیزه روی آورده‌اند و استقبال آن‌ها از این روش روز به روز بیشتر شده است. یکی از مزیت‌های کمباین‌های جدید، برداشت بسیار آسان برنج بوده که راننده از طریق مانیتورهای نصب شده در کمباین این کار را انجام داده و نیاز به حرفه‌ای بودن کاربر کمباین در این روش نیست. کمباین‌های جدید توانایی ارزیابی وضعیت مزرعه و خاک را داشته و به کشاورز کمک می‌کنند که با بهبود وضعیت کلی مزرعه در سال‌های آتی باعث بالا رفتن کیفیت برنج کشت شده شود. دقت برداشت محصول در این روش بسیار بالا بوده و از تلف‌شدن خوشه‌های برنج در حد صفر جلوگیری می‌کند.                                                                                                                                                            

عرضه ی برنج‌های برداشت‌شده به روش مکانیزه 

با توجه به وجود مزارع زیاد برنج در ایران و سایر کشورها برداشت سریع آن‌ها و انتقال آن‌ها به کارخانجات فرآوری برنج اهمیت می‌یابد. برنج بعد از برداشت مکانیزه سریعا به کارخانجات فرآوری منتقل شده و بعد از بررسی‌های دقیق کیفیت به صورت کاملا بهداشتی زیر نظر سازمان‌های مربوطه بسته‌بندی است. مراکز معتبر زیادی اقدام به فروش برنج‌های مرغوب دنیا از طرق مختلف کرده‌اند. با وجود گستردگی تجارت الکترونیکی، این مراکز نیز پا به عرصه‌ی تجارت الکترونیک گذاشته و با راه‌اندازی فروشگاه‌های معتبر اینترنتی چون فروشگاه خوشه چین اقدام به عرضه‌ی معتبرترین و سالم‌ترین برنج‌های دنیا که به صورت مکانیزه برداشت می‌شوند، کرده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خوشه چین

خوشه چین با تکیه بر این سه اصل و محیط کاربری آسان شما را قادر می سازد تا بدون دغدغه و و با خیال راحت برنج مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب و کیفیت عالی در کمترین زمان ممکن در تمامی سال تهیه کنید

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]