اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961125282288257

معیارهایی برای انتخاب برنج هر خانواده

کد: 13961125282288257

https://goo.gl/FZq1BH

، ساری , (اخبار رسمی): برنج‌های ایرانی جزو سالم‌ترین برنج‌های تولید شده در جهان و از نظر کیفیت جزو ممتازترین برنج‌های حال حاضر جهان هستند؛ زیرا این برنج‌ها خصوصا برنج‌های شمال ایران در مناطقی غنی از املاح معدنی و دور از مناطق صنعتی و آلوده کشت شده و از لحاظ ارزش غذایی برنج های مغذی هستند.

معیارهایی برای انتخاب برنج هر خانواده
معیارهایی برای انتخاب برنج هر خانواده

پارامترهای گوناگونی برای تعیین سطح کیفیت برنج توسط کارشناسان این حوزه تعیین شده‌اند که با توجه به همین پارامترها برنج ایرانی در صدر برترین برنج‌های جهان قرار می‌گیرد

به گزارش «خوشه چین»؛ برنج غذای رسمی‌ و اصلی 75 درصد مردم جهان را تشکیل داده است و به همین سبب آشنایی با ویژگی‌های برنج مرغوب اهمیت بالایی پیدا می‌کند. برنج محبوب‌ترین غله‌ی کشت شده در مزارع دنیا است و در بین برنج‌های کشت شده در جهان، برنج ایران جزو مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین برنج‌های حال حاضر دنیا است. برنج دارای طیف گسترده‌ای از گونه‌ها است و در بیش از 150 گونه در جهان کشت می‌شود.

پارامترهای گوناگونی برای تعیین سطح کیفیت برنج توسط کارشناسان این حوزه تعیین شده‌اند که با توجه به همین پارامترها برنج ایرانی در صدر برترین برنج‌های جهان قرار می‌گیرد. یک‌دست بودن ، عطر ، ویژگی‌های فیزیکی همانند رنگ، سختی، اندازه‌ی دانه‌ها، ارزش تغذیه‌ای و محل کشت و نوع آبیاری از مهمترین پارامترهای تعیین کیفیت است. عطر برنج ایرانی از مشهورترین عطرهای برنج در جهان است و این یکی از دلایل محبوبیت برنج ایرانی است.

یکی از ویژگی‌های برنج اعلاء عدم حالت شفاف و شیشه‌ای در دانه‌ها است که برنج‌های ایرانی فاقد این ویژگی بوده و از این لحاظ حالت استانداردی دارد. برنج‌های ایرانی برنج‌هایی یک‌دست بوده و دانه‌هایی باریک و سخت داشته و نه به صورت نیم‌دانه و نه به صورت کاملا کشیده موجود هستند. بر خلاف عموم مردم که فکر می‌کنند، برنج‌های دانه کشیده برنج‌هایی مرغوب‌تر هستند. این در حالی است که برنج‌های مرغوب باریک بوده و حالت دانه بلند و نیم دانه نداشته و برنج‌های ایرانی مرغوب دارای اندازه استاندارد هستند. از لحاظ سختی دانه مرغوب به حساب می‌آیند که حالت خام آنها به راحتی زیر دندان خرد نشده و حالت سفتی داشته باشند.

علاوه بر ویژگی‌های ظاهری برنج ویژگی‌هایی مثل ارزش غذایی مطرح شده که به مراتب مهم‌تر از ویژگی‌های ظاهری است. برنج مرغوب از نظر ارزش غذایی حاوی پروتئین و فیبر و ویتامین‌های بالایی بوده و می‌تواند مانع از سوء تغذیه در افراد شده و حتی باعث درمان سوء تغذیه شود و به همین سبب غذایی با ارزش برای کشورهای فقیر و جهان سوم است. علاوه بر این موضوع، برنج مرغوب باید فاقد موادی مانند چربی، اسیدهای چرب ترانس، سدیم و آرسنیک باشد. یکی از عواملی که سبب می‌شود برنج دارای ارزش تغذیه‌ای بالایی باشد محل کشت برنج، نحوه‌ی کشت برنج، نوع آبیاری و مهم‌تر از همه فرآوری برنج در کارخانجات صنایع غذایی است. به عنوان مثال می‌توان بیان کرد که کشت برنج‌ها در دامنه‌ی کوه‌ها و یا در مناطقی که زمین‌هایی دارد که از لحاظ منابع معدنی غنی است، به مراتب بهتر از کشت برنج در مناطق به دور از دامنه‌ی کوه‌ها است. آبیاری برنج توسط آب‌های ذخیره‌ای در پشت سدها و یا آب‌های زیر زمینی سالم به مراتب بهتر از آبیاری به آب‌های دیگر است. از آن جهت که برنج در بین غلات کشت شده توانایی بالایی در جذب عناصر سنگین چون کادمیم و آرسنیک دارد، از همین رو سالم بودن و دور بودن مناطق کشت برنج از محیط‌های صنعتی نقش مهمی‌ در سالم بودن برنج دارد.                                                                     

کیفیت برنج‌های عرضه شده ی اینترنتی:

 برنج‌های ایرانی جزو سالم‌ترین برنج‌های تولید شده در جهان است و از حیث کیفیت جزو ممتاز‌ترین برنج‌های حال حاضر جهان است. زیرا این برنج‌ها خصوصا برنج‌های شمال ایران در مناطقی غنی از املاح معدنی و دور از مناطق صنعتی و آلوده کشت شده و از لحاظ ارزش غذایی برنج‌های مغذی هستند.

عرضه‌ی اینترنتی برنج‌های مرغوب جهانی: 

با توجه به اینکه پارامترهای تعیین کیفیت متنوع و گسترده است و به راحتی نمی‌توان برنج مرغوب را شناسایی کرد، شناسایی برندها و مراکز توزیع برنج مرغوب راه حلی بسیار ساده‌تر است. برنج‌های ایرانی توسط مراکز معتبر وابسته به تولیدکنندگان ایرانی عرضه می‌شود. عرضه‌ی اینترنتی برندهای باکیفیت توسط فروشگاه اینترنتی خوشه چین صورت پذیرفته و امکان مقایسه‌ی محصولات و مشاهده‌ی مشخصات شناسنامه‌ای محصول در این فروشگاه وجود دارد. برنج‌های ایرانی بیشترین تطابق را با ذائقه‌ی ایرانیان داشته و برنج‌هایی در خور مهمانی‌های شما است.

سایت خوشه چین: www.khoshechin.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خوشه چین

خوشه چین با تکیه بر این سه اصل و محیط کاربری آسان شما را قادر می سازد تا بدون دغدغه و و با خیال راحت برنج مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب و کیفیت عالی در کمترین زمان ممکن در تمامی سال تهیه کنید

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی