اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961205283978257

ورزشکاران برنج را از سبد غذایی خود حذف نکنند

کد: 13961205283978257

https://goo.gl/5hBNbx

، ساری , (اخبار رسمی): یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای ورزشکاران تغذیه است که متاسفانه اطلاعات درستی نسبت به آن ندارند.در این مطلب نکات مفیدی برای تغذیه ورزشکاران ارائه خواهد شد.

ورزشکاران برنج را از سبد غذایی خود حذف نکنند
ورزشکاران برنج را از سبد غذایی خود حذف نکنند

به سبب فعال تر بودن عروق کرونری قلب در ورزشکاران، این عروق توانایی جذب مواد ارزشمند برنج را بیشتر از افراد معمولی دارا میباشد. مصرف آب برنج و مالت برنج و یا روغن برنج اکیدا به ورزشکاران توصیه میشود

به گزارش خوشه چین، تغذیه در ورزشکاران از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. ورزشکارانی که حرفه‌ای هستند و در مسابقات شرکت فعالانه‌ای دارند، اهمیت نقش تغذیه در آنها پر رنگ‌تر است. ورزشکارانی که باید وزن خود را ثابت نگه دارند و یا کسانی که تمایل به کاهش و یا افزایش وزن دارند تمامی این‌ها باید از رژیم غذایی خاصی پیروی کنند. ورزشکاران به سبب سوخت‌و‌ساز بالایی که دارند و به سبب اینکه مصرف انرژی در آنها بسیار بالا است در مقایسه با افراد دیگر به دریافت انرژی بیشتری نیاز دارند. به همین سبب سبد خرید غذایی ورزشکاران باید مملو از مواد ارزشمند غذایی و انرژی‌زا باشد. برنج یکی از مواد غذایی ارزشمند است که می‌تواند برای ورزشکاران بسیار مفید باشد ضمن اینکه این ماده‌ی غذایی با توجه به نوع مصرف هم می‌تواند به ثابت بودن وزن کمک کند و هم موجب کاهش و یا افزایش وزن شود. ورزشکارانی که تمایل به ثابت بودن وزن خود دارند باید برنج را بدون نان مصرف کرده و از مصرف زیاد آن پرهیز کنند. ورزشکارانی که تمایل به افزایش وزن خود دارند، باید برنج را همراه با مواد سبوس‌دار چون نان و حبوبات مصرف کرده و حداقل دو وعده در روز برنج مصرف کنند. افرادی که تمایل به کاهش وزن خود دارند، می‌توانند برنج را به صورت کته، بدون خورش و مخلفات دیگر مصرف کرده و مصرف برنج را از وعده‌ی شام خود حذف کنند.

چرا ورزشکاران نباید برنج را از سبد غذایی خود حذف کنند؟ 

برنج و آب برنج غنی از ویتامین‌های گروهB,K,E بوده و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. با تقویت سیستم ایمنی بدن، آمادگی لازم بدن برای مبارزه با عوامل بیماری‌زا کسب شده و ورزشکاران با آمادگی بیشتری به تمرینات ورزشی خود خواهند پرداخت. برنج سرشار از آنتی‌اکسیدان، فیبر، اسیدهای چرب غیر اشباع بوده که به بهبود سیستم گردش خون، سیستم قلبی و عروقی کمک شایانی می‌کند و باعث بهبود عملکرد آنها می‌شود. به سبب فعال‌تر بودن عروق کرونری قلب در ورزشکاران، این عروق توانایی جذب مواد ارزشمند برنج را بیشتر از افراد معمولی دارا هستند. مصرف آب برنج و مالت برنج و یا روغن برنج اکیدا به ورزشکاران توصیه می‌شود، زیرا که این مواد ارزشمند تونیک‌های تقویت‌کننده و انرژی‌زا بوده و سبب افزایش انرژی و قدرت نیرو در ورزشکاران می‌شود. ورزشکاران با مصرف این مواد می‌توانند آمادگی لازم را جهت شرکت در مسابقات و یا تمرینات سخت ورزشی به راحتی به دست بیاورند.

ورزشکاران برای خرید برنج باید چه نکاتی را رعایت کنند؟

از آنجا که تغذیه در ورزشکاران به سبب تامین انرژی بیشتر و نیرو‌زا بودن نقش مهم و انکار ناپذیری دارد، خرید مواد‌غذایی مرغوب و سالم با اهمیت‌تر می‌شود. ورزشکارانی که به تغذیه‌ی خود اهمیت می‌دهند و تمایل به مصرف موادی دارند که ضمن تامین انرژی برای آن‌ها بتواند مواد و عناصر ضروری بدن را تامین و سلامت آنها را تضمین کند، باید در انتخاب مراکز خرید و برندهای مواد‌غذایی دقت بیشتری داشته باشند. برنج از مواد‌غذایی است که اعتبار برند و محل کشت برنج نقش مهمی در تعیین کیفیت آن دارد. برنج جزو غلات بسیار حساس بوده که اگر در مناطق صنعتی و آلوده کشت شود می‌تواند عناصر آلوده را به خود جذب کند. به همین سبب سالم بودن برنج از مواردی است که کارشناسان و فعالان در عرصه‌ی صنایع برنج روی آن حساس هستند. شناخت فروشگاه‌ها و مراکز معتبر جز مراحل خرید برنج سالم و مرغوب است. فروشگاه‌های خوش‌نام وابسته به مراکز تجارتی و تولیدی معتبر که سال‌ها در زمینه‌ی عرضه‌ی برنج‌های سالم و ارگانیک تلاش کرده‌اند، فروشگاه‌های معتبری خواهند بود. فروشگاه خوشه چین نمونه‌ای بارز از این فروشگاه‌ها بوده که توانسته طی سالیان متمادی اعتماد خریداران را در این زمینه به دست آورد. این فروشگاه با عرضه‌ی اینترنتی محصولات باکیفیت خود در تلاش است تا خرید برنج سالم و مرغوب را برای اقشار مختلف جامعه تسهیل کند.

آدرس سایت خوشه چین: www.khoshechin.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خوشه چین

خوشه چین با تکیه بر این سه اصل و محیط کاربری آسان شما را قادر می سازد تا بدون دغدغه و و با خیال راحت برنج مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب و کیفیت عالی در کمترین زمان ممکن در تمامی سال تهیه کنید

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی