اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961121281388257

10 تولید کننده برتر برنج در جهان

کد: 13961121281388257

https://goo.gl/X3ydnx

، ساری , (اخبار رسمی): در کشورهایی که در سایر مناطق جهان مانند آفریقای جنوبی قرار دارند مصرف برنج به سرعت در حال افزایش است و مصرف سالانه برنج در سرتاسر جهان از دهه 1970 تا اکنون تقریبا دوبرابر شده است. خوشه چین به بررسی برترین تولید کنندگان برنج در جهان می پردازد.

10 تولید کننده برتر برنج در جهان
10 تولید کننده برتر برنج در جهان

وجود زمین‌های فراوان در چین که درصد زیادی از آن را زمین‌های شالیزاری تشکیل می‌دهند باعث شده است که این کشور در رتبه‌ی اول تولید برنج در جهان باشد و سالانه حدود 145 میلیون تن برنج تولید کند

برنج یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی است که اقتصاد بسیاری از کشورها مخصوصا کشورهای آسیایی به آن وابسته است و واردات و صادرات آن به صورت گسترده‌ای در جهان انجام می‌شود. برنج اولویت اول آشپزی در جهان به شمار می‌رود. کشورهایی که در بخش‌های شرقی و جنوبی آسیا قرار دارند به علت داشتن خاک‌های حاصلخیز بستر مناسبی را برای تولید برنج دارند. برنج انواع مختلفی دارد و مشهورترین آن برنج باسماتی است. 

طبق اطلاعات وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (USDA) تولید برنج در سال 2017/2018 مقدار 481.04 میلیون تن بوده است و نسبت به سال قبل که 483.1 میلیون تن بوده مقدار 2 میلیون تن کاهش داشته است. 

در کشورهایی که در سایر مناطق جهان مانند آفریقای جنوبی قرار دارند مصرف برنج به سرعت در حال افزایش است و مصرف سالانه برنج در سرتاسر جهان از دهه 1970 تا اکنون تقریبا دوبرابر شده است.

تولیدکنندگان برتر برنج در جهان:

  10-ژاپن  

ژاپن سرزمینی که پر از مزارع برنج است و تمامی بسترها برای تولید برنج در آن فراهم است؛ اما به دلیل کمبود زمین‌های کشاورزی قادر نیست تا به اندازه کشورهای دیگر برنج تولید کند. در ژاپن حدودا 2.3 میلیون هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که از این مقدار حدود 85 درصد آن تحت کشت برنج است. با این حال ژاپن سالانه حدود 11 میلیون تن برنج تولید می‌کند.

9-برزیل

برزیل تنها کشور آمریکای جنوبی است که غنی از تولید برنج است و 1.7 درصد کل برنج دنیا توسط برزیل تولید می‌شود. در برزیل حدود 251 نوع مختلف از برنج فرآوری و تولید می‌شود. برزیل سالانه حدود 12 میلیون تن برنج تولید می‌کند. 

8-فیلیپین  

فیلیپین هشتمین تولیدکننده برتر برنج در جهان است که 2.8 درصد از کل تولیدات برنج در جهان را به خودش اختصاص داده است. مناطق لوزون و واسایاس غربی دو منطقه‌ی مهم تولید برنج در فیلیپین هستند. تولید برنج در فیلیپین کمک شایانی به اقتصاد این کشور در حوزه کشاورزی کرده است.

 7- برمه

سرزمین مرطوب و حاصلخیز میانمار برمه است که محیطی مناسب برای تولید برنج در این کشور را مهیا کرده است. علی‌رغم فقدان منابع و عدم سرمایه گذاری مناسب در بخش کشاورزی در این کشور اما خروجی عالی در رابطه با تولید برنج از خود نشان داده است. بر اساس آخرین آمار برمه در سال گذشته حدود 34 میلیون تن برنج تولید کرده است.

6- بنگلادش  

بنگلادش به دلیل باران‌های مناسب و داشتن رودخانه‌های که از زمین‌های کشاورزی عبور می‌کنند، یکی از مشهورترین کشورها در عرصه تولید و مصرف برنج در جهان است. در بنگلادش 75 درصد از زمین‌های کشاورزی زیر کشت برنج قرار می‌گیرد که سالانه حدود 35 میلیون تن برنج تولید می‌کنند.

5-تایلند  

تایلند یکی دیگر از کشورهایی است که به دلیل عملکرد بالا در تولید برنج شناخته شده است. این کشور دارای 9.2 میلیون هکتار زمین شالیزاری است. تایلند دارای برنج جاسمین است که قیمت آن در بازارهای بین المللی دوبرابر برنج‌های دیگر است. اما زمین‌های مربوط به برنج جاسمین در قیاس با دیگر برنج‌ها در تایلند بسیار کمتر است.

4- ویتنام  

ویتنام حدود 33 میلیون هکتار زمین کشاورزی دارد که اکثر این زمین‌ها برای کشت برنج استفاده می‌شود. منطقه‌ی دلتای مکونگیک از مهمترین مناطق ویتنام برای تولید برنج است که این منطقه به کاسه‌ی برنج مشهور است. جمعیت ویتنام حدود 17 میلیون نفر است که 18 درصد آنها به کشت برنج مشغول هستند؛ زیرا تولید برنج ستون اصلی اقتصاد این کشور است. 

3- اندونزی  

خاک اندونزی پر از مزارع شالیزاری سرسبز است که مساحت آن به 10 میلیون هکتار می‌رسد و با تولید سالانه 37 میلیون تن برنج سومین تولید کننده‌ی برتر برنج در جهان است. دولت در اندونزی درصدد افزایش زمین‌های شالیزاری است تا بتواند مقدار تولید سالانه برنج را افزایش دهد. 

2-هند 

زمین‌های شالیزاری بزرگ در هند باعث شده است که هند دومین تولیدکننده برتر برنج در جهان شود. میزان بارندگی سالانه، تغییرات فصلی و مناطق بزرگ تحت کشت، عوامل اساسی هستند که باعث شد هند دومین کشوری باشد که بیشترین میزان تولید برنج در جهان را داشته باشد. 20 درصد کل برنج تولید شده در جهان به هند اختصاص دارد. هند سالانه حدود 106 میلیون تن برنج تولید می‌کند. هند یکی از بزرگترین تولیدکنندگان برنج‌های سفید و قهوه‌ای در جهان است. کشاورزی نقش مهمی در رونق اقتصادی هند دارد از این رو تلاش می‌کنند تا سالانه تولید برنج را در هند افزایش دهند. 

1-چین 

طبق اسناد تاریخی زادگاه برنج برای اولین بار در چین بوده است و کم کم به دیگر نقاط جهان صادر شده است.در چین قرار دادن برنج در رژیم غذایی یک سنت قدیمی است و دو سوم از جمعیت چین علاقمند هستند که برنج را در سبد غذایی خود داشته باشند. وجود زمین‌های فراوان در چین که درصد زیادی از آن را زمین‌های شالیزاری تشکیل می‌دهند باعث شده است که این کشور در رتبه‌ی اول تولید برنج در جهان باشد و سالانه حدود 145 میلیون تن برنج تولید کند.

آدرس سایت خوشه چین: www.khoshechin.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خوشه چین

خوشه چین با تکیه بر این سه اصل و محیط کاربری آسان شما را قادر می سازد تا بدون دغدغه و و با خیال راحت برنج مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب و کیفیت عالی در کمترین زمان ممکن در تمامی سال تهیه کنید

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی