اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961128282758257

بررسی فشار خون بالا و ارتباط آن با مصرف برنج؛

با برنج، جای من دیگر اینجا نیست

کد: 13961128282758257

https://goo.gl/qwxxTU

، ساری , (اخبار رسمی): برنج یکی از موادغذایی است که به سبب مصرف فراوانی که دارد و جزو اصلی‌ترین وعده‌های غذایی به شمار می‌آید، تاثیر آن بر روی فشار خون بررسی شده است. برنج به خاطر چربی و سدیم بسیار پایینی که دارد، می‌تواند مناسب این افراد باشد.

فشار خون بالا:با برنج جای من دیگر اینجا نیست
با برنج، جای من دیگر اینجا نیست

میزان چربی در برنج‌های ایرانی بسیار پایین بوده و در نتیجه بی‌ضررترین برنج برای افراد دارای پرفشاری خون است

به گزارش «خوشه چین» فشار خون بالا یکی از بیماری‌های شایع در این عصر است که اگر تحت کنترل قرار نگیرد می‌تواند بیماری بسیار خطرناکی تلقی شود؛ زیرا که می‌تواند سبب بروز بیماری‌هایی چون نارسایی کلیه، سکته مغزی و بیماری‌های قلبی و عروقی شود. با توجه به موارد ذکر شده توجه و اهمیت به کنترل این بیماری اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. ساده‌ترین و موثر‌ترین راه برای مداوای این بیماری رعایت اصول تغذیه‌ای است. یک رژیم غذایی متعادل و پرفیبر می‌تواند به بهبود این بیماری کمک شایانی کند.

غذاهایی که حاوی عناصری چون آهن، منیزیم، فیبر، پتاسیم باشند، قادرند که بیماری مربوط به فشار خون بالا را کنترل کنند. همچنین غذاهایی که فاقد سدیم و چربی هستند نیز باید از لیست غذای افرادی که مبتلا به پرفشاری خون هستند، حذف شوند. رعایت این نکات می‌تواند این بیماری را کنترل کرده و از بروز بیماری‌هایی که وابسته به پرفشاری خون هستند، جلوگیری کند. برنج یکی از موادغذایی است که به سبب مصرف فراوانی که دارد و جزو اصلی‌ترین وعده‌های غذایی به شمار می‌آید، تاثیر آن بر روی فشار خون بررسی شده است. برنج به خاطر چربی و سدیم بسیار پایینی که دارد، می‌تواند مناسب این افراد باشد؛ زیرا مصرف برنج ضرری برای این افراد نخواهد داشت. برنج‌های سبوس دار مانند برنج‌های قهوه‌ای ایرانی دارای منیزیم، فیبر و آهن بالایی بوده و بهترین تغذیه برای کنترل فشار خون محسوب می‌شود. برنج به سبب داشتن آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات فنولی و فلاونوئیدها ترکیبی ارزشمند محسوب شده و از بروز ناراحتی‌های قلبی و عروقی حاصل از پرفشاری خون جلوگیری میکند. با توجه به تحقیقات صورت گرفته افزایش مصرف غذاهایی که دارای میزان بالایی فیبر هستند، می‌تواند از بیماری فشار خون بالا جلوگیری کند. برنج یکی از مواد غذایی است که مصرف آن در کنار سبزیجات و مواد پرفیبر دیگر می‌تواند از بروز این بیماری پیشگیری کند؛ اما سوالی که برای خیلی از افراد مطرح می‌شود این است که بهترین برنج برای افراد مبتلا به فشار خون بالا چیست؟

بهترین برنج برای افراد مبتلا به پرفشاری خون:

برنج قهوه‌ای ایرانی مانند برنج طارم که از برنج‌های سبوس دار است، جزو مواد ارزشمند برای این گونه افراد است. برنج قهوه‌ای به خاطر داشتن مواد مغذی و فیبرهای نامحلول به میزان زیاد می‌تواند از بالا رفتن سطح کلسترول خون جلوگیری کرده و از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی حاصل از فشار خون بالا پیشگیری به عمل آورد. برنج‌های ایرانی حاوی اسید فولیک و ویتامین B6  بالایی نسبت به سایر برنج‌ها بوده و می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای افراد مبتلا به این بیماری‌ها باشد. همچنین میزان چربی در برنج‌های ایرانی بسیار پایین بوده و در نتیجه بی‌ضرر‌ترین برنج برای افراد دارای پرفشاری خون است. منیزیم و پتاسیم دو عنصر فعال بدن هستند که به کاهش فشار خون کمک شایانی می‌‌کنند. میزان منیزیم و پتاسیم در برنج‌های ایرانی مطلوب بوده و این میزان در برنج‌های قهوه‌ای به مراتب بیشتر است.

مرکز توزیع برنج‌های باکیفیت جهانی:

برنج یکی از غذاهای بی ضرر برای افراد مبتلا به فشار خون بالا است؛ اما اگر نوع برنج و برند برنج مرغوب باشد و از میزان بالای ویتامین، منیزیم، فیبر، آهن و پتاسیم برخوردار باشد، می‌تواند جزو مواد ایده آل برای افراد مبتلا به این بیماری باشد. در نتیجه بهترین نوع برنج برای افرادی که مایل به کنترل فشار خون هستند، برنج‌های سفید و قهوه‌ای ایرانی است. نکته‌ای که در خرید برنج‌های ایرانی حائز اهمیت است، اعتبار مراکز خرید است؛ زیرا مراکز زیادی برنج‌هایی نامرغوب را به نام برنج ایرانی به فروش می‌ر‌سانند. برنج‌هایی که دارای مهر تایید سازمان غذا و دارو هستند و دارای نشان اصالت محصول هستند در مراکز قابل اعتماد چون فروشگاه خوشه چین توزیع می‌شوند.

سایت خوشه چین: www.khoshechin.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خوشه چین

خوشه چین با تکیه بر این سه اصل و محیط کاربری آسان شما را قادر می سازد تا بدون دغدغه و و با خیال راحت برنج مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب و کیفیت عالی در کمترین زمان ممکن در تمامی سال تهیه کنید

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]