اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961130283118257

خانم‌های باردار چگونگی مصرف برنج را می دانند؟

کد: 13961130283118257

https://goo.gl/tGNPm6

، ساری , (اخبار رسمی): با توجه به خواص و فوایدی که برای برنج در دوران بارداری و شیردهی برشمرده شد، حال این سوال پیش می‌آید که مصرف هر نوع برنجی می‌تواند این مزایا را در پی داشته باشد یا برنج مناسب این دوران برنج خاصی است؟

بارداران چگونگی مصرف برنج را می دانند؟
خانم‌های باردار چگونگی مصرف برنج را می دانند؟

مصرف برنج باعث افزایش رشد مغز جنین شده و باعث تولد نوزادانی باهوش می‌شود. همچنین مصرف برنج باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از بروز بیماری های عفونی در طول بارداری جلوگیری می‌کند

به گزارش «خوشه چین»؛ تغذیه‌ی مادران در دوران بارداری و شیر دهی اهمیت فراوانی دارد. ما در در دوران بارداری و شیردهی علاوه بر تامین نیاز‌های تغذیه‌ای خود باید نیازهای تغذیه‌ای جنین و نوزاد را فراهم کند و به همین سبب مصرف مواد مغذی که حاوی ویتامین‌ها و اسید آمینه‌های ضروری باشد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اگر مادر در این دوران بی اهمیت به تغذیه‌ی خود باشد مشکلاتی چون ریزش مو، پوکی استخوان، پوسیدگی دندان و مشکلات پوستی پیدا می‌کند؛ زیرا در صورت عدم تامین مواد ضروری نوزاد، بدن برای تامین این مواد مجبور به تامین آنها از بدن مادر شده و این مسئله موجب کم شدن مواد مغذی بدن مادر و در نتیجه آسیب به بافت‌های بدن می‌شود. برای جلوگیری از این مسئله مصرف مولتی ویتامین‌ها و مواد غذایی حاوی کلسیم، منیزیم، روی و آهن به شدت توصیه می‌شود تا دوران شیرین بارداری موجب آسیب رساندن به زیبایی و سلامت شما نشود. برنج یکی از مواد اصلی غذایی بسیاری از مردم جهان را تشکیل می‌دهد به همین سبب ارزش غذایی آن بارها مورد بررسی قرار گرفته تا مشخص شود که مصرف مکرر آن نه تنها زیان بار نیست؛ بلکه می‌تواند بسیاری از مواد ضروری بدن را تامین کند. برنج حاوی ویتامین‌های گروه کا، ب، ای بوده که مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین‌ها سلامت و زیبایی موی شما را تضمین کرده و از نازک شدن موهای شما در دوران بارداری جلوگیری می‌کند. برنج حاوی آمینو اسیدهایی چون گلوتامین و گلایسین است که برای رشد جنین ضروری است. مصرف برنج به صورت کته در دوران بارداری همراه با ماست می‌تواند جلوی کم شدن کلسیم بدن و پوسیدگی دندان را گرفته و به رشد مطلوب جنین کمک کند. مصرف کته همراه با زیره در دوران شیر دهی سبب افزایش شیرمادر و افزایش کیفیت شیر می‌شود.

برنج مناسب مادران باردار و شیرده چه نوع برنجی است؟

با توجه به خواص و فوایدی که برای برنج در دوران بارداری و شیردهی برشمرده شد، حال این سوال پیش می‌آید که مصرف هر نوع برنجی می‌تواند این مزایا را در پی داشته باشد یا برنج مناسب این دوران برنج خاصی است؟

برنجی که در این دوران مورد استفاده قرار می‌گیرد باید از مراکز معتبر وابسته به وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تامین شده باشد که سلامت برنج امری حیاتی در این دوران است. برنج‌هایی که دارای مهر تایید و نشان استاندارد باشند و از لحاظ عدم عناصر مضر چون کادمیم بررسی شده باشند؛ زیرا برنج‌های حاوی عناصر سنگینی چون آرسنیک به شدت برای جنین مضر است و سبب تولد نوزادنی نارس می‌شود. خوشبختانه در ایران مراکزی فعالیت می‌کنند که اقدام به عرضه‌ی باکیفیت‌ترین برندهای برنج ایران و جهان کرده و برنج‌هایی خوش عطر و خوش طعم متناسب با ذائقه‌های ایرانیان عرضه می‌کنند. فروشگاه خوشه چین نمونه‌ای از این فروشگاه‌ها بوده که انواع برنج‌های باکیفیت را که به بهترین وجه فرآوری شده‌اند را عرضه می‌کنند. برنج‌های عرضه شده در این فروشگاه از لحاظ ارزش غذایی مورد بررسی قرار گرفته و برنج‌هایی با ارزش غذایی بالا و عاری از مواد سمی و عناصر سنگین هستند.

مصرف برنج در بارداری و تاثیر آن بر مادر و جنین:    

مصرف برنج اگر به اندازه باشد می‌تواند فوایدی را برای مادر و جنین به همراه داشته باشد. مصرف برنج باعث افزایش رشد مغز جنین شده و باعث تولد نوزادانی باهوش می‌شود. همچنین مصرف برنج باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از بروز بیماری‌های عفونی در طول بارداری جلوگیری می‌کند، به تنظیم فشار خون مادر در دوران بارداری کمک کرده و مادر کمتر با نوسانات فشار خون در بارداری روبرو می‌شوند.

آدرس سایت خوشه چین: www.khoshechin.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خوشه چین

خوشه چین با تکیه بر این سه اصل و محیط کاربری آسان شما را قادر می سازد تا بدون دغدغه و و با خیال راحت برنج مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب و کیفیت عالی در کمترین زمان ممکن در تمامی سال تهیه کنید

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]