اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961114279768257

تاثیر برنج بر دستگاه گوارش بدن

کد: 13961114279768257

https://goo.gl/RREHEV

، ساری , (اخبار رسمی): یکی از حساس‌ترین ارگان‌های بدن، دستگاه گوارش است که در صورت بی توجهی به این ارگان و در صورت رعایت نکردن نکات تغذیه‌ای و سلامت دچار انواع بیماری‌ها می‌شود. فواید دانه‌ی برنج مربوط به عناصر موجود در آن است. از این عناصر می‌تواند به انواع اسید‌های چرب ضروری، آهن، اسید فولیک و ویتامین‌ها اشاره کرد.

یکی از حساس ترین ارگان های بدن، دستگاه گوارش میباشد که در صورت بی توجهی به این ارگان و در صورت رعایت نکردن نکات تغذیه ای و سلامت دچار انواع بیماری ها میشود

به گزارش «خوشه چین» برنج پرطرفدارترین دانه‌ی غلات در سراسر جهان است. این دانه جزو غنی‌ترین دانه‌های موجود بوده و فواید گوناگونی برای بدن دارد.  به سبب عناصر مغذی که در این دانه‌ی ارزشمند یافت می‌شود، این دانه دارای خواص ویژه‌ای برای تسهیل عملکرد ارگان‌های بدن است.

 از جمله بیماری‌های دستگاه گوارش می‌توان به زخم معده، زخم روده و اثنی عشر، التهاب روده و یبوست‌های خفیف و یا مزمن و انواع سرطان‌های مری، معده و روده اشاره کرد. تغذیه یکی از مهم‌ترین عوامل کنترل و یا بهبود این گونه بیماری‌ها است و با رعایت رژیم‌های غذایی متناسب با بیماری می‌توان تا حدودی بسیار زیادی بیماری را کنترل کرد و یا از آن پیشگیری کرد. با توجه به اینکه برنج به مقدار فراوان در وعده‌های غذایی بسیاری از مردم دنیا خصوصا آسیایی‌ها وجود دارد، تاثیر این غذا بر سلامت دستگاه گوارش اهمیت بالایی می‌یابد. برنج در انواع مختلف کشت شده و مورد مصرف بسیاری از مردم جهان قرار می‌گیرد. برنج‌های قهوه‌ای، سفید و وحشی از انواع برنج موجود در بازار است. نیاسین یکی از ویتامین‌های ضروری بدن است که باید از طریق مواد غذایی این ویتامین را تامین کنیم، برنج یکی از منابع خوب تامین نیاسین بوده که با توجه به نوع برنج می‌تواند 6 تا 8 درصد نیاز روزانه را تامین کند. این ویتامین می‌تواند به عملکرد دستگاه گوارش کمک زیادی کرده و باعث بهبود عملکرد اجزای مختلف دستگاه گوارش شود. برنج در طب سنتی هند، چین و ایران جایگاه ویژه ای داشته و به خاطر طبع معتدلی که دارد برای درمان و یا کاهش عوارض بیماری‌های دستگاه گوارش استفاده می‌شود. 

بهبود بیماری‌های دستگاه گوارش با استفاده از برنج:                                    

همان طور که عنوان شد برنج در طب جدید و در طب سنتی دارای جایگاه ویژه‌ای بوده و خواص متعددی برای آن بیان شده است که به چند نمونه از آن که مربوط به دستگاه گوارش است، اشاره می‌کنیم. اطبا طب سنتی برای درمان استفراغ‌های خونی، اسهال‌های خونی، ورم روده از برنج و آب برنج استفاده می‌‌کرده‌اند. با توجه به اینکه افرادی که مبتلا به زخم معده هستند، باید از رژیم غذایی خاصی برای بهبود و کنترل بیماری خود استفاده کنند، به این افراد استفاده از شیر برنج و فرنی‌هایی که با برنج تهیه می‌شود توصیه می‌شود. یکی دیگر از بیماری‌های شایع دستگاه گوارش یبوست است که با توجه به اینکه برنج‌های قهوه‌ای دارای فیبر بالایی است، می‌تواند به از بین بردن یبوست کمک شایانی کند به همین جهت به این گونه افراد خوردن برنج قهوه‌ای پیشنهاد می‌شود. فیبر برنج قهوه‌ای جزو فیبر‌های نامحلول بوده که بسیار مفید است. برنج سفید دارای فیبر کمی بوده و مصرف آن همراه با ماست می‌تواند باعث بهبود اسهال شود. برنج‌های ایرانی و برنج‌های مرغوب با برندهای معتبر انتخابی شایسته برای افرادی است که به سلامت خود خصوصا سلامت دستگاه گوارش اهمیت فراوانی می‌دهند. برنج‌های ایرانی مرغوب برنج‌هایی سهل الهضم بوده که برای افرادی که ناراحتی دستگاه گوارش دارند، توصیه می‌شود. برنج‌های برند که توسط فروشگاه‌های معتبر در سراسر کشور عرضه می‌شود، برنج‌هایی مناسب برای افرادی است که دستگاه گوارش حساسی دارند. 

ویژگی برنج مرغوب برای حفظ سلامت دستگاه گوارش:

برنج‌هایی که به گونه‌ای کشت و نگهداری و فرآوری شده‌اند که مواد مغذی و املاح معدنی آنها حفظ شده باشد، برنج‌هایی مناسب هستند. اینگونه برنج‌ها در فروشگاه‌های وابسته به مراکز تولیدی و بازرگانی معتبر توزیع شده و به فروش می‌رسند. آشنایی با این فروشگاه‌ها راه حل مناسبی برای خرید برنجی سالم و مرغوب است. فروشگاه خوشه چین نمونه‌ای از این دست فروشگاه‌های قابل اعتماد است که با عرضه‌ی محصولات معتبر توانسته اعتماد خریداران را جلب کند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خوشه چین

خوشه چین با تکیه بر این سه اصل و محیط کاربری آسان شما را قادر می سازد تا بدون دغدغه و و با خیال راحت برنج مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب و کیفیت عالی در کمترین زمان ممکن در تمامی سال تهیه کنید

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]