کد: 13961129282888350

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در نوروز ۹۷

کد: 13961129282888350

https://goo.gl/nEgNyV

، تهران , (اخبار رسمی): درمیان شهرهای مختلفی که برای مسافرت انتخاب می‌شوند مناطقی بکر و دیدنی در ایران وجود دارد که شاید حتی نام آنها را نشنیده باشید. 9 مکان که از زیباترین مناطق دیدنی ایران است را از نزدیک ببینید.

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در نوروز ۹۷
بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در نوروز ۹۷

انتخاب مقصد سفر یکی از اولویت‌های مهم مسافرت است. مردم با در اختیار داشتن چند گزینه محدود هرساله مسافرت‌های تکراری انجام می دهند. غافل از اینکه ایران دارای زیباترین مناطق دیدنی و بکر است

ارگ راین

ارگ رایِن یکی از بزرگ‌ترین بناهای خشتی جهان است. این بنای تاریخی بزرگ با مساحتی بیش از بیست و دو هزار مترمربع، دومین بنای خشتی بزرگ جهان بعد از ارگ بم است که هرساله میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است. ارگ راین در جنوب غربی شهر کنونی راین در استان کرمان ایران قرار دارد. این بنای خشتی تا حدودی به ارگ تاریخی بم شبیه‌است و بر بالای تپه‌ای قرار دارد. تاریخچه قلعه راین یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی کهن راین است.

جزیره قشم

طرح جامع قشم جزیره قشم واقع در تنگه هرمز به موازات سواحل سرزمین مادر، با گسترده‌ای نزدیک به 1500 کیلو متر مربع- 140 کیلومتر درازا و عرض متوسط 11 کیلومتر - نه تنها بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس که مساحتی بیشتر، معادل یا کمتر از 22 کشور مستقل جهان دارد و نیز 5/2 برابر کشورهایی چون سنگاپور و بحرین است. سابقه تاریخی قشم به پیش از اسلام می‌رسد و نام‌های قشم، کشم، کیش، تنب، سیری و غیره حکایت از توقف طولانی ایلامی‌ها در این نواحی در سده‌های پیش از میلاد مسیح دارد.

کوه سهند

سهند نام قله‌ای در شمال شهرمراغه واقع در استان آذربایجان شرقی ایران است. مشخصات کوه : ارتفاع : ۳۷۰۷ متر مکان : شمال غربی ایران ارتفاع نسبی : ۱۸۲۶ متر؛ گونه : آتشفشانی مطبق آخرین فوران : ناآشکار، احتمالا دوران هولوسن رشته کوه سهند به عنوان عروس کوهستان‌های ایران مشهور است. دامنه‌های سر سبز و چشمه‌های روان آن بسیار دل نواز هستند. این رشته کوه در شمال مراغه واقع بوده و بلندترین قله آن جام نام دارد.

حتما ببینید: مناطق بکر ایران برای سفر در نوروز 97

قله دماوند

کوه دَماوَند کوهی در شمال ایران است که بلندترین کوه ایران و خاورمیانه و بلندترین قلهٔ آتشفشانی آسیا است. این کوه در قسمت مرکزی رشته‌کوه البرز در جنوب دریای خزر و در بخش لاریجان شهرستان آمل قرار دارد. کوه دماوند که از نظر تقسیمات کشوری در استان مازندران قرار دارد، به هنگام صاف و آفتابی‌بودن هوا، از شهرهای تهران، ورامین و قم و همچنین کرانه‌های دریای خزر قابل رؤیت است.

سی و سه پل

سی‌وسه‌پل یا پل الله‌وردی خان پلی است با ۳۳ دهانه، ۲۹۵ متر طول و ۱۴ متر عرض، که توسط الله‌وردی خان بر روی زاینده‌رود در شهر اصفهان و هم‌زمان با حکومت شاه عباس صفوی ساخته شده و محل برگزاری مراسم جشن آب‌پاشان و همچنین مراسم خاج‌شویان ارامنه‌ی اصفهان در دوره‌ی صفویه بوده است. سرپرسی سایکس این پل از پل‌های درجه اول عالم، شاردن آن را شاهکار معماری و شگفت آفرین و دن گارسیا آن را از بهترین آثار معماری ایران می‌دانند.

شهر سرعین

سرعین شهری کوچک در 25 کیلومتری جنوب اردبیل است. این شهر به علت چشمه‌های آب‌گرم فراوان شهرت دارد و یکی از مناطق گردشگری در استان اردبیل است. شهر سرعین در 04/48 درجه طول شرقی و 09/38 درجه عرض شمالی با مساحتی بیش از 1280000 متر مربع در 25 کیلومتری جنوب شهر اردبیل قرار دارد. ارتفاع متوسط شهر از سطح دریا 1650 متر است. جاذبه‌های شهر سرعین آب‌گرم‌ها سرعین دارای ده‌ها چشمه آب گرم معدنی است که از کوه سبلان سرچشمه می‌گیرند.

حتما ببینید : خرید بلیط هواپیما برای سراسر ایران با تخفیف ویژه

مسجد گوهرشاد

مسجد گوهرشاد، یکی از بناهای باشکوه و باستانی عهد تیموری است که در اوایل قرن نهم قمری بنا شده است این بنای تاریخی در جنوب حرم مطهر رضوی قرار دارد و به رواق‌‌های دارالسیاده و دار الحفاظ متصل است. این مسجد به دستور بانو گوهرشاد، دختر امیر غیاث الدین ترخان، از امرای جغتایی، همسر شاهرخ تیموری در سال 821 قمری توسط معمار معروف ایرانی، قوام الدین شیرازی، با به‌کارگیری سبک معماری دوران تیموری ساخته شد.

منطقه حفاظت شده الموت

منطقه حفاظت شده الموت از نظر تنوع حیات وحش و غنای ساختارهای طبیعی در استان قزوین و در کشور منحصر به فرد است. این منطقه با مساحت 118 هزار هکتار از مناطق شکار و تیراندازی ممنوع استان قزوین است که دارای مراتع مناسب، زیستگاه‌های صخره‌ای و پوشش جنگلی است. منطقه الموت به دلیل کوهستانی بودن و ویژگی‌های خاص خود، زیستگاه گونه‌های مختلفی از حیات وحش مانند کل و بز کوهی، سیاه گوش، گرگ، گراز، پلنگ، خرس قهوه‌ای، خرگوش، جوجه تیغی، روباه، شغال و... را دارد.

روستای کندلوس

روستای کندلوس از توابع بخش کجور، در فاصله 75 کیلومتری جنوب شرقی نوشهر قرار دارد. (نوشهر، شهری ساحلی در کنار دریای خزر است) . روستای کندلوس در محدوده‌ای کوهستانی و در یکی از دره‌های زیبای رشته 0000 کوه‌های البراز استقرار یافته و ارتفاع آن از سطح دریا 1650 متر است. مردم روستای کندلوس، به زبان مازندرانی  کجوری سخن می‌گویند. 

دلتا724 یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین شبکه‌های رزرواسیون هتل و پروازهای ایران

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دلتا724 - Delta724

رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما

منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی