کد: 13961222287668350

برج گالاتا از دیدنی‌های استانبول (Galata Tower)

کد: 13961222287668350

https://goo.gl/Ssu3u2

، تهران , (اخبار رسمی): برج گالاتا از دیدنی‌های استانبول (Galata Tower) که به برج مسیح نیز مشهور است، یکی از برج‌های قرون وسطائی است که گفته می‌شود ۷۰ متر ارتفاع دارد.

برج گالاتا از دیدنی های استانبول (Galata Tower)
برج گالاتا از دیدنی‌های استانبول (Galata Tower)

برج گاتالا یکی از قدیمی‌ترین و بلندترین برج های سنگی در جهان است که ارتفاع آن از سطح دریا ۳۵ متر است

این برج در شمال اتصال شاخ طلایی قرار دارد و یکی از نشانه‌های شهر استانبول است. این برج یکی از قدیمی‌ترین و بلندترین برج‌های سنگی در جهان است که ارتفاع آن از سطح دریا ۳۵ متر است. این برج ۹ طبقه دارد و در طبقه آخر به معنای واقعی استانبول را در زیر پاهای خود احساس می‌کنید. برج گالاتا که از جاهای دیدنی استانبول است، در سال ۱۳۴۹ میلادی توسط جنو والی ها که در اطراف گالاتا دیوارهای بلند کشیده بودند به‌عنوان برج اصلی بنا شد. این قلعه بخشی از دیوار دفاعی منطقه گالاتا بوده است. داخل قلعه پلکان سنگی مارپیچی که تا محوطه بزرگی ادامه می‌یابد وجود دارد. ارتفاع برج ۶۶٫۹۰ متر است و بدون آذین بالای سر برج ۶۲٫۵۹ متر است. قطر خارجی آن ۱۶٫۴۵ متر و قطر داخلی برج ۸٫۹۵ متر است. دیوارهای برج ۳٫۷۵ متر ضخامت دارد. پس از فتح قسطنطنیه توسط محمد دوم این برج در آتش سوخت. بعد از جمهوری، برج گالاتا بازسازی شد و در سال ۱۹۶۷ به روی عموم مردم باز شد. در سال ۲۰۱۳ یک‌بار دیگر برج بازسازی‌شده است.

در طبقه بالای برج یه رستوران یا کلوپ شبانه وجود دارد که منظره زیبایی را به سمت شهر استانبول و Bosphorus دارد. تماشای استانبول از بالای برج برای گردشگران تور استانبول بسیار جالب است. بالای برج یک نمای پانوراما از شهر قدیمی را خواهید دید. بالکن پانوراما بالاترین ردیف پنجره‌های برج است و برای کسانی که ترس از بلندی دارند، توصیه نمی‌شود. نورپردازی‌های برج هم در شب دیدنی است. لازم به ذکر است که ساعت کاری برج ۹ صبح تا ۸ شب است و بعد از ساعت ۸ شب فقط رستوران‌ها باز است. پس باید برنامه‌ریزی کردکه قبل از غروب آفتاب حتماً به این برج سر زد. باید برای رفتن به بالای برج ورودی پرداخت کنید. چند دستگاه آسانسور هم در برج وجود دارد که شخص را به بالا می‌برد؛ اما برای رفتن به سه‌طبقه آخر و تراس پانوراما باید از پله‌ها بالا رفت. یک مغازه خرید سوغات کوچک در داخل برج در کنار ورودی واقع‌شده است.

از چه راهی به برج گالاتای برسیم؟

برج دیدنی گالاتا در محله بی اوغلو استانبول قرارگرفته است، محله‌ای که خود با مغازه‌ها و کافه‌های خیابانی به یکی از مناطق جذاب توریستی در استانبول مبدل شده است. برج گالاتا، میدان تکسیم (تقسیم) و خیابان استقلال همگی در این منطقه قرارگرفته‌اند و شما می‌توانید بعد از پیاده‌روی در خیابان استقلال و تماشای مغازه‌های جذاب آن به این برج برسید و از راه آسانسور و یا پله‌ها به بالای آن بروید.

رستوران‌های منطقه‌ی گالاتا و کاراکوی

رستوران آهسته (Aheste)

چرا بازدید از برج گالاتا؟

- یکی از نمادهای تاریخی شهر استانبول است.

- تا قرن‌ها به‌عنوان بلندترین ساختمان استانبول شناخته می‌شد.

- بر فراز آن رستوران بسیار جذابی وجود دارد.

کاربری برج گالاتا

برج گالاتا در زمان نفوذ و فتح قسطنطنیه (نام پیشین شهر استانبول) توسط رومیان ساخته شد، همان‌طور که اشاره‌ی کوتاهی شد این برج در محلی تپه‌ای و با ارتفاع از دریا ساخته‌شده و دلیل این کار کاربری برج بوده است، چراکه در قرون گذشته از گالاتا به‌عنوان برج دیدبانی یا دفاعی استفاده می‌شد و فردی که بر فراز آن دیدبانی می‌داد بر پهنای گسترده‌ای از تگه‌ی بسفر دید داشت. محله‌ی گالاتا از دیرباز، چه در دوران حاکمیت رومیان چه بعد از آن، محله‌ای محبوب و پر رفت‌وآمد و به دلیل وجود بندرگاه‌ها همیشه شلوغ بوده است اما با پیشرفت ترکیه و سرمایه‌گذاری درزمینه‌ی صنعت توریست در این کشور برج گالاتا کاربری اولیه‌ی خود را از دست داد و به محلی تاریخی برای بازدید گردشگران تبدیل شد. امروزه رستوران لوکس و گران‌قیمتی بر فراز آن واقع‌شده است که منظره و غذاهای فوق‌العاده‌ای را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

این برج تاریخی زیبا از بناهای باقی‌مانده از زمان بیزانس در استانبول است و در سال‌های اولیه‌ی ساختش بانام برج مسیح معروف بود بنابراین اگر نام برج مسیح را شنیدید، مقصود برج گالاتا است. کسانی که علاقه‌مند هستند از وقایع داخل این برج باخبر شوند می‌توانند به سامانه دلتا724 مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دلتا724 - Delta724

رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما

منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی