کد: 13970125290938350

ترفند ها و نکاتی برای خرید بلیط هواپیما

ترفندهای خرید بلیط هواپیما؛ چگونه بلیط ارزان قیمت بخریم؟

کد: 13970125290938350

https://goo.gl/9ttzeQ

، تهران , (اخبار رسمی): ترفندهای خرید بلیط هواپیما و خرید بلیط ارزان قیمت از مهارت‌های هر مسافر حرفه‌ای است. راهکارهایی برای رزرو و خرید بلیط هواپیمای ارزان، طوری که بتوانید ارزان‌ترین بلیط را خریداری کنید. خوشبختانه برخی از این مسافران حرفه‌ای تجربیات خود را دراختیارِ ما گذاشته‌اند

ترفندهای خرید بلیط هواپیما؛ چگونه بلیط ارزان قیمت بخریم؟
ترفندهای خرید بلیط هواپیما؛ چگونه بلیط ارزان قیمت بخریم؟

بهترین زمان برای خرید بلیت هواپیما را بدانید! این‌یکی از سؤالات رایج بین مسافران در خصوص بهترین زمان پرواز و وب‌سایت اینترنتی یا آژانس برای خرید بلیت هواپیما است. خرید بلیت هواپیما خوب در بهترین زمان یک فن است و هرکسی نمی‌تواند آن را به‌خوبی انجام دهد. البته این تکنیک را با استفاده از تجربه به دست آورد اما فقط تعداد محدودی از آژانس‌ها و وب‌سایت‌ها دسترسی به‌تمامی ساعت‌های پروازی را دارند، پس شما باید این‌ها را پیدا کرده و خرید بلیت خود را از این وب‌سایت‌ها انجام دهید. در این مقاله می‌خواهیم به‌طور خلاصه در خصوص ترفندها و نکاتی برای خرید بلیت هواپیما صحبت کنیم.

بهترین وبسایت برای جستجوی بلیط

نمی‌توان گفت که کدام وب‌سایت اقدام به فروش بلیت هواپیما می‌کند و کدام یکی بهترین وب‌سایت‌ها برای جستجوی بلیط هستند. این شما هستید که باید وب‌سایت‌های معروف و البته معتبر را بررسی کرده و هرکدام که اقدام به فروش بلیت ارزان هواپیما می‌کنند، آن را انتخاب کنید. بعضی از شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند بلیت‌های هواپیما را ارزان‌تر از بقیه عرضه کنند و این شما هستیدکه باید بتوانید آن‌ها را پیدا کنید. این نکته در خصوص آژانس‌های هواپیمایی هم وجود دارد. چون اکثر این آژانس‌ها فروش خود را به‌صورت اینترنتی هم انجام می‌دهند و شما به‌راحتی می‌توانید خرید بلیت هواپیما خود را انجام دهید. فقط نکته خیلی مهم این است که به موارد امنیتی در هنگام خرید بلیت دقت کنید و از وب‌سایت‌های مشکوک یا غیر معتبر خرید بلیت هواپیما خود را انجام ندهید. بهتر است از وب سایت‌هایی که دارای نماد الکترونیکی هستند، خرید کنید.

ترفندهای خرید بلیت هواپیما؛ چگونه بلیت ارزان‌قیمت بخریم؟

ترفندهای خرید بلیت هواپیما و خرید بلیت ارزان‌قیمت از مهارت‌های هر مسافر حرفه‌ای است. راهکارهایی برای رزرو و خرید بلیت هواپیمای ارزان، طوری که بتوان ارزان‌ترین بلیت را خریداری کرد. خوشبختانه برخی از این مسافران حرفه‌ای تجربیات خود را در اختیار ما گذاشته‌اند تا ما بتوانیم بهترین و مؤثرترین ترفند‌ها در خرید بلیت هواپیما را معرفی کنیم.

۱. حواستان به گزینه‌های پیش رو باشد

ساران اودایاکومار که بیش از ۷۵ هزار کیلومتر با هواپیما سفر کرده است می‌گوید که علاوه بر سایت‌های آژانس‌های هواپیمایی باید سایت‌های خرید بلیت هواپیما را هم بررسی کرد. این کار به شما کمک می‌کند تا مطمئن باشید که بهترین و ارزان‌ترین بلیت هواپیما را در دست دارید. برخی از سایت‌های خرید بلیت آنلاین هواپیما امکانی دارند که به‌محضِ موجود شدن بلیت با قیمت مدنظر شما، شما را از طریق ایمیل یا پیامک آگاه می‌کند. این سیستم که در انگلیسی Price Alert خوانده می‌شود، به شما کمک می‌کند تا همیشه از بهترین و ارزان‌ترین قیمت‌ها باخبر باشید.

۲. از پروازهای توقف‌دار نترسید!

نیاز به گفتن نیست که پروازهای توقف‌دار از پرواز‌های بدون توقف ارزان‌تر هستند. پس اگر به دنبال ارزان‌ترین بلیت هواپیما هستید، حواستان به پروازهای توقف دار باشد. حتی بهتر از آن، به دنبال پرواز‌هایی باشید که توقفی طولانی دارند؛ در این‌صورت می‌توانید گشت‌وگذاری هم در شهر توقفگاهتان داشته باشید که خود مانند دو مسافرت است!

۳. در پروازهای بین‌المللی خیلی به دنبال اسم‌ هواپیمایی‌های بزرگ نباشید!

پاتریک کیان که مشتری دائم استار الاینس و لوفت‌هانزا است می‌گوید که بعضی وقت‌ها هواپیمایی‌هایی که اسمشان را هم نشنیده‌اید پروازهایی باقیمت‌های بسیار ارزان ارائه می‌کنند. پاتریک پیشنهاد می‌کند که حواستان به WOW Air، هواپیمایی نروژ و هواپیمایی اکس ال فرانسه باشد.

۴. پروازهای صبح زود را رزرو کنید!

به نظر می‌آید سحرخیز بودن به زحمتش می‌ارزد. دَن بیرشال می‌گوید که پروازهای صبح زود مزایایی دارند. اول اینکه اگر پرواز شما کنسل شد، شما می‌توانید با پرواز بعدی آن روز بروید و گزینه‌های زیادی پیش‌ روی شما است؛ اما اگر آخرین پرواز یا یکی از آخرین پروازهای آن روز را رزرو کرده باشید، شاید پرواز شما به‌روز بعد موکول شود. دوم اینکه، اگر پروازی را رزرو کنید که شما را زودتر از موعد به مقصدتان برساند و این پرواز پرشده و تقاضا برایش زیاد است، می‌‌توانید داوطلبانه با پرواز دیرتری بروید درحالی‌که واچر، مزایا، دسترسی به اتاق استراحت یا حتی پول داشته باشید.

۵. به‌جای بلیت دوطرفه از یک شهر به فکر بلیت یک‌طرفه به یک شهر و یک بلیت دیگر از شهری دیگر باشید!

درحالی‌که رزرو یک بلیت دوطرفه از یک شهر عاقلانه‌تر به نظر می‌رسد، اما خیلی وقت‌ها پروازی از یک شهر نزدیک برای برگشت بسیار ارزان‌تر تمام خواهد شد. ازاین‌رو بایستی به این مسئله نیز توجه داشت و تمام گزینه‌های ممکن را بررسی کرد.

۶. حتی اگرچند بلیت می‌خواهید حواستان به بلیت‌های تک‌نفره هم باشد!

این هم یک امکان دیگر است که مک‌کوی مطرح کرده است. او می‌گوید ممکن است قیمت بلیت چندنفره در سایت بالاتر از بلیت یک‌نفره باشد. پس بهتر است هر دو گزینه را بررسی کنید سپس تصمیم بگیرید.

۷. از امتیازهایتان استفاده کنید!

برخی سایت‌ها برای هر رزرو اینترنتی بلیت برای شما امتیازی در نظر می‌گیرند که به‌مرور برای شما تخفیف خوبی به همراه می‌آورد. از قرعه‌کشی‌های این سایت‌ها هم غافل نشوید.

انواع کلاس‌های پرواز و نکاتی درباره آن‌ها

کلاس اکونومی

کلاس اکونومی (Economy) یا اقتصادی، ارزان‌ترین شیوه‌ی سفر با هواپیما، قطار و برخی کشتی‌ها است. امکاناتی که برای مسافران این نوع پرواز در نظر گرفته می‌شود، معمولاً از تعداد محدودی روزنامه، مجله‌ی تبلیغاتی و کارت راهنمای پرواز بیشتر نیست.

بعضی خطوط هوایی ارزان مثل ایزی‌جت و رایان‌ایر حتی پذیرایی چندانی هم در پروازهای کم‌تر از دو ساعت برای مسافران اکونومی انجام نمی‌دهند و گاهی مسافران باید بابت غذا و نوشیدنی پول پرداخت کنند.

در بعضی هواپیماها برای صندلی‌های کلاس اکونومی، مانیتور و هدفون هم تعبیه‌شده که مسافران در تغییر برنامه‌‌های آن حق انتخاب زیادی ندارند؛ اما در بیشتر هواپیماها، برای تمام مسافران بخش اکونومی یک مانیتور بزرگ وجود دارد که برنامه‌ی مشخصی پخش می‌کند. تفریح برای مسافران در کلاس اکونومی، به خط پروازی و البته مدل هواپیما بستگی دارد. کلاسی اکونومی در یک پرواز بیشتر صندلی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

کلاس تجاری

کلاس تجاری (Business class) برای مسافران خود، امکاناتی بهتر و بالاتر از کلاس اکونومی فراهم می‌کند.

برای شروع، مقدار بار مجاز مسافران کلاس بیزینس معمولاً بالا‌تر از مسافران کلاس اکونومی است. در فرودگاه نیز، سالن استراحت جداگانه‌ای برای مسافران این کلاس در نظر گرفته می‌شود و ترانسفر آن‌ها از ساختمان فرودگاه تا پای پله‌های هواپیما هم جداگانه صورت می‌‌گیرد.

به‌طورمعمول، صندلی‌های کلاس تجاری در جلوی کلاس اکونومی و با فاصله‌ی بیشتری از هم قرار دارند. پذیرایی در این کلاس هوایی، عموماً با غذای گرم بوده و امکانات رفاهی دیگری مثل حوله‌ی گرم، مانیتور و هدفون برای تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی و… هم برای مسافران فراهم است. در بعضی پروازها، کلاس لوکس فرست کلاس حذف‌شده و کلاس بیزینس، باکیفیت‌ترین کلاس سفر در آن پرواز به شمار می‌رود.

فرست‌کلاس

لوکس‌ترین راه سفر، پرواز در فرست‌کلاس (First Class) است. تعداد صندلی‌های فرست‌کلاس بسیار محدود است و حداکثر بیست صندلی در یک هواپیما به این کلاس اختصاص دارد. فضای اختصاص داده‌شده به صندلی‌های این بخش بسیار زیاد است و حریم شخصی مسافران در آن به‌خوبی رعایت شده است.

صندلی‌ها، بزرگ و راحت و جادارند و هرکدام، تلویزیون و وسایل تفریحی الکترونیکی مجزای خودشان دارند. سرویس بهداشتی جداگانه، مهماندارهای باتجربه‌تر، پذیرایی لوکس و گرم هم برای مسافران فرست‌کلاس فراهم است. علاوه بر این‌ها، سوارشدن مسافران فرست‌‌کلاس به هواپیما هم متفاوت است. چک‌این جداگانه و بدون معطلی، سالن استراحت مجزا و ترانسفر اختصاصی تا هواپیما، از دیگر تسهیلاتی است که در اختیار ساکنان لوکس‌ترین بخش هواپیما قرار می‌گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دلتا724 - Delta724

رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما

منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی