کد: 13961215285938350

نقاط دیدنی ایران برای مسافرت در نوروز ۹۷

کد: 13961215285938350

https://goo.gl/FgzkHs

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله درباره نقاط دیدنی ایران برای مسافرت نوروز ۹۷ صحبت می‌شود.

نقاط دیدنی ایران برای مسافرت در نوروز ۹۷
نقاط دیدنی ایران برای مسافرت در نوروز ۹۷

در این لیست بهترین جاهای دیدنی ایران که از جاذبه‌های گردشگری خاص و ویژه ایران هستند را مشاهده خواهید کرد.

دریاچه دوخواهران – آمل

با پشت سرگذاشتن دو سوم جادۀ هزار در قلب منطقۀ البرز مرکزی، به محلی موسوم به دو راهی پنجاب می‌رسید. این دو راهی و جاده‌ای خاکی که مسیر مواصلاتی نمارستاق نام گرفته است از آبادی‌های چندی چون پنجاب، سوا، شیخ محله، کلری، دیوران عبور کرده و سرانجام به آبادی بزرگ نمارستاق در کنار رودخانۀ خروشان آن‌که سرچشمه از کوه‌های ناظر و شکر لقاس دارد می‌رسید. اواخر خرداد ماه بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه است که هوا رو به گرمی است.

پل معلق – آمل

پل فلزی یا پل معلق آمل مربوط به دوره پهلوی است و در آمل، داخل شهر، جنب پل دوازده چشمه واقع شده‌است. پل معلق دو پل معلق یک‌سان کنار هم است که یکی از بناهای با شکوه و ارزشمند توریستی شهر آمل و ایران محسوب می‌شود. یکی از اولین نمونه‌های پل‌های بزرگ و جدید ایران است، این پل به نام پل معلق هم شناخته می‌شود. به این علت آن را پل معلق می‌خوانند که اگر پایه‌های زیرین آن بر اثر سیل تخریب شود کمانهایی بالای آن را نگه می‌دارند.

دریاچه شورابیل

این دریاچه قبلاً بسیار شور بوده است ولی امروزه با افزوده شدن آب‌شیرین از شوری آن کاسته شده ، به طوری‌که نوعی ماهی در آن پرورش داده می‌شود. این دریاچه دارای امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی بسیاری از جمله قایق‌رانی، پیست دو و میدانی، دوچرخه‌سواری، باغ وحش، هتل‌های مجهز و زیبا، مجموعه شهربازی برای بچه‌ها، رستوران در وسط دریاچه و … است.

دریاچه نئور

این دریاچه در فاصله ۴۲ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل در ارتفاع ۲۴۸۰ متری از سطح دریا قرار دارد. راه اصلی دسترسی دریاچه جاده روستائی آسفالته به طول ۱۳ کیلومتر است که از کیلومتر ۲۹ جاده بین شهری اردبیل – خلخال در محل قریه بودالالو به طرف شرق منشعب می‌شود . این دریاچه با متوسط ۲۵۷ هکتار مساحت بزرگترین دریاچه آب شیرین استان است . در حال حاضر نوعی ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان که از زمره بهترین نوع ماهیان دنیا می‌باشد در این دریاچه زیست می‌کند.

میدان میرچخماق (امیر چخماق)

میدان میرچخماق، اثری از قرن نهم هجری و یادگاری از دوران حکومت امیرچخماق شامی است. جلال‌الدین امیرچخماق که به دستور شاهرخ تیموری به حکومت یزد رسید با کمک همسر خود فاطمه خاتون، آثاری چند در یزد بنا کرد. مهم‌ترین این آثار مسجد جامع نو بود که هم اکنون نیز برقرار است و به نام مسجد میرچخماق مشهور است. بانیان در شمال مسجد میدانی ایجاد کردند که اکنون هم پابرجاست و مرکز شهر یزد است. این میدان در عصر صفوی هم به همین نام شهرت داشت.

آتشکده یزد

یکی از اماکن مربوط به زرتشتیان، آتشکده آن‌ها است. این بنا در خیابان آیت الله کاشانی واقع شده و شامل ساختمان مشجری است که در قرن اخیر ساخته شده است. در این محل آتش مقدس که برای زرتشتیان مقدس است و دارای قدمتی چند ساله بوده و باید همیشه روشن نگهداشته شود نگهداری و از آن مراقبت می‌شود. شایان ذکر است که قدمت آتش آتشکده به هزار و پانصد سال می‌رسد. ساختمان اصلی در و سط حیاط و بر بلندی قرار دارد و آنرا درختانی همیشه سبز احاطه کرده‌اند.

کاخ هشت بهشت

کاخ هشت بهشت در دوره‌ی زمامداری شاه سلیمان صفوی و در سال ۱۰۸۰ هجری در باغ بلبل بنا شده است. پس از این نیز در پایتخت‌های پیشین صفویه، تبریز و قزوین نیز بناهایی به این نام وجود داشت که اکنون اثری از آن‌ها باقی نیست. لیکن هشت بهشت اصفهان با دنیایی از تخیلات هم‌چنان باقی مانده است. کاخ در دو طبقه و بر یک پایه‌ی هشت ضلعی به بلندی ۱۳۰ سانتی‌متر بنا شده است، بلندی کاخ نیز نزدیک به ۱۴ متر است.

چهل ستون

چهل‌ستون از بناهای تاریخی استان اصفهان در ایران است. باغ چهلستون که بالغ بر ۶۷۰۰۰ متر مربع مساحت دارد، در دوره شاه عباس یکم احداث آن آغاز شد و در وسط آن عمارتی ساخته شده بود. در سلطنت شاه عباس دوم، ساختمان تکمیل شد و در ساختمان موجود مرکزی، تغییرات کلی داده شده‌است.

عالی قاپو

این جاذبه گردشگری از نوع بناهای تاریخی و در شهرستان اصفهان بخش اصفهان واقع شده است. دارای قدمت از دوره صفویان است و در آدرس اصفهان، ضلع غربی میدان نقش جهان واقع شده است. در غرب میدان نقش جهان و روبروی مسجد شیخ لطف‌الله عمارتی به نام کاخ عالی قاپو وجود دارد. این عمارت یکی از عجایب معماری عهد صفوی در اوایل قرن یازدهم هجری است که به امر شاه عباس کبیر ساخته شد.

سفرهای نوروزی امسال خود را با دلتا 724 تجربه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دلتا724 - Delta724

رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما

منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی