اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961215286258036

زمان‌های اوج توجه کاربران به کانال‌های تلگرامی را بشناسید

بهترین زمان برای انتشار پست در کانال تلگرام چه موقعی است؟

کد: 13961215286258036

https://goo.gl/Pj68qn

، تهران , (اخبار رسمی): با ساخت یک کانال تلگرامی، راه جدیدی را برای توسعه کسب‌و‌کار خود شروع کرده‌اید. راهی که می‌تواند یکی از تجربیات شیرین شما برای برندینگ و افزایش فروش باشد. اما اگر کانال تلگرام کسب‌و‌کار خود را جدی نگیرید؛ به لیست کارهای نیمه‌تمام و شکست خورده خود یک آیتم اضافه کرده‌اید!

بهترین زمان برای انتشار پست در کانال تلگرام چه موقعی است؟
بهترین زمان برای انتشار پست در کانال تلگرام چه موقعی است؟

زمان‌بندی ایده‌آل انتشار پست و محتوا در کانال‌های تلگرامی ارتباط مستقیم با موضوع و جامعه آماری مخاطبان کانال دارد. کانال‌های سرگرمی تلگرام، بخش بزرگی از محتوای این پیام‌رسان را به خود اختصاص داده‌اند

با ساخت یک کانال تلگرامی، راه جدیدی را برای توسعه کسب‌و‌کار خود شروع کرده‌اید. راهی که می‌تواند یکی از تجربیات شیرین شما برای برندینگ و افزایش فروش باشد. اما اگر کانال تلگرام کسب و کار خود را جدی نگیرید؛ به لیست کارهای نیمه‌تمام و شکست خورده خود یک آیتم اضافه کرده‌اید!
در سلسله مقالات قبلی اصول نگارش یک پست در تلگرام و آموزش قواعد تبلیغات در تلگرام را برای شما توضیح دادیم. در این مطلب قصد داریم اصول زمان‌بندی و ساعات انتشار پست در کانال تلگرامی را بیان کنیم.

زمانبندی انتشار پست در کانال تلگرام

مهم‌تر از زمان انتشار پست در یک کانال تلگرامی، منظم بودن انتشار محتوا در آن است! همه ما می‌دانیم که کاربران تلگرام در ساعاتی از شبانه‌روز، توجه بیشتری به محتوای منتشر شده در کانال‌های تلگرامی نشان می‌دهند. در ادامه این مطلب جزئیات این ساعات را ذکر خواهیم کرد. اما قبل از هر چیز لازم است تا هر روز محتوا منتشر کنید. اگر در ساعات برنامه‌ریزی شده نتوانستید پست خود را منتشر کنید، در اولین فرصت این کار را انجام دهید. بهانه‌ها را کنار بگذارید و خود را مقید کنید که به طور مرتب کانال خود را به روزرسانی کنید.

انتشار مداوم پست در یک کانال تلگرامی، بسته به موضوع و جامعه آماری مخاطبین آن کانال معنای متفاوتی دارد. اما به طور کلی حداقل روزی یک پست باید در کانال شما منتشر شود. این عدد در صورت امکان می‌تواند به ۳ یا پنج پست هم ارتقا پیدا کند.

توجه کنید که ما در مورد حداقل‌ها صحبت می‌کنیم. تجربه به ما ثابت کرده مدیران کانال‌های تازه تاسیس، در ابتدای امر تصور رویا گونه‌ای از موفقیت کانال خود در سر دارند و به همین جهت در کمتر از چند دقیقه، تعداد زیادی پست منتشر می‌کنند. این روند هر چند روز یک بار تکرار می‌شود و فاصله بین این موج‌های انتشار زیاد و زیادتر می‌شود. و در نهایت کانال تلگرام روزها و هفته‌ها چشم انتظار انتشار محتوا خواهد ماند. پیشنهاد ما این است که احساسات خود را کنترل کنید. برای کانال خود به گونه‌ای انرژی صرف کنید که بتوانید این روند را تا مدت‌ها ادامه دهید.

البته در مورد انتشار روزانه حداقل یک پست در کانال تلگرام، موارد استثنا هم وجود دارد که در ادامه مطلب به آن‌ها خواهیم پرداخت.

زمان‌بندی انتشار پست در کانال‌های سرگرمی تلگرام

زمان‌بندی ایده‌آل انتشار پست و محتوا در کانال‌های تلگرامی ارتباط مستقیم با موضوع و جامعه آماری مخاطبان کانال دارد. کانال‌های سرگرمی تلگرام، مثل کانال گیلین گیلین بخش بزرگی از محتوای منتشر شده در این پیام‌رسان را به خود اختصاص داده‌اند. این نکته هم برای آن‌هایی که قصد راه‌اندازی یک کانال در تلگرام را دارند مهم است و هم برای آن دسته از افرادی که قصد تبلیغات در کانال‌های تلگرامی را دارند.

در نظرسنجی که از مدیران چند کانال معروف سرگرمی انجام داده شد متوجه شدیم که کانال‌های سرگرمی تلگرام بین ساعات ۱۴ تا ۱۷ که افراد در استراحت عصرگاهی هستند بیشترین میزان درگیرکنندگی را تجربه می‌کنند. البته این مدیر اظهار داشتند که بین ساعت ۲۰ تا ۲۳ هم میزان توجه به پست‌ها بسیار به نسبت دیگر ساعات روز بالا است.

در نتیجه بهترین ساعات انتشار پست در کانال‌های سرگرمی بین ساعات ۱۴ ال ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ است.

کانال‌های بانوان ساعات بیشتری در اوج توجه هستند

آزادی عمل خانم‌ها در انتخاب نوع فعالیت روزانه و توجه بیشتر بانوان به جزئیات باعث شده کانال‌هایی که از لحاظ موضوع و محتوا مورد توجه خانم‌ها، علی‌الخصوص خانم‌های خانه‌دار باشند ساعات بیشتری از روز در اوج جلب توجه باقی خواهند ماند.

کانال‌های آشپزی، مد و فشن، سبک زندگی و زیورآلات از جمله کانال‌هایی هستند که جز دسته‌بندی کانال‌های بانوان قرار می‌گیرند.

کانال هایی مثل کانال باکلاس باشیم از جمله کانال‌های دسته‌بندی بانوان هستند.
اظهار نظر مدیران کانال‌های تلگرام بانوان به کارشناسان ادسنسور بیان‌کننده توجه خانم‌ها بین ساعات ۱۰ تا ۱۱ صبح، ۱۶ تا ۱۸ و ۲۱ تا ۲۴ است. به لطف توجه بیشتر خانم‌ها به موضوعات مورد علاقه خود در تلگرام کانال‌های بانوان ۶ ساعت از شبانه‌روز ساعات اوج را تجربه می‌کنند. این در صورتی است که این میزان برای موضوعات دیگر به مراتب پایین‌تر است.

کانال های خبری و ورزشی دو نوبت در روز مورد استقبال قرار می‌گیرند

منظور ما از کانال‌های خبری و ورزشی آن دسته از کانال‌هایی است که به انتشار اخبار و تحلیل‌های جدی و رسمی مشغول هستند. دلیل ذکر این نکته آن است که برخی کانال‌های ورزشی مثل کانال طرفداران استقلال و پرسپولیس، از لحاظ جنس محتوا جز کانال‌های سرگرمی دسته‌بندی می‌شوند.

کانال هایی مثل کانال آخرین خبر جز دسته کانال‌های خبری قرار می‌گیرند.
وقتی کارشناسان ادسنسور از مدیران چند کانال خبری تلگرام پرسیدند که چه زمانی از طول شبانه‌روز بیشترین میزان بازدید از پست‌ها صورت می‌گیرد؟ پاسخ مدیران کانال‌های خبری این بود که دو نوبت در روز توجه‌ها به نقطه اوج خود می‌رسد؛ نوبت اول حدود ساعت ۱۱ صبح و نوبت دوم بعد از اتمام ساعات کاری و بین ساعات ۱۹ تا ۲۰ هر شب است.

کانال‌های تخصصی هنری و موفقیت، محجور اما تاثیرگذار!

حقیقت تلخی است که کاربران تلگرام به محتوای سطحی و سرگرمی عادت کرده‌اند. این نکته را می‌توان از ساعات توجه مخاطبان به کانال‌های تخصصی، هنری و موفقیت فهمید.

هر چند کانال‌های تلگرامی این حوزه‌ها هم تحت تاثیر اتمسفر حاکم بر محتوای تلگرامی سطح محتوای خود را تا حد زیادی پایین آورده‌اند. اما به هر حال جای خوشحالی است که در بین همه جوک‌ها و محتواهای سطحی و سرگرمی، هنوز هم کانال‌هایی هستند که به انتشار محتوای تخصصی و علمی می‌پردازند.

ما در ادسنسور سعی کرده‌ایم تا در وبلاگ و کانال ادسنسور خط‌مشی کیفی محتوا را حفظ کنیم و صرفا برای جلب مخاطب بیشتر، حاضر به هجو پراکنی نشده‌ایم.

تحقیقات میدانی ما نشان می‌دهند کانال‌های تخصصی بهتر است تا تعداد پست‌های خود را روی مرز ۱ تا ۳ پست در روز نگه دارند و این روند را به طور مستمر ادامه دهند. انتشار چند پست با فاصله زمانی کم و قطع انتشار محتوا به مدت طولانی، بزرگترین آفت کانال‌های تخصصی است. پیشنهاد ما این است که آهسته و پیوسته به پیش روید.

ساعات اوج توجه کاربران تلگرام به طور عمومی در ساعات اولیه کار اداری، یعنی ۹ تا ۱۱ صبح و ساعات اولیه استراحت در منزل یعنی ۲۰ تا ۲۲ است. مدیران کانال‌های تخصصی هم بهتر است که در یکی از همین ساعات پست خود را منتشر کنند.

تجربه شما برای زمان انتشار پست تلگرامی چیست؟ کدام یک از این اطلاعات با تجربه شما همخوانی دارد؟ نظرات و دانش خود را در قسمت‌نظرهای این مطلب با ما در میان بگذارید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ادسنسور

AdSensor ® ادسنسور از۱۳۹۴ Social Media Agency شش تست آنلاین در زمینه اینفلوئنسر شدن و آزمون سلبریتی مشاوره برند تبلیغات کریپتو و NFT تبلیغات در شبکه های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ انواع تست تبلیغات در تلگرام ، تبلیغات در اینستاگرام و اینفلوئنسرمارکتینگ در ایران مهم ترین کانال های بازاریابی شبکه های اجتماعی در ایران می باشند . ادسنسور تنها برند معتبری است که در ایران به طور موثر و معتبر اقدام به تبلیغات سیستماتیک در شبکه های اجتماعی می نماید.کاربر داشبورد پیشرفته ای دارد که گزارش کامل کمپین تبلیغاتی خود را خواهد دید. اجرای ۳۰۰۰ کمپین با ۵۰۰ برند و ۸۰۰۰ ناشر ، کارنامه ادسنسور است

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]