اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961219286848036

معرفی اپلیکیشن ویرو و دلایل جلب توجه ناگهانی VERO در روزهای اخیر

آیا رقیبی برای اینستاگرام و توییتر به میدان آمده است

کد: 13961219286848036

https://goo.gl/AuUxzA

، تهران , (اخبار رسمی): در چند روز گذشته شبکه اجتماعی ویرو توانست توجه زیادی را به خود جلب کند و به بیش از سه ملیون نصب در اپ‌استور اپل و یک میلیون نصب در پلی‌استور گوگل برسد. این در حالی است که اپلیکیشن VERO از سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرده و در اواخر ۲۰۱۵ هم وارد اپ‌استور شده است!

آیا رقیبی برای اینستاگرام و توییتر به میدان آمده است
آیا رقیبی برای اینستاگرام و توییتر به میدان آمده است

در ادامه مطلب قصد داریم تا تمام نکات مربوط به این شبکه اجتماعی را بیان کنیم و احتمال رقابت VERo با شبکه اجتماعی اینستاگرام و تلگرام در ایران را موردبررسی قرار دهیم.

اپلیکیشن VERO ترکیبی از فیسیوک و توییتر و اینستاگرام، حتی گودریدز و ساوندکلود

درحالی‌که شبکه‌های اجتماعی سعی دارند تا بخش خاصی از نیازهای کاربر را برطرف کنند؛ شبکه اجتماعی ویرو با رابط کاربری که تا حد زیادی شبیه به اینستاگرام است؛ قصد دارد امکانات بسیار بیشتری از اینستاگرام را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

رابط کاربری شبیه اینستاگرام، حلقه‌های طبقه‌بندی‌شده دوستان شبیه گوگل پلاس، امکان اشتراک‌گذاری کتاب شبیه گودریدز، امکان اشتراک‌گذاری موسیقی شبیه ساوندکلود و چند قابلیت دیگر که هرکدام الهام گرفته از یک شبکه اجتماعی دیگر است؛ در اپلیکیشن ویرو کنار هم جمع شده‌اند.

شبکه اجتماعی ویرو در سال ۲۰۱۳ توسط ایمان حریری برادر سعد حریری نخست‌وزیر لبنان بنیان گذاشته شد. ایمان حریری اعلام کرده که این شبکه اجتماعی را در پاسخ به نیازهای شخصی خود ایجاد کرده است. اپلیکیشن Vero از سال ۲۰۱۵ میلادی به پلی‌استور اپل راه پیداکرده است اما ایمان حریری و شرکای ثروتمندش در اپلیکیشن ویرو، به‌تازگی سرمایه جدیدی وارد این شبکه اجتماعی کردند. همین تزریق سرمایه و شروع کمپین‌های تبلیغاتی جان تازه‌ای به تعداد دانلودهای Vero داد. اپلیکیشن ویرو در هفته‌های اخیر توانسته ترند شود و توجه کاربران زیادی را به سمت خود جلب کند.

بنیان‌گذاران اپلیکیشن Vero مدعی هستند که هیچ‌وقت تبلیغ منتشر نخواهند کرد

استراتژی ویرو برای جذب مخاطب ایجاد مزیت‌هایی است که هیچ‌یک از شبکه‌های اجتماعی نتوانسته‌اند داشته باشند. یکی از این مزیت‌ها ادعای بنیان‌گذاران Vero مبنی بر عدم جذب تبلیغات است. این سرویس مدعی است یک‌میلیون کاربر اول ویرو تا ابد رایگان از امکانات سرویس استفاده خواهند کرد و الباقی کاربران ممکن است که مجبور به پرداخت حق اشتراک سالانه باشند. هرچند که احتمال می‌رود مبلغ این حق اشتراک زیاد نباشد.

عدم دست‌کاری در اولویت نمایش محتوا

یکی از اقداماتی که باعث نارضایتی کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است؛ دست‌کاری اولویت نمایش محتوا در فید کاربران است. این موضوع باعث می‌شود که ترتیب زمانی محتوا در فید کاربران به هم بریزد و افراد تأثیرگذار، فرصت بیشتری برای دیده‌شدن داشته باشند. از طرفی کاربرانی که کمتر فالوئر دارند همیشه پشت محتوای پیج‌های پرطرفدار می‌مانند و فاصله بین پرطرف‌دارها و کاربران عادی، غیرقابل‌جبران باقی خواهد ماند.

شبکه اجتماعی ویرو محتوا را بر اساس زمان انتشار مرتب می‌کند و دست‌کاری در اولویت نمایش محتوا ایجاد نمی‌کند. اپلیکیشن ویرو مدعی است که اطلاعات رفتاری و خصوصی کاربران را جمع‌آوری و تحلیل نمی‌کند. با این ادعا بخش بزرگی از کاربران شبکه‌های اجتماعی که نگران حریم خصوصی خود هستند به شبکه اجتماعی ویرو علاقه‌مند شده‌اند.

کنترل کامل بر روابط و حلقه‌های دوستی

شبکه‌اجتماعی ویرو تمام حالت‌های ممکن برای ارتباط بین دو حساب کاربری را در نظر گرفته است. دو حساب کاربری می‌توانند شبیه به توییتر و اینستاگرام یکدیگر را به‌صورت یک‌طرفه فالو کنند و یا مثل فیس‌بوک درخواست دوستی ارسال کنند و در صورت تائید طرف مقابل به‌صورت دوطرفه به لیست دوستان هم اضافه شوند.

دوستان در شبکه اجتماعی ویرو در سه سطح دسته‌بندی می‌شوند که کنترل حریم شخصی را برای کاربر آسان می‌کند. وقتی درخواست دوستی هرکسی را قبول می‌کنید؛ آن شخص را در یکی از سه گروه دوستان نزدیک، دوستان و آشنایان قرار می‌دهید؛ و در هنگام انتشار محتوا نیز به‌راحتی می‌توانید مشخص کنید که این محتوا برای کدام دسته از مخاطبین شما قابل‌رؤیت باشد.

این امکان بسیار شبیه حلقه‌های دوستی در گوگل پلاس است با این تفاوت که کار کردن با شبکه اجتماعی Vero بسیار ساده‌تر و جذاب‌تر از شبکه اجتماعی گوگل است. طراحان ویرو با هوشمندی امکانات کاربردی را در کنار سادگی به کاربران خود هدیه کرده‌اند.

از موارد جذاب در اپلیکیشن Vero این است که هیچ‌یک از دوستان شما از سطح دسترسی خود مطلع نخواهند شد و شما بدون ترس از گلایه‌مندی دوستان و آشنایان خود می‌توانید اطلاعات شخصی و عمومی زندگی خود را در شبکه اجتماعی Vero به اشتراک بگذارید.

امکان انتشار هر نوع از محتوا به ساده‌ترین شکل ممکن

شما در اپلیکیشن Vero می‌توانید عکس، لینک، موزیک، فیلم، کتاب و مکان به اشتراک بگذارید. اشتراک هرکدام از این محتوا‌ها به شکل کاملاً دیداری منتشر می‌شوند. گرافیک و رابط کاربری اپلیکیشن Vero می‌تواند سلیقه بصری کاربران اینستاگرام را راضی نگه دارد.

وقتی گزینه کتاب را برای انتشار محتوا انتخاب می‌کنید، فهرستی از همه کتاب‌هایی که در سرویس iBooks اپل وجود دارد در اختیار شما قرار می‌گیرید. شما با انتخاب یک عنوان کتاب به‌عکس روی جلد آن دسترسی دارید و می‌توانید چهار حالت مختلف را در وصف شرایط فعلی خود نسبت به آن کتاب انتخاب کنید.

هر کاربر یکی از چهار گزینه «در حال مطالعه کتاب»، «قصد مطالعه کتاب رادارم»، «به دیگران هم پیشنهاد می‌کنم» و «به دیگران پیشنهاد نمی‌کنم» را می‌تواند انتخاب کند. در مورد گزینه‌های دیگر مثل فیلم و موزیک هم شرایط مشابه گزینه‌های مربوط به کتاب است.

البته جای خالی امکاناتی مثل استوری اینستاگرام و یا لایو استریم هنوز خالی است.

هجوم یک‌باره کاربران و عدم پاسخگویی سرورها

این‌جور که پیداست استقبال کاربران از شبکه اجتماعی ویرو بیش از پیش‌بینی‌های گروه فنی و مارکتینگ این اپلیکیشن بوده است. چراکه با هجوم کاربران جدید در چند هفته اخیر، مشکلات زیادی برای این پیام‌رسان پیش‌آمده و سرورهای Vero توان پاسخگویی به نیاز کاربران خود را نداشتند.

مشکلات ویرو فقط فنی نبوده و گروه حقوقی این شبکه اجتماعی هم زیر بار توجه کاربران جدید با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است. کاربران زیادی که در چند هفته اخیر جذب شبکه اجتماعی ویرو شده‌اند با مراجعه به توافقنامه کاربری متوجه بندهایی در آن شده‌اند که امتیازات نامعقولی را برای مدیران Vero قائل شده بود.

زیر بار انتقادات زیادی که کاربران نسبت به این موضوع از خود بروز داده‌اند گروه Vero سریعاً واکنش نشان داده و تغییرات لازم را در موافقت‌نامه کاربری ایجاد کرده‌اند.

اما این واکنش سریع هم نتوانست صدای معترضان را خاموش کند و واکنش‌های منفی با دادن امتیاز یک ستاره به این اپلیکیشن در اپ استور اپل و پلی استور گوگل تا جایی ادامه داشت که امتیاز این اپلیکیشن تا حد بدترین اپلیکیشن‌های این دو مارکت پایین آمد.

منبع: پنل تبلیغات در تلگرام و اینفلوئنسرمارکتینگ ادسنسور

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ادسنسور

AdSensor ® ادسنسور از۱۳۹۴ Social Media Agency شش تست آنلاین در زمینه اینفلوئنسر شدن و آزمون سلبریتی مشاوره برند تبلیغات کریپتو و NFT تبلیغات در شبکه های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ انواع تست تبلیغات در تلگرام ، تبلیغات در اینستاگرام و اینفلوئنسرمارکتینگ در ایران مهم ترین کانال های بازاریابی شبکه های اجتماعی در ایران می باشند . ادسنسور تنها برند معتبری است که در ایران به طور موثر و معتبر اقدام به تبلیغات سیستماتیک در شبکه های اجتماعی می نماید.کاربر داشبورد پیشرفته ای دارد که گزارش کامل کمپین تبلیغاتی خود را خواهد دید. اجرای ۳۰۰۰ کمپین با ۵۰۰ برند و ۸۰۰۰ ناشر ، کارنامه ادسنسور است

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ