اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961226288268036

تمام چیزهایی که باید در مورد جدیدترین روش دیجیتال مارکتینگ بدانید

اینفلوئنسر کیست و اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

کد: 13961226288268036

https://goo.gl/EJfgZp

، تهران , (اخبار رسمی): هر برند، بسته به شرایط و بودجه‌بندی خود پلن تبلیغاتی خاصی را برای خود در نظر می‌گیرد. استفاده از استوری در اینستاگرام یکی از راه‌های معمول برای تبلیغات است. در این مطلب قصد داریم اینفلوئنسر مارکتینگ را به عنوان یکی از جدیدترین روش‌های تبلیغاتی معرفی کنیم.

اینفلوئنسر کیست و اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
اینفلوئنسر مارکتینگ

واژه influencer در لغت به معنی تاثیرگذار است. اما در دنیای شبکه‌های اجتماعی به کسانی گفته می‌شود که در یک یا چند شبکه اجتماعی شناخته شده باشند. اینفلوئنسرها در حقیقت سلبریتی‌های شبکه‌های اجتماعی هستند

هر کسب‌وکار و برند برای توسعه خود، حساب ویژه‌ای روی تبلیغات و پروموشن باز می‌کند. اصولاً اگر شما بهترین کالا و خدمات را هم عرضه کنید؛ تا قبل از آنکه صدای خود را به مشتریان بالقوه نرسانید محکوم‌به شکست هستید.

تبلیغات اشکال مختلفی دارد. تبلیغات در تلگرام و تبلیغات در اینستاگرام و ثبت رایگان کانال تلگرام از جمله روش‌های دیجیتال مارکتینگ هستند. هر برند بسته به شرایط و بودجه‌بندی خود پلن تبلیغاتی خاصی را برای خود در نظر می‌گیرد. استفاده از استوری در اینستاگرام یکی از راه‌های معمول برای تبلیغات است. در این مطلب قصد داریم اینفلوئنسر مارکتینگ را به‌عنوان یکی از جدیدترین روش‌های تبلیغاتی معرفی کنیم.

اینفلوئنسر کیست؟

واژه influencer در لغت به معنی «تأثیرگذار» است؛ اما در دنیای شبکه‌های اجتماعی به کسانی گفته می‌شود که در یک یا چند شبکه اجتماعی شناخته‌شده باشند. اینفلوئنسرها در حقیقت سلبریتی‌های شبکه‌های اجتماعی هستند. در حالی‌که شاید خارج از آن شبکه اجتماعی زندگی کاملاً عادی داشته باشند و آن‌چنان شناخته‌شده نباشند!

در میان مردم اصلاحاتی مثل «شاخ» برای توصیف اینفلوئنسر استفاده می‌شود.

اصطلاح اینستافیمس (instafamous) هم اشاره به اشخاص تأثیرگذار در شبکه اجتماعی اینستاگرام دارد.

اینفلوئنسرها از کجا شکل گرفتند؟

اولین تأثیرگذاران بی‌نام و نشان در دنیای اینترنت حدود ده سال پیش و بر بستر سرویس یوتیوب اعلام وجود کردند.

در اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی، درست زمانی که سرویس اشتراک‌گذاری ویدئو یوتیوب توسط گوگل خریداری‌شده بود. کسانی شروع به فعالیت جدی در یوتیوب کردند و توانستند توجه زیادی را به خود جلب کنند. به شکلی که افراد زیادی ویدئوهای آن‌ها را می‌دیدند، به اشتراک می‌گذاشتند و منتظر انتشار ویدئوی بعدی آن‌ها بودند.

شوخی‌های غیرمعمول، آموزش، مستند نگاری و اسکرین کست از مراحل مختلف بازی‌های کامپیوتری از جمله موضوعاتی بودند که برای تولید ویدئوی در یوتیوب مورداستفاده قرار می‌گرفتند.

اگر با اصطلاح یوتیوبر (YouTuber) مواجه شدید؛ بدانید که منظور همان شاخ‌ها و افراد تأثیرگذار یوتیوب هستند.

به‌مرور زمان و افزایش ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی سروکله اینفلوئنسرها در دیگر شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و توییتر هم پیدا شد.

اینفلوئنسر مارکتینگ در برابر دیگر روش‌های تبلیغات در اینترنت

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تاثیرگذار یکی از مدرن‌ترین روش‌های تبلیغاتی است. وقتی شما قصد برندینگ و شروع کمپین تبلیغاتی را دارید گزینه‌های زیادی پیش روی شما خواهد بود. از تبلیغات تلویزیونی تا بیلبوردهای سطح شهر، همه روش‌هایی هستند که به دیده شدن برند شما کمک خواهند کرد؛ اما سؤال اینجاست که کدام روش و در چه شرایطی برای برند شما نتیجه بهتری خواهد داشت؟

تبلیغات سنتی مثل تلویزیون و بیلبورد هزینه‌های بسیار زیادی دارند. دلیل این موضوع هم به زمانی برمی‌گردد که به‌جز این رسانه‌ها، گزینه دیگری برای کسب‌وکارها وجود نداشت.

هزینه اجاره ماهیانه بیلبورد در یکی از اتوبان‌های شهر تهران، چیزی بین ۲۷۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان است! این رقم برابر با سرمایه‌گذاری اولیه یک شتاب‌دهنده برای راه‌اندازی ۱۱ تا ۱۶ استارآپ برابری می‌کند!

نگفته پیداست که پرداخت هزینه چنین تبلیغاتی برای بسیاری از کسب‌وکارها مقدور نیست و جزیره کوچکی از کسب‌وکارها می‌توانند نام خود را بر روی بیلبوردهای شهر ببینند.

هرچند که علاوه بر هزینه تبلیغات، اثرگذاری و ابعاد تأثیرات تبلیغات سنتی نسبت به هزینه‌ای که صرف آن‌ها می‌شود؛ جای بحث دارد.

اینفلوئنسرهای کدام شبکه اجتماعی تأثیرگذارتر هستند؟

همان‌طور که در ابتدای این مطلب گفتم؛ شروع حرکت اینفلوئنسرها از یوتیوب شروع شد. حرکتی که به‌سرعت به دیگر شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و توییتر هم راه پیدا کرد.

در حال حاضر هر شبکه اجتماعی اینفولوئنسرهایی را در درون اکوسیستم خود پرورش داده است؛ اما سؤالی که ممکن است برای کسب‌وکارها پیش بیاید این است که اینفولوئنسرهای کدام شبکه اجتماعی بیشترین تأثیر را بر روی مخاطبان خود دارند. برای جواب به این سؤال باید اتمسفر حاکم بر شبکه‌های اجتماعی مختلف را بشناسیم و رفتار کاربران آن‌ها را تحلیل کنیم.

به‌طور مثال کاربران توییتر باید محتوای خود را در قالب حداکثر ۲۸۰ کاراکتر منتشر کنند، این در حالی است که محدودیت تعداد کاراکتر تا قبل از سپتامبر ۲۰۱۷ نصف این مقدار یعنی ۱۴۰ کاراکتر بود و بسیاری از سلایق و رفتارهای کاربران توییتر بر اساس همین محدودیت کاراکتر شکل‌گرفته است.

اگرچه امکان انتشار عکس، ویدئو و فایل GIF هم در توییتر وجود دارد، انتشار محتوا در توییتر بر پایه متن اتفاق می‌افتد و اصلی‌ترین محتوای هر کاربر متن‌های کوتاهی است که به‌عنوان توییت منتشر می‌کند. همین موضوع به هم راه حالت انباشت گونه تایم لاین توییتر باعث می‌شود، کاربران تمرکز خود رو بر روی عبارات کوتاه اما به تعداد زیاد قرار دهند.

به خاطر آنکه توییت‌ها به سرعت روی‌هم تلنبار می‌شوند و دسترسی به توییت‌های قدیمی مشکل خواهند بود، کاربران توییتر احساس راحتی بیشتری می‌کنند تا هر چه به ذهنشان خطور می‌کند را در قالب عبارات کوتاه توییت کنند. همین موضوع باعث شده اتمسفر توییتر پر از هجو و انتقاد باشد.

با این اوصاف کمپین‌های تبلیغاتی که حول محور مسئولیت اجتماعی یا با رویکرد طنز اجرا شوند بهترین نتیجه را از اینفوئنسرهای توییتر خواهند گرفت.

این اصلاً به این معنی نیست که بهترین شبکه اجتماعی برای اجرای کمپین های اینفلوئنسر مارکتیگ در توییتر است، بلکه مثالی است که بیان می‌کند هر شبکه اجتماعی اتمسفر خاص خود را دارد و با توجه به عادات و سلیقه کاربران آن شبکه اجتماعی باید کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ متناسب با آن را اجرا کرد.

در آینده سعی خواهیم کرد اتمسفر شبکه‌های اجتماعی مختلف طی مطالب مفصل‌تری توضیح دهیم. تا بامطالعه آن مطالب بتوانید تصمیم درست‌تری را برای راه‌اندازی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ خود راه‌اندازی کنید.

معیار اینفلوئنسر بودن یک شخص یا حساب کاربری چیست؟

با توجه به آن‌که بازار اینفلوئنسر مارکتینگ داغ است. خیلی اشخاص انگیزه این را دارند که خود را به جمع اینفلوئنسرها ملحق کنند. این فضای ملتهب در شبکه اجتماعی اینستاگرام بیشتر از الباقی شبکه‌های اجتماعی قابل‌رؤیت است. سودای بهره‌برداری از بازار اینفلوئنسر مارکتینگ باعث شده افراد سعی کنند تعداد فالوئرهای خود را به هر قیمتی بالا ببرند. خرید فالوئرهای غیرواقعی، ایجاد جنجال‌های زودگذر و تولید محتواهای سطح پایین اما پرمخاطب ازجمله روش‌هایی هستند که برای افزایش تعداد فالوئر به‌کاربرده می‌شود.

این ترفندها اگرچه در مواردی باعث افزایش تعداد فالوئر می‌شود اما به‌هیچ‌عنوان به معنی افزایش تأثیرگذاری این حساب‌های کاربری نیست. به همین دلیل کارشناسان دیجیتال مارکتینگ، معیار دقیق‌تری را برای اندازه‌گیری میزان تأثیرگذاری یک اینفلوئنسر به کار می‌برند.

معیار دقیق‌تر برای اندازه‌گیری میزان تأثیرگذاری یک اینفلوئنسر، میانگین نرخ درگیر کنندگی یا Engagement Rate دوازده پست آخر آن اینفلوئنسر است.

برای محاسبه نرخ درگیر کنندگی هر پست اینستاگرام مجموع تبادلات کاربران با پست را بر تعداد کل فالوئرهای پیج تقسیم کرده و حاصل را در عدد ۱۰۰ ضرب می‌کنند.

مجموع تبادلات شامل حاصل جمع کل تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها و کسانی است که پست را ذخیره کرده‌اند. برای فهم بهتر موضوع فرمول محاسبه Engagement Rate را به‌صورت ریاضی برای شما می‌نویسیم.

Engagement Rate= like+ comment + save / Follower * 100

کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ خود را راه‌اندازی کنید

در مقابل روش‌های سنتی تبلیغات، دنیای دیجیتال مارکتینگ با انبوهی از پیشنهادهای مقرون‌به‌صرفه و تأثیرگذار وجود دارد. تبلیغات در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند با صرف هزینه معقولی به کسب‌وکار شما رونق بدهد و باعث شناخته شدن برند شما نزد مشتریان بالقوه شود.

برای راه‌اندازی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، دریافت مشاوره و یا اطلاع از قیمت‌ها می‌تواند وارد پنل تبلیغات در تلگرام و تبلیغات در اینستاگرام ادیتور شوید و یا با پشتیبانی تیم ادسنسور در تلگرام تماس بگیرید

نظر خود را در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ ما با در قسمت کامنت های همین پست در میان بگذارید. تجربه شما از برخورد با اینفلوئنسرهای اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی چیست؟

منبع: وبلاگ پنل تبلیغات در تلگرام و اینفلوئنسر مارکتینگ ادسنسور

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ادسنسور

AdSensor ® ادسنسور از۱۳۹۴ Social Media Agency شش تست آنلاین در زمینه اینفلوئنسر شدن و آزمون سلبریتی مشاوره برند تبلیغات کریپتو و NFT تبلیغات در شبکه های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ انواع تست تبلیغات در تلگرام ، تبلیغات در اینستاگرام و اینفلوئنسرمارکتینگ در ایران مهم ترین کانال های بازاریابی شبکه های اجتماعی در ایران می باشند . ادسنسور تنها برند معتبری است که در ایران به طور موثر و معتبر اقدام به تبلیغات سیستماتیک در شبکه های اجتماعی می نماید.کاربر داشبورد پیشرفته ای دارد که گزارش کامل کمپین تبلیغاتی خود را خواهد دید. اجرای ۳۰۰۰ کمپین با ۵۰۰ برند و ۸۰۰۰ ناشر ، کارنامه ادسنسور است

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]