اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961227288398549

درمان کبد چرب را به دامان طبیعت بسپارید!!

کد: 13961227288398549

https://goo.gl/hdZiDn

، اصفهان , (اخبار رسمی): در دنیای امروز نیاز مردم به درمان کبد چرب به شدت احساس می‌شود. بسیاری از مردم به کبد چرب مبتلا هستند که درصد بالایی از آن‌ها از بیماری خود اطلاعی ندارند. به همین علت درمان کبد چرب از اهمیت بالایی برخوردار است و باید با روش‌های طبیعی این بیماری را درمان کرد.

درمان کبد چرب
درمان کبد چرب

در دنیای امروز نیاز مردم به درمان کبد چرب به شدت احساس می‌شود. بسیاری از مردم به کبد چرب مبتلا هستند و درصد بالایی از آنها از بیماری خود اطلاعی ندارند. به همین علت درمان کبد چرب اهمیت بسیاری دارد

در این مقاله می خواهیم در مورد کبد چرب، علل آن و راه‌های درمان کبد چرب صحبت کنیم.

کبد چرب چیست؟

کبد چرب به یک اپیدمی تبدیل شده است. علت اصلی کبد چرب افراد خوراک ناسالم آن‌ها است. البته در کنار تغذیه ناسالم، استرس زیاد و موارد روحی و شوک‌های عصبی هم بر روی کبد تاثیر مستقیم خواهد داشت و باعث می‌شود کبد، چرب شود.

البته در کنار تغذیه ناسالم عادت های غذایی نادرست مانند بد موقع غذا خوردن و نجویدن درست غذا نیز تاثیر مستقیم بر کبد خواهد داشت. کبد چرب بیماری خاموشی است که باید درمان شود. درمان کبد چرب بسیار مهم است و در صورت کوتاهی در درمان، منجر به مرگ خواهد شد.

علائم کبد چرب

علائم این بیماری خستگی، بی‌حالی، کاهش وزن به صورت ناگهانی، حالت تهوع و وجود درد در ناحیه شکم است. در صورت وجود این علائم می‌توانید، با آزمایش و چکاپ کلی و سونوگرافی از سلامتی خود اطمینان حاصل کنید. چکاب برای هر شخص لازم است زیرا وجود این بیماری تمام زندگی انسان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و همیشه در طول روز احساس خستگی می‌کنید. هر چه کبد چرب‌تر شود دیگر کارهای معمول روزانه خود را نیز به سختی انجام خواهید داد. کبد چرب تاثیر بسیار زیادی بر معده دارد و معده را نیز به شدت اذیت می کند.

2 نوع کبد چرب وجود دارد:

    کبد چرب الکلی

    کبد چرب غیر الکلی

کبد چرب الکلی در اثر مصرف زیاد الکل ایجاد می‌شود. درمان کبد چرب الکلی بسیار سخت است. در دنیا میانگین این نوع کبد چرب بسیار زیادتر از نوع دوم است. کبد چرب غیر الکلی که در اثر تغذیه و عادت‌های غذایی ناسالم، حرص، استرس و ... به وجود می‌آید. این نوع کبد چرب در ایران از نوع اول بسیار بیشتر است.
فردی که کبد چرب دارد باید حتما درمان شود. اگر چربی کبد به آخرین حد خود برسد اصطلاحا به آن سیروز گویند؛ این نوع کبد دیگر قابل درمان نخواهد بود و در این صورت برای درمان باید پیوند کبد انجام گیرد.
در کشور ما در حدود 40 درصد از افراد می‌دانند کبد چربی دارند و تعداد بسیاری از آن‌ها نیز از این بیماری خاموش خود بی‌اطلاع هستند. بهتر است اگر به این بیماری مبتلا هستید درمان آن را به عقب نیندازید.

بره موم

بره موم خواص فوق‌العاده زیادی دارد و به همین علت در درمان بسیاری از بیماری نقش ایفا می‌کند. یکی از نکاتی که در دوره مصرف بره موم باید مورد توجه قرار گیرد، نظم در مصرف بره موم است. سعی کنید در مصرف بره موم طبق دستور و منظم عمل کنید تا تاثیرات این ماده شگفت انگیز را در درمان بیماری خود حس کنید.

علل کبد چرب

افراد چاق ممکن است بیشتر در معرض این بیماری قرار گیرند؛ ولی فقط پرخوری عامل ابتلا به کبد چرب نیست، سوء تغذیه نیز باعث چرب شدن کبد خواهد شد. حتی خانم‌های باردار نیز ممکن است در دوران بارداری به بیماری کبد چرب مبتلا شوند به همین دلیل تغذیه خانم‌های باردار باید کنترل شده باشد و در طول این مدت باید تحت کنترل مستقیم پزشک متخصص خود قرار گیرند و به صورت پیوسته سونوگرافی‌ها را انجام داده تا گرفتار این بیماری نشوند.
غذاهای فریز شده یکی از مهم‌ترین عوامل کبد چرب است. دکترهای تغذیه فقط فریز کردن گوشت، مرغ، ماهی و میگو را مجاز دانسته‌اند البته نه به صورت طولانی مدت؛ حتی گوشت هم بهتر است تازه مصرف شود. نگهداری حبوبات پخته شده، سبزیجات و غذاهای پخته شده در فریزر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
میوه ها را در فصل خودش مصرف کنید. مصرف میوه ها در فصل غیر خودش برای کبد چرب مضر است.

فست فود و غذاهای آماده عامل اصلی چربی کبد است. امروزه خوردن غذاهای فست‌فود مانند همبرگر، پیتزا، استفاده از سوسیس و کالباس زیاد به ویژه در جوانان، به سرعت این بیماری رشد پیدا کرده است.

از موارد دیگر ابتلا، خود درمانی بیماری‌ها با قرص‌های شیمیایی در منزل است که در ایران این موضوع به وفور به چشم می‌خورد. به عنوان مثال اگر مصرف قرص آسپیرین تحت کنترل پزشک متخصص نباشد می‌تواند از علل به وجود آمدن این بیماری باشد.

خوردن آب و هر نوشیدنی در حین غذا ممنوع است؛ حتی پزشکان 30 دقیقه قبل و 30 دقیقه بعد از وعده‌های غذایی خوردن نوشیدنی را نیز منع کرده‌اند.

درمان کبد چرب

اولین راه درمان کبد چرب پرهیز غذایی است. اگر از مواد غذایی‌های مضر پرهیز نکنید هیچ طبی نمی‌تواند برای درمان کبد چرب کاری انجام دهد.
مواد غذایی که باید در این زمان از وعده‌های غذایی حذف شود عبارتند از: ترشی، رب گوجه و انواع سس، گوجه فرنگی، خیار، سیب زمینی، چایی خارجی (به ویژه چایی پررنگ؛ در صورت استفاده فقط چایی ایرانی مصرف کنید آن هم بسیار کم رنگ)، لبنیات پرچرب، نمک‌های معمولی (اگر نمک دریایی باشد مشکلی ندارد)، روغن‌های موجود در بازار (فقط مجاز به استفاده روغن کنجد و روغن زیتون هستند آن هم در حد بسیار کم)، غذاهای سرخ کردنی، تخم مرغ و موادغذایی‌های چرب، فست فود و پنیر پیتزا نیز به هیچ عنوان نباید استفاده شود.

برای درمان کبد چرب فقط مجاز به استفاده از ماهی و میگو آن هم به صورت آب پز هستید. استفاده از مرغ‌های هورمونی و گوشت گوساله مناسب نیست. در صورت مصرف، باید گوشت بوقلمون و گوشت گوسفندی، آن هم عاری از چربی باشد.

درمان سنتی کبد چرب

درمان کبد چرب به روش طب نوین توصیه نمی‌شود. طب نوین ممکن است به صورت کامل کبد چرب را درمان کند ولی قرص‌های شیمیایی آن باعث بروز عوارض دیگری می‌شود و به مرور زمان به قسمت‌های دیگر بدن آسیب خواهد زد. بعضی پزشکان متفورمین را برای بیماران کبد چرب تجویز می‌کنند ولی طب سنتی استفاده از این دارو را قبول ندارد.

بهتر است درمان کبد چرب به روش سنتی انجام شود. درمان سنتی کبد چرب کمی زمان‌بر است ولی با استمرار بر درمان، اطمینان داشته باشید که جواب خواهید گرفت. همچنین زمان استفاده از داروها نیز بسیار مهم است و باید به وقت مصرف شود تا سلامتی خود را بازیابید.

درمان کبد چرب با بره موم

روش سنتی روش درمان کبد چرب به استفاده از بره موم را توصیه می‌کند. تاثیر بره موم در درمان کبد چرب بسیار بالا بوده و شما می‌توانید با مصرف آن به صورت منظم، بهبود را مشاهده کنید. از ویژگی‌های بره موم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    تنظیم آنزیم‌های بدن

    تنظیم گلبول‌های سفید

    آب کردن چربی دور کبد

استفاده از بره موم باعث می‌شود آنزیم‌ها و گلبول‌های بدن تنظیم شود. با استفاده مداوم به مرور زمان چربی‌های دور کبد نیز آب می‌شود. بره موم برای افرادی که دچار کبد چرب نیستند نیز مفید است و از ابتلا به این بیماری پیشگیری می‌کند. پس طبق گفته‌های بالا و ذکر مزایای بره موم، بره موم می‌تواند کبد چرب را به صورت کامل درمان کند و چون شیمیایی نیست و از طبیعت تهیه می‌شود هیچ گونه ضرری برای قسمت‌های دیگر بدن نخواهد داشت.

در کنار استفاده از بره موم استفاده از شربت عسل به همراه لیموترش نیز مفید خواهد بود. البته باید آب به صورت ولرم باشد. طب سنتی شربت عسل با آب جوش را توصیه نمی‌کند.

درمان کبد چرب

کبد چرب به عنوان "چربی‌های اضافی انباشته شده در کبد" شناخته می‌شود و این آغاز مشکلاتی است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد. بره موم به علت خواص درونی خود می‌تواند آنزیم‌های کبدی را به صورت کامل تنظیم کرده و چربی‌های انباشت شده در کبد را محو کند. البته روند درمان کبد چرب با این ماده حیات بخش زمان بر است و باید صبوری به خرج داد.

تاثیر ورزش در درمان کبد چرب

در این میان می‌توان به نقش ورزش در درمان کبد چرب اشاره کرد. فردی که دچار کبد چرب شده است می‌تواند با انجام ورزش به صورت مستمر (4-5 بار در هفته و هر بار 15-20 دقیقه پیاده‌روی) به همراه رژیم غذایی و استفاده از طب سنتی، کبد چرب خود را درمان کند.

بیماران باید بدانند ورزش در صورتی در بهبود درمان تاثیرگذار خواهد بود که به صورت مداوم باشد. ورزش اگر به گونه‌ای باشد که به بدن فشار بیاید و عرق کند، ضربان قلب تند شود و فرد به نفس زدن بیفتد، هم وزن پایین می‌آید و هم کبد چرب را بهبود می‌بخشد.

انجام ورزش روزانه به همراه مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه، بسیار مناسب خواهد بود و باعث می‌شود درمان کبد چرب سریع‌تر انجام شود.

2 محصول ایران عسل برای درمان کبد چرب:

    کپسول بره موم

    عسل بره موم

ایران عسل، اولین مجموعه در ایران است که به صورت کاملا مکانیزه بره موم را عصاره‌گیری کرده است. عصاره به دست آمده به 2 صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ یا به صورت پودر در آمده و به کپسول تبدیل می‌شود و یا با عسل مخلوط شده و عسل بره موم به دست می‌آید.
ایران عسل تولیدکننده و صادرکننده انواع عسل‌های طبیعی، بره موم، ژل رویال و گرده گل، برای درمان کبد چرب، درمان کولیت، درمان دیابت، درمان فشار خون، درمان کم خونی، درمان سرطان، درمان پروستات و تقویت قوای جنسی است.

http://www.iranasal.com/درمان-کبد-چرب

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت شهدینه گلها

شرکت تعاونی تولید و بسته بندی عسل شهدینه گلها - تولید کننده انواع عسل 100% طبیعی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی