اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970717320898549

درمان ام اس دور از انتظار نیست!

کد: 13970717320898549

https://goo.gl/HcE8vv

، اصفهان , (اخبار رسمی): برای درمان ام اس بهتر است از میوه‌ها، سبزیجات و مواد ارگانیک که دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کنند بیشتر مصرف کرد. یکی از بهترین منابع غذایی سالم، محصولات زنبور عسل است که سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین و املاح هستند.

درمان ام اس دور از انتظار نیست!
درمان ام اس دور از انتظار نیست!

برای پیشگیری از ام‌اس، بهتر است برخورد خود را با عوامل استرس‌آور و عصبانی‌کننده تغییر داد، به فعالیت‌های سالم و پرنشاط و تخلیه هیجانات و احساسات پرداخت

ام اس چیست؟

ام اس از دیدگاه طب نوین

ام اس به زبان ساده، بیماری اختلال در دستگاه عصبی است. مسلما تمام حرکات و احساسات، به سلامت سیستم مغز و اعصاب وابسته هستند، پس در صورتی که مشکلی برای این سیستم به وجود بیاید، تاثیرات جسمی و روحی خاصی به دنبال خواهد داشت. پیشگیری یا درمان ام اس هم به معنی جلوگیری از این تاثیرات است. دو حرف لاتین ام و اس، مخفف دو کلمه Multiple Sclerosis به معنی اسکلروز چندگانه هستند. کلمه اسکلروز معمولا با معنی سفت‌شدگی یا سخت‌شدگی به کار می‌رود.

بر روی سلول‌ها و رشته‌های عصبی، پوششی از پروتئین و چربی به نام مایلین وجود دارد که به دلایلی دچار آسیب می‌شود. رشته‌های عصبی، شبیه سیم برق هستند با این تفاوت که به جای برق 220 ولت، جریان ضعیف الکتروشیمیایی در آنها برقرار است و پیام‌های مغز و اندام را به یکدیگر می‌رساند. آسیب دیدگی غشای رشته‌های عصبی، شبیه این است که مقداری از روکش سیم برق از بین برود و باعث اتصالی شود. به همین خاطر پیام‌‌های مغز در محلی که رشته عصبی آسیب دیده درست رد و بدل نخواهد شد. 

ام اس از نگاه طب سنتی

طب سنتی همیشه نگاه خاص خود را به بیماری‌های مختلف دارد و معیارش برای تشخیص و درمان، موضوع طبع یا مزاج است. در واقع طب سنتی به طبیعت هر فرد و ماهیت بیماری اشاره می‌کند. در مورد ماهیت و درمان ام اس با طب سنتی هم چنین تحلیلی وجود دارد که طبع بیماری را سرد می‌داند. یعنی ام اس در طب سنتی یک بیماری سرد است که با افزایش شرایط سردی یا بلغم، زمینه ابتلا به آن بیشتر می‌شود. از این رو پیشگیری و درمان ام اس با طب سنتی، به کاهش فرصت‌ها و شرایط سردی یا بلغمی بدن بستگی دارد. به همین دلیل زنان بیشتر از مردان در معرض ام اس قرار دارند و افراد سرد مزاج باید از رژیم غذایی و کارهایی که باعث افزایش بلغم می‌شود (مانند خوردن ماهی یا غذاهای سرد در فصل زمستان) پرهیز کنند.

ام اس بیشتر چه کسانی را تهدید می‌کند؟

در یک مقایسه جنسیتی، متوجه می‌شویم که تعداد زنان مبتلا به ام اس بیشتر از مردان است. اما اگر قرار باشد از نظر سنی بررسی کنیم، این بیماری معمولا در سنین 20 تا 40 سالگی خود را نشان می‌دهد. متاسفانه طبق برخی اخبار، سن ابتلا به ام اس در ایران به هجده سال یا کمتر هم رسیده است که شاید مهم‌ترین عامل آن نارسایی‌ها و کمبودهای دستگاه ایمنی، تغذیه نامناسب، آلودگی محیطی و همچنین فشارهای عصبی باشد.

ام اس خفیف یا خوش خیم

مشکلات مربوط به غشای عصبی ممکن است مدت‌ها در بدن به صورت مخفی مانده باشد و به مرور زمان، علائمی از خود نشان دهد که در این صورت با ام اس پنهان مواج هستیم. از طرف دیگر، بیشتر بیماران مبتلا، به ام اس خوش خیم یا ام اس خفیف دچار می‌شوند که قابل بهبودی است و آن طور که عموما تصور می‌کنند، قرار نیست به مراحل فلج حاد برسد.

مقصر ام اس قبل از آن که عوامل محیطی یا ژنتیکی باشد، بدن است! در واقع این نکته هر چند ناراحت‌کننده است، ولی جزو شگفتی‌های پزشکی به شمار می‌رود. ام اس جزو بیماری‌هایی است که به آن‌ها خود ایمنی گفته می‌شود، یعنی بیماری‌هایی که اشتباهات سیستم ایمنی بدن باعث به وجود آمدن آن‌ها می‌شود. در مورد ام اس، دستگاه ایمنی بدن به اشتباه، به همان لایه محافظ بافت‌های عصبی حمله می‌کند و باعث آسیب آن می‌شود.

هر چند مقصر اصلی این بیماری، دستگاه ایمنی است ولی دلیل چنین اشتباهاتی هنوز روشن نشده و نمی‌توان علت قطعی برای ام اس مشخص کنیم!

فرصت پیشگیری !

بهترین راه برای افراد سالم، پیشگیری است. پیشگیری از ام اس، نیاز به رژیم غذایی خیلی خاص و ملاحظات پیچیده‌ای ندارد و بسیار ساده است. جالب اینجا است که تغییر سبک زندگی برای پیشگیری از ام اس، باعث پیشگیری از بیماری‌ها و مشکلات احتمالی دیگری نیز خواهد شد.

سالم زندگی کنید و از ام اس دور بمانید

بعضی از رفتارها ممکن است بهانه‌ای برای حملات ام اس شوند. مثلا قرار گرفتن در معرض انواع تنش‌ها و ناراحتی‌های شدید عصبی، یا مصرف خوراکی‌هایی که ارزش غذایی ندارند و املاح و مواد مغذی خاصی به بدن نمی‌رسانند! همچنین آلودگی‌های زیاد محیطی و زندگی در شرایط ناسالم، احتمال بروز ام اس را بیشتر می‌کند.

برای پیشگیری از ام اس، بهتر است برخورد خود را با عوامل استرس‌آور و عصبانی‌کننده تغییر دهید، به فعالیت‌های سالم و پر نشاط و تخلیه هیجانات و احساسات خود بپردازید و تا جای ممکن از محیط‌های آلوده دور بود. 

غذای سالم و محصولات زنبوری

طبق تحقیقات، مصرف زیاد نمک و کمبود ویتامین در بدن، شرایط خوبی برای ام اس فراهم می‌کنند. بهتر است میوه‌ها، سبزیجات و مواد ارگانیک که دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کنند بیشتر مصرف شود. یکی از بهترین منابع غذایی سالم، محصولات زنبور عسل است که سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین و املاح هستند. این ترکیبات، دستگاه ایمنی و بافت‌های مغز و اعصاب را تقویت می‌کنند. اهمیت درمان ام اس با عسل یا ژل رویال از همین نکته مشخص می‌شود که این مواد، هر دو بخش درگیر در بیماری ام اس یعنی اعصاب و سیستم ایمنی را تقویت کرده و در وضعیت سالم نگه می‌دارند.

اگر علاقه‌مند به پیشگیری یا درمان ام اس با عسل طبیعی هستید، فراموش نکنید که شبیه سایر روش‌های درمان بیماری‌ها و ام اس با طب سنتی، نیاز به صبوری و پشتکار خواهید داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت شهدینه گلها

شرکت تعاونی تولید و بسته بندی عسل شهدینه گلها - تولید کننده انواع عسل 100% طبیعی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان