اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970823327948549

چرا نباید عسل تقلبی خورد؟

کد: 13970823327948549

https://goo.gl/HGNiYM

، اصفهان , (اخبار رسمی): عسل تقلبی نه تنها خاصیتی برای بدن انسان ندارد بلکه موجب آسیب‌های جدی نیز می‌شود. عسل طبیعی همیشه قیمت بالایی نسبت به عسل تقلبی دارد به همین علت تولید و عرضه عسل تقلبی در بازار بسیار سودمند خواهد بود.

چرا عسل تقلبی نخوریم؟
چرا نباید عسل تقلبی خورد؟

عسل تقلبی خوراکی زیان باری است که به طور گسترده در بازارهای ایران و حتی جهان نیز به فروش می‌رسد. اما این عسل نه تنها خاصیتی برای بدن انسان به همراه ندارد بلکه موجب آسیب‌های جدی نیز می‌شود لذا دانستن خصوصیات و مشخصه‌های این خوراکی تقلبی بسیار حائز اهمیت است.

عسلی که طبیعی و اصل نباشد بدترین نوع خوراکی است که می‌تواند وارد بدن شود، اما این عسل تقلبی چیست و چگونه ساخته می‌شود؟ و چرا افراد سودجو اقدام به ساخت عسل تقلبی می‌کنند؟

عسل تقلبی و نحوه ساخت آن

عسل مصنوعی مایعی است که به روش‌های شیمیایی تولید می‌شود و ارتباطی با عسل تولید شده توسط زنبور ندارد. عسل مصنوعی به دو روش زیر تولید می‌شود:

در روش اول، زنبور فرآیند تولید عسل را در پیش می‌گیرد اما نکته اصلی در تغذیه زنبور عسل است؛ در این روش برای تولید عسل تقلبی، تغذیه زنبور عسل را تغییر می‌دهند و به جای شهد گل و تغذیه طبیعی، موادغذایی مصنوعی به زنبور خورانده خواهد شد. این عسل شاید به ظاهر عسل طبیعی باشد چرا که فرآیند تولید آن بر عهده زنبور است ولی بهتر است که خود را گول نزنید چرا که در واقع شهدی را مصرف می‌کنید که زنبور عسل از آن تغذیه کرده و آن شهد چیزی نیست جز مواد غذایی غیر طبیعی.

در روش دوم، کار کمی ساده‌تر است چرا که زنبور تقریبا از نیمه‌های راه در تولید عسل مصنوعی نقشی ندارد. این روش را شاید بتوان ظلمی در حق زنبورهای عسل دانست چرا که زنبوردار با ترکیب کردن مقداری عسل طبیعی با مواد شیرین دیگر همچون شیره انگور، شیره خرما، شیره کشمش، توت و یا ترکیبی از مواد گلوکزی مثل آب و قند، قند و آب‌میوه‌ها، عسلک و ...تمام زحمات این حشره کوچک را به باد می‌دهد و مرغوبیت عسل طبیعی را از بین می‌برد.

اما چرا برخی افراد در این درمانگر طبیعی خداوند دست درازی می‌کنند و موجبات تولید عسل تقلبی را فراهم می‌آورند؟

بی‌شک تنها دلیل ساخت این عسل‌ها را می توان تاثیر مستقیم بر روی قیمت آن بیان کرد. این جمله (هر ارزانی بی‌حکمت نیست) در خصوص عسل کاملا صدق می‌کند چرا که عسل‌های تقلبی همواره قیمت پایین‌تری نسبت به عسل طبیعی و اصل دارند لذا برخی از شیادان بدون در نظر گرفتن سلامت افراد جامعه، با تولید و عرضه عسل تقلبی به بازار، به سودهای کلان دست می‌یابند.

عسل تقلبی چه خصوصیاتی دارد؟

برای شناخت عسل تقلبی راه‌های مختلفی دارد که همه افراد باید بر آن واقف باشند.

 به همین منظور نکات کلی در رابطه با نحوه تشخیص عسل تقلبی را در این بخش شرح داده خواهد شد تا با داشتن این اطلاعات دیگر در دام شیادان عسل تقلبی گرفتار نشوید.

- عسل تقلبی به راحتی در آب حل می‌شود بنابراین اگر عسلی را در یک لیوان آب ریختید و پیش از اینکه ته نشین شود در آب حل شد، بدانید این عسل همان عسل تقلبی است که گفته شد.

- ظرف حاوی عسل را برگردانید، اگر حباب‌های درون ظرف به سرعت بالا و پایین رفتند عسلی که در دست دارید تقلبی است.

- راه دیگر تشخیص عسل تقلبی تشخیص میزان چسبندگی این ماده است. عسل مصنوعی روان‌تر است و می‌توان این خصوصیت را به کمک یک قاشق تست کرد. اگر عسل به سرعت از قاشق سرازیر شد عسل تقلبی است. 

البته برخی از عسل‌های طبیعی بسته به منطقه‌ای که درآن تولید می‌شوند، غلظت‌های متفاوتی دارند و این معیار به تنهایی الزامی برای تقلبی بودن عسل نخواهد بود.

عسل همانند چیزی که در تصور است باید طعم شیرین مطلوب و بوی خوش‌آیندی داشته باشد این درحالی است که عسل‌های تقلبی نه تنها بوی خوبی ندارند بلکه طعم شیرینی آن‌ها بسیار زننده و شبیه به آب شکر است تا عسل طبیعی.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت شهدینه گلها

شرکت تعاونی تولید و بسته بندی عسل شهدینه گلها - تولید کننده انواع عسل 100% طبیعی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی