اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970830329328549

چرا عسل را به صورت ناشتا مصرف کنیم؟

کد: 13970830329328549

https://goo.gl/iSjSze

، اصفهان , (اخبار رسمی): خواص دارویی عسل شامل تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به بهبود عملکرد سیستم گوارش، برطرف نمودن بوی بد دهان و .... است.

چرا عسل را به صورت ناشتا مصرف کنیم؟
چرا عسل را به صورت ناشتا مصرف کنیم؟

عسل برای جذب بهتر و رساندن خواص متعدد به بدن باید با معده خالی مصرف شود تا بتواند بدون دخالت هیچگونه ماده غذایی دیگری به آرامی خواص خود را به بدن برساند

عسل از گذشته تاکنون جزو یکی از پرطرفدارترین خوراکی‌هایی است که خداوند در دل طبیعت برای انسان‌ها قرار داده است. عسل طبیعی نه تنها در آشپزخانه بلکه در طب و درمان بیماری‌ها نیز نقش به‌سزایی دارد به گونه‌ای که نیاکان ما از این ماده هم به عنوان غذا و هم به عنوان شفابخشی طبیعی یاد می‌کردند. مردمان تمامی سرزمین‌ها به فواید عسل طبیعی واقف هستند و اکنون ما نیز به منظور درمان برخی از بیماری‌ها مانند گذشتگان از عسل استفاده می‌کنیم.

اسناد و کتب به جا مانده از مردمان قدیم این‌گونه اذعان دارد که حدود 30 درصد از معالجات سومریان به وسیله عسل صورت می‌گرفت همچنین هندوها و مصریان نیز از عسل برای درمان بیماری‌های پوستی و درمان زخم و جراحات مختلف استفاده می‌کردند امروزه نیز عسل در کانون توجه محققان و پزشکان زیادی قرار گرفته است و درصدد هستند تا دیگر خواص این ماده مقوی در عین حال لذیذ را کشف کنند.  در این مقاله خواص خوردن عسل با معده خالی بیان خواهد شد.

عسل برای جذب بهتر و رساندن خواص متعدد به بدن باید با معده خالی مصرف شود تا بتواند بدون دخالت هیچگونه ماده غذایی دیگری به آرامی خواص خود را به بدن برساند بنابراین اگر می‌خواهید از خواص بیشتر این ماده بهره‌مند شوید لازم است تا عسل را به صورت ناشتا و پیش از صرف صبحانه مصرف کنید.

می‌توان از عسل به تنهایی و یا به صورت شربت آب و عسل استفاده کرد. اما به این نکته باید توجه کرد که خوردن عسل ناشتا ممکن است در ابتدا کمی معده را آزرده کند بنابراین بهتر است تا مصرف آن را با مقدار کم آغاز کرد تا به مرور زمان معده به عسل طبیعی عادت کند.

خواص عصل:

تقویت سیستم ایمنی بدن

عسل سرشار از آنتی اکسیدان است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و شخص را در مقابل بیماری‌های مختلف ایمن می‌دارد. بر اساس تحقیقات ثابت شده است افرادی که عادت به خوردن عسل ناشتا دارند، کمتر به بیماری مبتلا شده و بدن مقاوم‌تری دارند.

خیلی از افراد بر این باور هستند که اگر صبح خود را با نوشیدنی‌های کافئین‌داری همچون قهوه آغاز کنند انرژی لازم برای آغاز روز را به دست خواهند آورد اما این بار توصیه می‌شود که مصرف عسل را امتحان کرده و تاثیرات آن بر انرژی صبحگاهی احساس کنید.

بادشکن و ضد نفخی قوی

اگر زمانی که از خواب بیدار می‌شوید احساس درد معده و نفخ دارید پیشنهاد می‌شود که مصرف عسل با شکم خالی را امتحان کنید.

کمک به بهبود عملکرد سیستم گوارش

خوردن عسل ناشتا موجب برطرف شدن مشکلات گوارشی از قبیل یبوست، اسهال، کاهش و رفع درد معده می‌شود و همچنین موجب بهبود عملکرد باکتری‌های مفید موجود در روده‌ها خواهد شد، بنابراین می‌توان گفت که بهترین زمان خوردن عسل به صورت ناشتا است.

برطرف کردن بوی بدن دهان

برخی افراد با وجود استفاده مکرر از مسواک و دهان‌شویه، باز هم دهانی بد بو دارند و به دنبال چاره‌ای برای حل این مسئله خجالت‌آور هستند؛ نیازی نیست راه دوری بروید چرا که با مصرف عسل ناشتا می‌توان این مشکل را برطرف ساخت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت شهدینه گلها

شرکت تعاونی تولید و بسته بندی عسل شهدینه گلها - تولید کننده انواع عسل 100% طبیعی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان