اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970826328458549

5 درمان خانگی آسم

چگونه حملات آسم را در خانه درمان کنید؟

کد: 13970826328458549

https://goo.gl/7MWMWM

، اصفهان , (اخبار رسمی): برای درمان آسم 5 درمان خانگی از جمله استفاده از اسانس اکالیپتوس، خودن چای و قهوه، نشستن به صورت صاف و مستقیم و ... وجود دارند.

چگونه حملات آسم را در خانه درمان کنید؟
چگونه حملات آسم را در خانه درمان کنید؟

برای تسکین سریع آسم، روغن خردل یکی از بهترین درمان های خانگی شناخته شده است

اولین قدم برای درمان خانگی آسم، آشنایی با علائم بروز حملات آسم است. در حالی که حمله آسم می‌تواند بسیار جدی باشد، اما مقابله سریع با علائم آن در خانه، باعث جلوگیری از تشدید آن می‌شود. درمان‌های خانگی متعددی وجود دارند که می‌توانند در مقابله با حمله آسم مؤثر واقع شوند.

برای تنفس راحت‌تر چای و قهوه کافئین‌دار بنوشید

کافئین موجود در چای سبز یا سیاه و قهوه، می‌تواند به درمان آسم کمک کند. کافئین، مشابه با داروی مشهور آسم به نام تئوفیلین عمل کرده و راه‌های هوایی را باز می‌کند. کافئین می‌تواند عملکرد تنفس در افراد مبتلا به آسم را برای چهار ساعت بهبود دهد. بنابراین اگر دچار حمله آسم شدید و اسپری تمام شده بود، چای و قهوه می‌توانند مفید باشند. به خاطر داشته باشید که برای اثربخشی سریع‌تر، چای یا قهوه را به صورت گرم مصرف کنید. 

از اسانس اکالیپتوس برای مقابله با حمله آسم استفاده کنید

اسانس اکالیپتوس در طول هزاران سال به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری‌های مختلف استفاده می‌شده و استنشاق بخار آن می‌تواند به رفع مشکلات تنفسی مانند آسم یا برونشیت کمک کند. 

برای استفاده از اسانس اکالیپتوس به منظور درمان آسم، چند قطره از آن را درون دیفیوزر یا پخش‌کننده اسانس ریخته و نزدیک آن بنشینید. در صورت امکان نفس‌های عمیق بکشید. اگر این وسیله را در خانه ندارید، یک فنجان آب را جوشانده و چند قطره اسانس اکالیپتوس را در آن بریزید. سپس بخار آن را به آهستگی استنشاق کنید. 

اسانس استطخودوس و ریحان هم در این زمینه کاربرد دارند. اما به خاطر داشته باشید که از آنجا که اسانس‌ها توسط سازمان غذا و دارو مورد تایید قرار نگرفته‌اند، باید از برندی استفاده کرد که از خلوص، ایمنی و کیفیت محصولات آن مطمئن هستید. اسانس‌ها همچنین می‌توانند باعث بروز حمله آسم در افرادی شوند که به بوهای شیمیایی حساس هستند. 

برای تنفس راحت‌تر صاف و مستقیم بنشینید

صاف نشستن و حفظ یک حالت خوب، باعث گشاد شدن راه های هوایی شده و شما را قادر می‌کند که راحت‌تر نفس بکشید. در زمان بروز حمله آسم، از دراز کشیدن پرهیز کنید چرا که این کار تنفس را سخت‌تر می‌کند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند بر روی صندلی یا کنار دیوار بنشینند تا بتوانند تکیه بدهند. 

روغن خردل باعث کاهش علائم آسم می‌شود

برای تسکین سریع آسم، روغن خردل یکی از بهترین درمان‌های خانگی شناخته شده است. روغن خردلی که درباره آن صحبت می‌شود، یک روغن چرب است که شامل ایزوتیوسیانات‌ها بوده و از پرس کردن دانه‌های خردل به دست می‌آید. این روغن با اسانس خردل متفاوت است. اسانس خردل، یک اسانس دارویی است که در مقادیر کم به فروش می‌رسد و باید از قرار دادن آن بر روی پوست خودداری کنید. 

روغن دانه خردل در تسکین حمله آسم مفید بوده، راه‌های هوایی را باز کرده و عفونت ریه را بهبود می‌بخشد. ترکیبی از روغن خردل گرم و نمک را چند بار در روز بر روی سینه خود بمالید تا زمانی که علائم شما فروکش کنند. 

مرهم‌های خردل که از پودر دانه خردل درست شده‌اند هم دارای تاثیر مشابهی هستند. باید به خاطر داشت که مرهم خردل را کمتر از ۱۵ دقیقه باید بر روی پوست رها کرد، چرا که ممکن است باعث سوزش شود. پس از قرار دادن ضماد، گاهی پوست زیر آن را چک کنید. 

سعی کنید عمیق و آرام نفس بکشید

انجام این کار در زمان بروز حمله آسم می‌تواند واقعا چالش‌برانگیز باشد، اما دارای مزایای زیادی است. اولین مزیت تنفس عمیق این است که از هایپرونتیلاسیون (تنفس سریع و عمیق که معمولا به دلیل اضطراب اتفاق می‌افتد) جلوگیری می‌کند. هایپرونتیلاسیون نمی‌تواند در خوب نفس کشیدن کمک کند و باعث رسیدن اکسیژن کمتر می‌شود. تنفس عمیق همچنین کمک می‌کند که آرام بمانید. آرام ماندن از تنگ شدن قفسه سینه که می‌تواند باعث دشوارتر شدن تنفس شود، جلوگیری می‌کند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت شهدینه گلها

شرکت تعاونی تولید و بسته بندی عسل شهدینه گلها - تولید کننده انواع عسل 100% طبیعی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی