اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970704318778549

خواص درمانی گرده گل و محصولات زنبور عسل

آیا گرده گل ریزش مو را کاهش می‌دهد؟

کد: 13970704318778549

https://goo.gl/MDdW7t

، اصفهان , (اخبار رسمی): گرده گل حاوی ویتامین‌ها، پروتئین و آنتی اکسیدان‌های لازم برای بدن است که می‌توان از آن برای بیماری‌های مو و درمان ریزش آن استفاده کرد.

آیا گرده گل ریزش مو را کاهش می دهد؟
آیا گرده گل ریزش مو را کاهش می‌دهد؟

درمان ریزش مو با گرده‌گل یا ژل رویال یا عسل طبیعی، سابقه قدیمی دارد. این محصولات املاح معدنی و عناصری را با خود دارند که لازمه رشد مو هستند

گرده گل یک گنجینه ویتامینی تقریبا کامل است. علاوه بر ویتامین‌ها، این ماده می‌تواند پروتئین و آنتی اکسیدان‌های لازم برای بدن را فراهم کند. نه تنها گرده گل بلکه سایر محصولات زنبور عسل دارای عناصر و ترکیباتی هستند که برای ساز و کارهای داخلی بدن و همچنین بافت‌های استخوانی و ماهیچه‌ای، هم کاربرد خوراکی و هم موارد استفاده موضعی دارند.

تنوع نحوه مصرف عسل طبیعی، گرده گل و محصولات زنبور عسل بسیار زیاد است و روش‌های مختلفی برای درمان با طب سنتی از جمله درمان با گرده گل و عسل و ... وجود دارد. برای درمان بیماری‌های پوست و مو نیز به همین ترتیب می‌توان از خواص گرده گل و عسل طبیعی استفاده کرد، در نتیجه ترکیبات این مواد چه به شکل خوراکی یا به صورت غیر خوراکی استفاده شوند، نتایج مثبت خود را بر روی سلامتی و تقویت موها و پوست نشان خواهند داد.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها و  خواص محصولات زنبور عسل، تقویت دستگاه ایمنی بدن است که باعث می‌شود نقاط ضعف بدن در برابر حملات ویروسی یا میکروبی بالاتر رفته و آمادگی بهتری برای مقابله با بیماری‌های مختلف پیدا کند.

دلایل ریزش مو

ریزش مو جزو متداول‌ترین مشکلاتی است که امروزه تعداد زیادی از افراد به خاطر آن دچار نگرانی و در برخی موارد هم استرس بیهوده می‌شوند. دلایل متفاوتی برای ریزش مو وجود دارد که از جمله آن‌ها عوامل ژنتیکی و سابقه این مشکل در خانواده است. البته این دلیل قطعی برای ریزش مو نمی‌شود. بسیاری از افراد که در خانواده پدری یا مادری چنین موردی دارند، ممکن است قبل از این که موی سرشان دچار ریزش شود به دنبال راه‌های درمان ریزش مو می‌گردند. در چنین مواردی ممکن است اصلا ریزش مو سراغ شخص نیاید، ولی داروها و روش‌های شیمیایی و صنعتی برای درمان، عوارض منفی هم به دنبال داشته باشد. 

غیر از عوامل ژنتیکی، عوامل دیگر ریزش مو عبارتند از تاثیرات محیطی مثل انواع آلودگی‌ها در هوا و همچین تغذیه ناقص و مواد خوراکی و نوشیدنی‌های مضر، که موجب می‌شوند مواد مغذی و پروتئین‌ها و ویتامین‌های لازم برای رشد مو به اندازه کافی تامین نشود. همچنین آلودگی هوا و عدم شستشوی منظم باعث می‌شود پوست سر و مو نتوانند درست تنفس کرده یا سموم و عرق به خوبی از منافذ آن خارج شود.

مزیت درمان ریزش مو با طب سنتی این است که بیشتر از درمان، بر روی پیشگیری تمرکز دارد. علاوه بر این، مصرف گرده گل، عسل طبیعی یا ژل رویال، برای کل بدن خواص تقویتی دارد.

تاثیر محصولات زنبور عسل بر بیماری های پوست و مو 

درمان ریزش مو با گرده گل یا ژل رویال یا عسل طبیعی، سابقه قدیمی دارد. این محصولات املاح معدنی و عناصری را با خود دارند که لازمه رشد مو هستند. از جمله آهن، فسفر و کلسیم، املاحی هستند که در رشد موها نقش مهمی بازی می کنند. ضمن این که گرده گل و ... حاوی ویتامین‌ها، اسید‌های آمینه و آنتی اکسیدان‌ها، تشکیل‌دهنده پروتئین‌ها و ترکیبات تقویت‌کننده و همچنین افزایش‌دهنده قدرت ایمنی بدن هستند. 

این افزایش ضریب ایمنی باعث می‌شود تا زمانی که باکتری یا میکروب به بدن وارد شده و ذخیره غذایی بدن بابت مقابله با آن‌ها کمتر شود، به رشد و سلامتی مو و پوست آسیبی وارد نشود. حتی سلول‌های سرطانی هم با مصرف درست و پیوسته گرده گل یا عسل طبیعی، شانس زیادی برای رشد و درگیر کردن بافت‌ها  نخواهد داشت.

برای درمان ریزش مو با گرده گل یا سایر مواد مشابه، بهترین راه، حل کردن گرده به همراه کمی عسل طبیعی در آب گرم و نوشیدن در هنگام ناشتا است. البته فراموش نکنید که مقدار گرده گل نباید زیاد باشد و بهتر است طبق نظر کارشناس تغذیه یا پزشک شما تعیین شود. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت شهدینه گلها

شرکت تعاونی تولید و بسته بندی عسل شهدینه گلها - تولید کننده انواع عسل 100% طبیعی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی