اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961228288588549

مبارزه طبیعی با بیماری دیابت

کد: 13961228288588549

https://goo.gl/EeQuLs

، اصفهان , (اخبار رسمی): درمان دیابت با استفاده از مواد طبیعی بهترین راه در پیش روی بیماران دیابتی است. برای درمان دیابت باید با احتیاط عمل کرد. برای مثال استفاده از عسل طبیعی بسیار موثر است اما اگر عسل طبیعی نباشد و یا عسل تقلبی باشد، نه تنها دیابت درمان نمی‌شود بلکه ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

درمان دیابت
درمان دیابت

دیابت چیست؟
بیماری دیابت در اثر قطع تولید انسولین در بدن به وجود می‌آید و باعث عدم کارکرد مناسب بدن می‌شود. علت این بیماری به صورت کامل مشخص نیست؛ ولی احتمال می‌رود این بیماری ژنتیکی باشد و یا عواملی چون بی‌تحرکی و چاقی عامل ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد.

درمان دیابت در بارداری
در دوران بارداری خانم‌ها باید به شدت دقت کنند و تحت کنترل قرار گیرند تا به دیابت مبتلا نشوند. در این دوران پرهیز غذایی بسیار اهمیت دارد و اگر پرهیز غذایی انجام نگیرد و وزن مادر بالا رود، احتمال ابتلا به دیابت مادر، افزایش خواهد یافت. در این حالت سلامت جنین به خطر می‌افتد و ممکن است جنین ناقص به دنیا آید و یا وزن جنین زیاد شود و در رحم مادر خفه شود؛ در این صورت احتمال سزارین به شدت افزایش می‌یابد و طب سنتی با سزارین 100 درصد مخالف است.

البته باید به این نکته توجه داشت که داروهای بیماران دیابتی برای زنان باردار ممنوع است، به همین علت باید به صورت ویژه تحت کنترل قرار گیرند.

دیابت زمانی اتفاق می‌افتد که بدن انسولین تولید نکند و یا مقاومت بدن نسبت به انسولین بالا می‌رود و به همین علت میزان قند در خون افزایش می‌یابد و زمانی که میزان قند بالا رود باعث بیماری دیابت می‌شود که از قدیم به مرض قند نیز معروف بوده است.

حدود ۴% از کل بانوان در طول زمان بارداری موقتاً به این نوع دیابت مبتلا می‌شوند و چون در زمان بارداری برای جنین خطرناک است باید تحت کنترل قرار گیرد.

علائم بیماری دیابت

از علائم دیابت افزایش اشتها، تشنگی شدید، خشکی دهان، ادرار پی در پی، کاهش وزن ناگهانی، سوزن سوزن شدن در ناحیه پا، خشکی پوست مخصوصا در خانم‌ها، تاری دید، کم شدن هوشیاری، عفونت مثانه و پوست، زود رنجی و ... است. در صورت وجود این علائم باید به پزشک مراجعه شود و از طریق آزمایش خون، از صحت سلامت خود اطمینان یابید.

درمان دیابت

موادغذایی مفید برای تغذیه دیابتی‌ها

یکی از مهم‌ترین عوامل درمان دیابت، تغذیه است. در این حالت بهتر است خوردن برنج را کم کرده و جو را جایگزین برنج کنید. دستگاه گوارش جو را مدت طولانی‌تری در خود نگه می‌دارد و باعث می‌شود که قندها به تدریج وارد خون شوند.

مصرف گوشت گاو و مرغ باید کنترل شده باشد. گوشت گاو عاری از چربی و گوشت مرغ فقط قسمت سینه مرغ مصرف شود. گوشت گاو و مرغ به این دلیل که سرشار از پروتئین است باعث می‌شود مدت طولانی‌تری سیر بماند.

مصرف ماهی به شدت توصیه می‌شود، زیرا افراد مبتلا به دیابت ممکن است دچار بیماری‌های قلبی و عروقی شوند و گوشت ماهی احتمال ابتلا به این گونه بیماری‌ها را پایین می‌آورد.

دانه کتان برای درمان دیابت و کنترل دیابت مفید است به همین علت باید در برنامه غذایی روزانه قرار بگیرد زیرا این دانه‌ها غنی از پروتئین، فیبر و منیزیم است که باعث تنظیم قند خون خواهد شد و جذب انسولین را افزایش می‌دهد.

در این مواقع باید روغن زیتون جایگزین روغن‌های موجود در بازار شود. چربی خوب روغن زیتون موجب کاهش مقاومت بدن در برابر انسولین می‌شود.

برای درمان دیابت علاوه بر تغذیه و رژیم غذایی بهتر است کلا سبک زندگی تغییر یابد؛ نوع فعالیت بدنی، نوع ورزش، نوع شادی و سفر، نوع تفریحات باید عوض شود.

درمان دیابت در طب نوین

طب نوین برای درمان دیابت قرص‌های شیمیایی توصیه می‌کند که بسیار اعتیاد آور است. طب نوین در مراحل بالاتر بیماری، برای مبتلایان به دیابت انسولین تجویز می‌کند که آن هم مانند قرص‌ها اعتیاد آور خواهد بود. افرادی که این دارو ها را مصرف می‌کنند دیگر نمی توانند به این سادگی آن را کنار بگذارند. داروهای درمان دیابت باید در تمام طول زندگی مصرف شود تا بتواند دیابت را کنترل کرد.

درمان دیابت به روش سنتی

طب سنتی مصرف داروهای شیمیایی را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌کند؛ مصرف داروهای طب نوین ممکن است برای قسمت‌های دیگر بدن عوارض داشته باشد ولی مصرف داروهای سنتی هیچ گونه عوارضی نخواهد داشت و علاوه بر کنترل بیماری می‌تواند آن را نیز کاملا درمان کند. درمان دیابت با داروهای طب سنتی در صورتی که مداوم، طولانی مدت و سرزمان مصرف شود، کاملا امکان پذیر خواهد بود.

درمان دیابت با عسل طبیعی

یکی از راهکارهایی که طبیبان طب سنتی برای درمان دیابت در پیش روی افراد قرار می‌دهند، استفاده از عسل طبیعی است. عسل طبیعی نقش فوق‌العاده مهمی را در درمان این بیماری ایفا می‌کند. البته مشخص است که روند درمان دیابت با عسل طبیعی هم زمان‌بر است و هم به دقت فوق‌العاده زیادی نیاز دارد.

اگر قصد دارید بیماری دیابت را با عسل تحت تاثیر قرار دهید، باید دقت کنید. دقت اول در تهیه عسل طبیعی است. در واقع اگر قصد دارید به صورت دقیق بیماری خود را درمان کنید، باید از عسل طبیعی استفاده کنید. برای درمان هیچ بیماری، طبیعی بودن عسل مورد اهمیت نیست مگر بیماری دیابت. در عسل درمانی برای بیماری‌های دیگر، طبیعی نبودن عسل تنها ضربه‌ای که می زند این است که روند درمان با مشکل مواجه می‌شود. این در حالی است که در عسل درمانی برای دیابت، اگر از عسل طبیعی استفاده نشود، ممکن است آسیب‌های جدی به بدن وارد شود. 

سعی کنید در گام اول عسل درمانی که همان انتخاب عسل برای خرید است، دقت کافی را به کار ببندید تا روند درمانی صحیحی را پیش رو داشته باشید. نکته قابل توجه در هنگام خرید عسل طبیعی این است که سعی کنید خرید خود را از مکان‌های معتبر انجام دهید. فروشگاه‌های مطمئن و سایت‌های اینترنتی معتبر می‌توانند خیال شما را در مورد طبیعی بودن عسل راحت کنند. البته توجه داشته باشید که عسل طبیعی قیمتی به مراتب بالاتر از عسل‌های ارزانی دارد که به صورت تقلبی تهیه و تولید می‌شوند.

دقت دومی که در عسل درمانی مورد توجه است، نظم در مصرف است. نظم در مصرف عسل و معجون‌های تهیه شده از عسل طبیعی، نقش به سزایی در درمان دیابت دارند. باید تا می‌توانید در مصرف چنین مواد غذایی نظم را رعایت کنید تا اثرات آن را در دراز مدت مشاهده کنید. اگر نظمی در کار نباشد و در مصرف عسل طبیعی نیز مداومت نداشته باشید، هیچ تغییری در بیماری بروز نمی کند.  

نکته و دقت سوم، زمان مصرف عسل طبیعی برای درمان دیابت است. فردی که از عسل طبیعی برای درمان بیماری استفاده می‌کند، با فردی که به صورت روزانه و روزمره عسل می‌خورد، تفاوت‌های زیادی دارد. افرادی که برای درمان از عسل استفاده می‌کنند باید به زمان مصرف توجه داشته باشند. مصرف عسل دقیقا قبل از خواب نمی‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد و سیستم گوارشی فرصت کافی برای آنالیز آن را ندارد و هضم و تاثیرگذاری آن به خوبی انجام نمی‌شود.

ژل رویال و درمان دیابت

یکی دیگر از فراورده های زنبور عسل که در درمان دیابت نقش ایفا می‌کند ژل رویال است. این ماده از مواد ناشناخته زیادی تشکیل شده که علم هنوز هم نتوانسته آن‌ها را کشف کند. به نظر می‌رسد تنها راه پی بردن به خواص این ماده، آزمایش و تجربه است. 

نتایج آزمایش‌های متعدد بر روی موش‌های آزمایشگاهی که به دیابت مبتلا بوده‌اند، نشان می‌دهد که این موش‌ها بعد از مدتی مصرف ژل رویال، اثرات فوق‌العاده دریافت کرده‌اند. میزان قند خون موجود در نمونه‌ها با کاهش چشمگیری مواجه شده است. این آزمایش در رژیم غذایی انسان‌های مبتلا به این بیماری نیز تست شده است که اثرات فوق‌العاده مناسبی از آن دریافت شده است. میزان کنترل قند خون در افرادی که رژیم غذایی با استفاده از ژل رویال داشته‌اند در مقایسه با افرادی که در رژیم غذایی خود از ژل رویال مصرف نکرده‌اند، مناسب‌تر بوده است. هرچند نمی‌توان نتیجه قطعی در این زمینه گرفت و آن را به همه افراد منبسط کرد، اما آنچه که از شواهد به دست می‌آید، تاثیر این ماده حیات بخش در بیماری دیابت است.

توجه داشته باشید که برای مصرف چنین ماده‌ای، حتما باید با پزشک خود مشورت کنید. مصرف خودسرانه هیچ ماده‌ای از جمله ژل رویال برای افراد مبتلا به دیابت توصیه نمی‌شود. هر ماده اضافی می‌تواند روند درمان دیابت را مختل کند. 

نحوه درمان دیابت با بره موم

طب سنتی مصرف بره موم برای درمان دیابت را پیشنهاد می‌کند. البته باید با توجه به دستورالعمل مربوطه و به موقع مصرف شود.

در کنار مصرف عسل طبیعی مصرف بره موم نیز توصیه می‌شود.

بره موم با توجه به خواص درونی، مشکلاتی که در عدم رساندن انسولین به بدن وجود دارد را درمان می کند. محققین و پژوهشگران هنوز در حال تحقیق بر روی بره موم هستند که چگونه این کار را انجام می‌دهد. به صورت قطعی مشخص نی ست که چرا درمان دیابت با بره موم مفید است ولی با توجه به آزمایش‌هایی که روی انسان، خرگوش و موش انجام گرفته است بره موم قادر به کنترل بیماری دیابت استو در بعضی مواقع به صورت کامل آن را درمان می‌کند.

در ایران عسل بره موم به صورت کاملا مکانیزه فرآوری می‌شود، این عصاره به 2 صورت کپسول و یا عسل بره موم تولید شده و قابل استفاده خواهد بود.

ایران عسل تولید کننده و صادر کننده بره موم فرآوری شده برای درمان دیابت، درمان کبد چرب، تقویت قوای جنسی و ... است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت شهدینه گلها

شرکت تعاونی تولید و بسته بندی عسل شهدینه گلها - تولید کننده انواع عسل 100% طبیعی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]