اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970104289018549

مصرف عسل دیابتی برای بیماران دیابت

دیابت و مصرف عسل

کد: 13970104289018549

https://goo.gl/5hYbJY

، اصفهان , (اخبار رسمی): عسل ماده‌ای است که تقریبا 70 درصد آن از کربوهیدرات تشکیل شده است و یک قاشق غذاخوری عسل تقریبا 17 گرم کربوهیدرات دارد. برخی عسل‌ها که با عنوان عسل دیابتی از آن‌ها یاد می‌شود استفاده کرد. این نوع عسل‌ها ساکاروز بسیار پایینی داشته و برای بیماران دیابتی مفید هستند. 

دیابت و مصرف عسل
مصرف عسل برای بیماران دیابتی

یکی از سؤالات و مشکلات اساسی افراد دیابتی، استفاده از عسل است. درواقع بسیاری از این افراد همچنان نمی‌دانند که آیا می‌توانند از عسل استفاده کنند یا خیر و اگر این مجوز را برای مصرف دارند، میزان مصرف روزانه یا ماهانه آن‌ها چقدر باید باشد.

ازنظر علمی افرادی که از دیابت نوع 2 رنج می‌برند در خون خود انسولین کافی ندارند و قند گلوکز خون این افراد بالاتر از افراد معمولی است. گلوکز برای جذب، به انسولین احتیاج دارد اما قند فروکتوز مکانیزم جذب متفاوتی دارد و به انسولین احتیاجی ندارد و این موضوع بسیار مهم است

گلوکز بالای خون عوارض بسیار بدی برای بیمار دارد و از طرفی گلوکز پائین نیز باعث ضعف و سرگیجه و در مواردی اغما می‌شود. با توجه به اینکه اکثر مواد غذائی دارای کربوهیدرات بعد از هضم در بدن به گلوکز تبدیل می‌شود مصرف کربوهیدرات در رژیم غذائی بیماران دیابتی باید کنترل‌شده باشد.

عسل ماده‌ای است که تقریباً 70 درصد آن از کربوهیدرات تشکیل‌شده است و یک قاشق غذاخوری عسل تقریباً 17 گرم کربوهیدرات دارد. تفاوت اصلی میان انواع عسل‌ها به گیاهانی بستگی دارد که توسط زنبورها شهدبرداری می‌شوند و اینکه این گیاهان در چه مکانی رشد کرده‌اند. این دو عامل در نقاط مختلف جهان متفاوت است.

عسل مخلوطی از گلوکز و فروکتوز (حدود 82 درصد از وزن عسل را فروکتوز تشکیل می‌دهد) است. این ماده‌ی عالی حاوی مقادیر زیادی ویتامین‌های مختلف، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است. عسل شیرین‌تر از شکر است و بنابراین دارای مقادیر بیشتری کربوهیدرات است.

با توجه به آنچه گفته شد، مشخص است که عسل را نمی‌توان به این سادگی‌ها به بیماران دیابتی تجویز کرد و مصرف عسل قطعاً باید زیر نظر پزشک باشد. عسل مقدار زیادی گلوکز (31%) دارد و درصورتی‌که فرد یک رژیم با کربوهیدرات کم را رعایت کند عسل می‌تواند بخشی از رژیم غذایی یک بیمار دیابتی باشد. می‌توان گفته که برای یک بیمار دیابتی، نوع کربوهیدراتی که مصرف می‌کند آن‌قدرها مهم نیست و مهم میزان مصرف است. متخصصان تغذیه موافق‌اند که در یک رژیم غذایی متعادل می‌توان مقدار کمی عسل مصرف کرد.

البته در این میان می‌توان از برخی عسل‌ها که با عنوان عسل دیابتی از آن‌ها یاد می‌شود استفاده کرد. این نوع عسل‌ها ساکاروز بسیار پایینی داشته و برای بیماران دیابتی مفید هستند.

به‌طورکلی می‌توان گفت افراد دیابتی می‌توانند در روز 20 تا 30 گرم عسل طبیعی خالص تحت نظر و مشورت دکترشان مصرف کنند. تصوری که در بین مردم وجود دارد که بیماران دیابتی بدون محدودیت و همانند یک فرد سالم می‌توانند عسل طبیعی را مصرف کنند طبق نظر پزشکان اشتباه هست؛ بنابراین این افراد می‌توانند قبل یا بعد از صبحانه این مقدار عسل را به‌صورت رقیق‌شده در آب یا چای و یا آب گریپ‌فروت یا قبل از خواب مصرف کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت شهدینه گلها

شرکت تعاونی تولید و بسته بندی عسل شهدینه گلها - تولید کننده انواع عسل 100% طبیعی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]