اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970107289338549

درمان فشار خون با بره موم و عسل

درمان فشار خون با مواد طبیعی

کد: 13970107289338549

https://goo.gl/Kvk7LF

، اصفهان , (اخبار رسمی): یکی از بهترین درمان‌های طبیعی، درمان فشار خون با استفاده از عسل است. عسل و به ویژه شربت عسل می‌تواند به درمان بیماری فشار خون کمک کند. بره موم با توجه به خواص درونی خود می‌تواند فشار خون را کنترل کرده و در نهایت درمان کند. درمان فشار خون با بره موم یک روند اثبات شده است.

درمان فشار خون با مواد طبیعی
درمان فشار خون با بره موم و عسل تولید شده توسط ایران عسل

درمان فشارخون

یکی از بیماری‌های شایع در جوامع امروزی و به‌ویژه در ایران، فشارخون بالا است. این بیماری باعث بروز انواع مشکلات و عوارض جانبی می‌شود و به همین علت است که پزشکان و طبیبان طب سنتی تأکیددارند که در صورت تشخیص فشارخون باید اقدامات لازم با سرعت عمل بیشتری انجام پذیرد. البته متأسفانه بیماری فشارخون نوعی بیماری خاموش است که تا علائم آن پیشرفت نکند خبری از مشخص شدن این بیماری نیست؛ مگر در شرایطی که فرد برای بیماری‌های دیگر مجبور به آزمایش و گرفتن فشارخون شود تا این مشکل نیز مشخص شود. درمان فشارخون اگر در مراحل ابتدایی درمان شروع شود مشکلات به حداقل می‌رسد اما به‌هرحال راه درمان برای آن وجود دارد.

فشارخون چیست؟

تعریف فشار از نظر دانش فیزیک مشخص است و فشارخون از این منظر به معنای نیرویی است که توسط خونی که در رگ‌ها جریان می‌یابد، به دیواره رگ وارد می‌شود. وجود فشار در رگ‌ها یکی از مهم‌ترین دلایل و نشانه‌های حیات در فرد است و آنچه ان را مضر می‌کند فشار غیرطبیعی به‌صورت کاهش فشار و یا افزایش فشار است.

اندازه‌گیری فشارخون

فشارسنج مهم‌ترین و معمول‌ترین وسیله برای اندازه‌گیری فشارخون است. فشارسنج‌های جیوه‌ای دقیق‌ترین و مطمئن‌ترین وسیله برای اندازه‌گیری فشارخون هستند. باوجود پیشرفت فنّاوری و به وجود آمدن دستگاه‌های پیشرفته برای اندازه‌گیری فشارخون، هنوز واحد اندازه‌گیری فشارخون میلی‌متر جیوه است.

علائم فشارخون

باید توجه داشته باشید که علائم فشارخون با علائم دیگر بیماری‌ها مشترک است و همین موضوع باعث شده تا مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند. درواقع فرد مبتلابه این بیماری تا مدت‌ها از بروز این مشکل در بدن خود اطلاعی ندارد و همین موضوع مشکلاتی را در بدن وی ایجاد می‌کند. علائمی که توسط اکثر افراد مبتلا نادیده گرفته‌شده و به‌راحتی و با سهل‌انگاری از کنار آن عبور می‌شود.

شاید بتوان گفت که فرد مبتلا باید شانس ویژه‌ای داشته باشد که فشارخون و علائم آن مشخص شود تا روند درمان فشارخون در وی سریع‌تر و بهتر انجام شود.

فشارخون علائمی مثل سردرد و سردرگمی دارد. این علائم کاملاً طبیعی است و تشخیص اینکه بیمار به فشارخون مبتلا شده است کمی سخت به نظر می‌رسد. همچنین خواب‌آلودگی یکی از علائم فشارخون است که مشکلات عدیده‌ای برای بدن ایجاد می‌کند.

عوارض فشارخون

همان‌طور که در ابتدای متن نیز به آن اشاره شد، عوارض فشارخون می‌تواند به قسمت‌های مختلف بدن آسیب وارد کند و این موضوع باعث بروز مشکلات جبران‌ناپذیر برای انسان می‌شود. مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین عوارضی که از فشارخون برای انسان ایجاد می‌شود سکته یا آنفاکتوس است که حتی ممکن است به مرگ نیز منجر شود. دلیل اصلی تأکید بر درمان فشارخون با سرعت و دقت بالا نیز همین مشکلات جانبی ایجادشده توسط این بیماری است.

اگر فشارخون به مدت چند سال در درجه‌ی بالا باقی بماند و به‌مرورزمان سرخرگ‌ها تنگ و سخت می‌شوند و عملیات پمپاژ خون توسط قلب دچار اختلال خواهد شد. درواقع قلب نمی‌تواند به‌خوبی خون را به تمام بدن پمپاژ کند و نارسایی قلبی به وجود می‌آید. این مشکل حتی باعث بروز مشکل در ریه‌های فرد نیز خواهد شد. بهتر است قبل از اینکه مشکلات پیشرفت کنند درمان فشارخون آغازشده تا از سخت‌تر شدن درمان پیشگیری شود.

از دیگر عوارض فشارخون بالا ایجاد نارسائی در کلیه است. همچنین درصورتی‌که روند درمان فشارخون به‌موقع انجام نشود ممکن است چشم نیز دچار آسیب شود. همچنین همان‌طور که گفته شد سکته قلبی یا سکته مغزی نیز از مهم‌ترین و بدترین عوارض فشارخون است.

درمان فشار خون در زنان باردار باید با دقت و وسواس بیشتری انجام شود تا مشکلی برای فرد ایجاد نشود. فشارخون بالا می‌تواند عوارض دردناکی چون کاهش رشد جنین درون بدن مادر و کم بودن وزن نوزاد متولدشده، زایمان زودرس و مرده زایی را به همراه داشته باشد.

درمان فشارخون با داروهای شیمیایی

داروهای شیمیایی راهکار برای درمان ندارند. به‌ویژه در درمان فشارخون، داروهای شیمیایی نقش خاصی را ایفا نمی‌کنند و تنها کاری که انجام می‌دهند کنترل شرایط بدن است. در واقع این داروها مکانیسمی دارند که با استفاده از آن مکانیسم می‌توانند عوارض و علائم بیماری فشارخون را کنترل کنند؛ اما از این داروها انتظار درمان فشارخون داشتن کاری عبث و بیهوده است. چراکه اصلاً این داروها ساخته‌شده‌اند تا فرد را به خود معتاد کرده و تا می‌توانند کسب درآمد کنند.

داروهای شیمیایی فشارخون بارزترین نوع اعتیاد دارویی را به همراه دارند. شاید شما هم در اطراف خود افرادی که مبتلابه فشارخون هستند را می‌شناسید و یا خود از این بیماری رنج می‌برید؛ اگر از داروهای مختلف درمان فشارخون استفاده شود، ترک آن تا پایان عمر امکان‌پذیر نیست و به این سادگی‌ها نمی‌توان آن را کنار گذاشت. حتی ترک این قرص‌ها می‌تواند منجر به سکته و مرگ شود.

چند سالی است که آمریکا و کشورهای پیشرفته اروپایی به سمت حذف داروهای شیمیایی پیش می‌روند و داروهای مضر شیمیایی را راهی کشورهای جهان‌سومی می‌کنند تا سود سرشاری را به دست آورند. این داروها جز ضرر و البته اعتیاد برای بدن انسان هیچ سودی نداشته و ندارند.

درمان فشارخون با مواد طبیعی

همان‌طور که گفته شد مواد شیمیایی و داروهای شیمیایی برای درمان فشارخون تأثیر چندانی ندارند و تنها عوارض آن را کنترل می‌کنند. جالب است بدانید که برخلاف این داروها، مواد گیاهی می‌توانند مشکلات فشارخون را بدون کوچک‌ترین عوارضی کاهش داده و حتی درمان کنند. درمان طبیعی فشارخون با استفاده از موادی که طبیب طب سنتی تجویز می‌کند، به‌سادگی روند درمان فرد را تسهیل می‌بخشد.

ناگفته نماند که استفاده از مواد طبیعی نیز باید زیر نظر طبیب و یا همان پزشک طب سنتی باشد و استفاده خودسرانه نه‌تنها درمان را به سرانجام نمی‌رساند بلکه ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری را برای انسان به همراه داشته باشد.

مورد بعدی که در درمان فشارخون با مواد طبیعی حائز اهمیت است این موضوع است که درمان‌های طبیعی زمان‌بر هستند. مداومت در استفاده از داروهای گیاهی برای درمان طبیعی فشارخون حرف اول را می‌زند؛ به‌علاوه اینکه نظم در استفاده از این داروها نیز باید با دقت موردتوجه قرار گیرد. اگر درروند درمان حتی با افزایش فشارخون مواجه شدید اصلاً نگران و یا ناامید نشوید، سریعاً به طبیب مراجعه کنید و از وی راهنمایی بخواهید و علت را جویا شوید.

درمان فشارخون با بره موم

بره موم یکی از فراورده‌های زنبورعسل است که خواص فوق‌العاده‌ای دارد. این ماده که به‌عنوان چسب زنبور نیز نام‌برده می‌شود خواص فوق‌العاده زیادی دارد که یکی از این خواص تنظیم متابولیسم بدن است. شما برای آشنایی با بره موم و خواص آن می‌توانید به مقالات ایران عسل مراجعه کنید.

بره موم با توجه به خواص درونی خود می‌تواند فشارخون را کنترل کرده و درنهایت درمان کند. درمان فشارخون با بره موم یک‌روند اثبات‌شده است. در سال‌های گذشته تحقیقات زیادی در دنیا بر روی بره موم انجام‌شده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تأثیر این ماده بر روی درمان فشارخون بوده است. تمامی آزمایش‌ها لازمه بر روی این ماده انجام‌شده و به‌صورت علمی تأثیر این ماده بر روی فشارخون به اثبات رسیده است.

عسل و درمان فشارخون

یکی از بهترین درمان‌های طبیعی، درمان فشار خون با استفاده از عسل است. عسل و به‌ویژه شربت عسل می‌تواند به درمان بیماری فشارخون کمک کند. البته عسل‌های عمومی بیشتر جنبه پیشگیری دارند اما برخی عسل‌ها که به عسل‌های دارویی یا تک‌گل شهرت یافته‌اند، برای درمان بیماری‌ها به‌صورت خاص وارد عمل می‌شوند. برای مثال عسل مریم‌گلی از بهترین عسل‌های تک‌گلی است که می‌تواند درروند درمان فشارخون مؤثر باشد. همچنین عسل بهارنارنج و عسل زنیان نیز می‌توانند فشارخون را کنترل کرده و به‌مرور این بیماری را درمان کنند.

نقش گرده گل در درمان فشارخون

شاید نتوان گرده گل را ماده‌ای مؤثر و قطعی برای درمان فشارخون دانست اما این ماده به‌عنوان یک ماده خوراکی مؤثر در تکمیل رژیم غذایی افراد مبتلابه فشارخون بالا مؤثر است. درواقع افرادی که به فشارخون مبتلا هستند مجاز به خوردن برخی موارد نبوده و همین موضوع مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد می‌کند. این افراد می‌توانند از گرده گل جمع‌آوری‌شده توسط زنبورعسل برای تکمیل مواد موردنیاز بدن خود استفاده کنند. پروتئینی که از طریق گرده گل به بدن می‌رسد هیچ آسیبی به بدن نمی‌رساند اما بهتر است در مصرف آن دقت و ملاحظات کافی انجام شود.

درمان فشارخون موضوع غیرقابل دسترسی نیست و به‌سادگی می‌توان با پناه بردن به طبیعت آن را به واقعیت بدل کرد. درواقع درمان این بیماری اگر با روش‌های طبیعی به‌ویژه با فراورده‌های زنبورعسل شکل بگیرد، مؤثر و انجام‌پذیر است؛ اما با استفاده از داروهای شیمیایی هیچ درمانی به وجود نمی‌آید. اگر واقعاً به فکر درمان فشارخون خود یا اطرافیانتان هستید، به طبیعت خداوندی اعتماد کنید و درمان بیماری‌های مختلف خود را به مواد گیاهی و طبیعی بسپارید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت شهدینه گلها

شرکت تعاونی تولید و بسته بندی عسل شهدینه گلها - تولید کننده انواع عسل 100% طبیعی در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنایع غذایی و کشاورزی | علم و آموزش