اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970127291188167

ساده‌سازی فهم قرآن، سوره محوری و مطالعه به ترتیب نزول، از مزایای خاص تنزیل است

سه ویژگی متمایز تنزیل نسبت به سایر نرم‌افزارهای قرآنی مشابه

کد: 13970127291188167

https://goo.gl/FLDHtc

، تهران , (اخبار رسمی): در جشن عید مبعث، همزمان با رونمایی از اپلیکیشن تنزیل اعلام شد که شناخت هدف یا درس سوره‌ها یکی از بهترین راه‌ها براى فهم معانى سوره و آیات است.

سه ویژگی متمایز تنزیل نسبت به سایر نرم افزارهای قرآنی مشابه
رونمایی و توضیح نحوه استفاده از برنامه قرانی تنزیل توسط سیدکاظم فرهنگ

برنامه اندرویدی تنزیل در کافه بازار قابل دسترسی و دانلود است

رونمایی از نرم‌افزار قرآنی تنزیل در جشن عید سعید مبعث با حضور قرآن‌دوستان و قرآن‌پژوهان در کانون توحید تهران انجام شد.

سخنران نخست این برنامه حجت‌الاسلام حمید مغربی با عنوان "پیوستگی و هدف‌مندی سوره‌ها تحولی در فهم قرآن" بود.

وی با اشاره به فرضیات و تاریخچه نظریه هدف‌مندی سوره‌ها ابراز داشت: «کشف هدف‌های سوره‌ها یکی از بهترین راه‌‌های فهم معانى سوره و آیات است. منظور از هدف سوره این است که «هر سوره‌اى از سوره‌های قرآن کریم داراى جان و روحى است که در کالبد آیات آن سوره جریان دارد و این روح بر مبانى، احکام و اسلوب آن سوره داراى سلطه و إشراف است».

در ادامه مراسم مهندس سیدکاظم فرهنگ، به انگیزه‌های تولید برنامه تنزیل و نقاط تمایز این برنامه با سایر اپلیکیشن‌های موجود قرآنی پرداخت .وی اظهار داشت: برنامه‌های قرآنی موجود، شامل تفاسیر حجیم یا ترتیل و تلاوت قاریان مختلف است. اما با توجه به رویکرد و اهداف قرآن پویان به دنبال تولید اپلیکیشنی بودیم که سه ویژگی مهم داشته باشد

- در جهت عمومی‌سازی فهم قرآن، همه علاقه‌مندان به قران را با بیانی ساده به تدبر و فهم قرآن تشویق کند.

- سوره‌محور باشد یعنی هدف یا محور یا عمود سوره را که همه مطالب سوره در جهت تبیین این محور شکل گرفته‌اند بیان کند.

- به ترتیب نزول باشد. با توجه به فواید زیاد و شیرینی و لذت مطالعه قرآن به ترتیب نزول آن‌ها (نه به ترتیب مصحف موجود) و تاکید برخی مفسران و قرآن‌پژوهان قرن اخیر،توصیه ما به همه مخاطبان و قرآن دوستان عزیز این است که حداقل یک‌بار ،قرآن را به ترتیب نزول مطالعه کنند.

با توجه به این سه هدف، نرم‌افزار اندرویدی تنزیل تولید و در اختیار کاربران محترم قرار گرفته است. مدیر تالار گفتگوهای قرآن پویان در ادامه ضمن رونمایی از برنامه تنزیل، توضیحاتی از نحوه کار و قابلیت‌های این برنامه ارایه داد. این برنامه قابلیت جستجو در متن عربی آیات و ترجمه فارسی (ترجمه استاد فولادوند) و نیز انتخاب سایز، رنگ و فونت‌های مختلف در متن آیات و ترجمه را نیز دارا است.

آخرین بخش از برنامه به سخنرانی حجت‌الاسلام محمد صادق کاملان اختصاص داشت. وی در مباحث خود با عنوان "جاودانگی پیام بعثت با فهم و عمل به قرآن" اظهار داشت: در قرآن فقط حدود ۵۰۰ آیه از 6632 آیه در مورد احکام هست. همان احکامی که حوزه‌های علمیه ما بر محور آن‌ها می چرخد. بقیه آیات قرآن شامل اخلاق و عقاید است که باید بر آن ها هم تمرکز کرد و آفرین بر شما که برای خارج کردن قرآن از مظلومیت، گردهم آمده‌اید و دنبال فهم قرآن هستید.

وی با تاکید بر عقل‌گرایی اشاره کرد که از نقش مهم عقل در معارف دینی نباید غافل بود. دکتر کاملان در بخش پایانی سخنان خود در توضیح فلسفه رسالت پیامبر و هدف بعثت که همانا مکارم الاخلاق است اظهار داشت: مکارم الاخلاق خیلی بالاتر از اجرای اخلاقیات است. به طور مثال، اگر کسی به شما بدی کرد و شما در حق او خوبی کردید، در این صورت مکارم الاخلاق را پیاده کردید.

لازم به ذکر است علاقه‌مندان جهت دانلود برنامه تنزیل می‌توانند لینک را کلیک کرده یا در  کافه بازار  کلمه تنزیل را جستجو کنند.

 اطلاعات بیشتر نیز در  سایت قرآن پویان قابل دسترسی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

قرآن پویان

شعاری که ما دنبال می‌کنیم تدبر در قرآن، تعقل در شریعت، عمومی‌سازی فهم قرآن و عمل به آن است،‌ دوست داریم همه کسانی که مسلمان بوده و علاقه‌مند به قرآن هستند خودشان به قرآن مراجعه کنند ترجمه قرآن را بخوانند و بفهمند، سؤالات خود را یادداشت کنند،که در نهایت، زمینه‌ عمل به قرآن با رویکرد عقلانی برای آنها فراهم می‌شود. http://quranpuyan.com/yaf_postst2838_trykhchh-flythy-syt-w-knl-tlgrmy-qrn-pwyn.aspx

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کارآفرینی و استارتاپ | علم و آموزش