اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970204292618667

با این 10 ویژگی عجیب کاکتوس‌ها بیشتر آشنا شوید

10 ویژگی و خاصیت شگفت‌انگیز کاکتوس!

کد: 13970204292618667

https://goo.gl/iv3R7e

، تهران , (اخبار رسمی): شاید باور این نکته سخت باشد که گیاهانی با اشکال هندسی عجیب و خارهای فراوان و ظاهری خشن چقدر می‌تواند برای سلامتی انسان‌ها مفید باشد. در ادامه با 10 خاصیت شگفت‌انگیز، دارویی و درمانی کاکتوس‌ها بیشتر آشنا خواهید شد. 

10 خواص شگفت انگیز کاکتوس!
کاکتوس آستروفیتوم

چرا در هر خانه حداقل وجود یک کاکتوس ضروری است!

شاید باور این نکته سخت باشد که گیاهانی با اشکال هندسی عجیب و خارهای فراوان و ظاهری خشن چقدر می‌تواند برای سلامتی انسان‌ها مفید باشد. در ادامه با 10 خاصیت شگفت‌انگیز، دارویی و درمانی کاکتوس‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

1- دشمن بیماری‌های سرطانی: کاکتوس اپونتیا با داشتن فیبر و خواص سرشار آنتی‌اکسیدانی به راحتی رادیکال‌های آزاد را از پا در می‌آورد و تاثیر خارق‌العاده در درمان سرطان دارد.

2- نقش غذایی: ساقه‌های آبدار کاکتوس سرشار از ویتامین‌های ضروری هستند که در امریکای جنوبی به عنوان قوت اصلی مردم مصرف می‌شود.

3- درمان نارسایی کلیه و هپاتیت: امروز در طب پزشکی از کاکتوس‌ها به عنوان نسخه درمانی برای سوزش ادرار و مثانه و درمان هپاتیت استفاده می‌کنند.

4- چربی سوز: از هدیا برای درمان چاقی مفرط استفاده می‌شود.

5- جوان ماندن پوست: کاکتوس‌ها با داشتن فلاوانوئید فراوان و خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالا روند پیری پوست را به تاخیر می‌اندازند.

6- درمان انسداد روده: میوه کاکتوس خاصیت ملین‌کننده دارد و روده‌ها را روان می‌کند.

7- آنتی‌بیوتیک: چون عصاره کاکتوس منبع خوبی از فیتوکمیکال است همانند آنتی‌بیوتیک‌ها در مقابل عفونت‌های مزمن، سیستم دفاعی بدن را به خوبی تقویت کند.

8- دیابت نوع دوم: میوه کاکتوس در درمان دیابت نوع دوم مفید است.

9- قلب و بیماری‌های عروقی: کاکتوس اچینوپسیس با کاهش کلسترول خون نقشی به‌سزایی در سلامت قلب دارد.

10- درمان بیماری‌های مغزی، اعصاب و سلامت روح و روان: این گیاه شامل طیف وسیعی از ویتامین‌های A، C، E ، املاح کلسیم و منیزیم است که بنابر نظر دکتر جاناتان استاگل محقق و استاد دانشگاه نیواورلتان مواد آنتی‌اکسیدانی و ویتامین‌های موجود در کاکتوس خاصیت ضد سرطانی به این گیاه می‌دهد به طوری که با مصرف 5 -7 لیوان از آب ساقه‌های آن حس شادی را به افراد منتقل می‌کند و همچنین با کاهش التهاب عضلانی بدن را به سمت نشاط و شادابی بیشتر سوق می‌دهد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع بیشتر درباره خواص و روش‌های نگهداری انواع کاکتوس‌ها به سایت مهندس نیک مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گل و گیاه مهندس نیک

مجری دکوراسیون داخلی با گیاهان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]