اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980614401818667

راهنمای کامل تکثیر و نگهداری دیفن باخیا

کد: 13980614401818667

http://bit.ly/2N8nkwA

، تهران , (اخبار رسمی): دیفن باخیا بومی آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی و از خانواده شیپوری است. نام فارسی دیفن باخیا سم برگ و نام لاتین آن Dumb Cane است. نام فارسی این گیاه از برگ‌های سمی دیفن باخیا گرفته شده است. گیاه دیفن باخیا از معروف‌ترین و شاید پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی به شمار می‌رود.

راهنمای کامل تکثیر و نگهداری دیفن باخیا
دیفن باخیا

شرایط کلی نگهداری دیفن باخیا شامل دقت در نور، دما و آبیاری مناسب است. 

نور

نور غیر مستقیم بهترین نور برای گیاه است. دیفن باخیا نسبت به نور مستقیم آفتاب حساس است و آسیب می‌بیند. در صورت کمبود نور گیاه علفی و ساقه‌هایش دراز ‌شود. معمولا در نور معمولی ساختمان به خوبی رشد می‌کند. البته دیفن باخیا به هر نوری به جز تابش مستقیم سازگار است. گیاه را هر چند وقت یک‌بار باید چرخانید تا برگ‌ها به یک طرف منحرف نشود.

دما

بهترین درجه حرارت بین ۱۳ تا ۱۸ درجه است. در فصل زمستان باید در اتاق گرم نگهداری شود. در بقیه فصول می‌تواند دمای محیط را تحمل کند البته نسبت به سرمای بیش از اندازه حساس است.

آبیاری

در تابستان هفته‌ای ۲ الی ۳ بار نیاز به آبیاری است. در زمستان باید هفته‌ای یک بار گلدان را کمی آب داد و اجازه داد در فاصله دو آبیاری خاک گلدان خشک شود. دیفن باخیا به خشکی مقاومت است. در بیشتر منازل به دلیل آبیاری بیش از حد گیاه از بین می‌رود.

روش تکثیر گیاه

ریشه دار کردن قلمه‌های ۵ سانتی متری که دارای حداقل یک جوانه باشند از متداول‌ترین روش‌های تکثیر دیفن باخیا به شمار می‌رود.
 

علاقه‌مندان به خواندن مطالب بیشتر می‌توانند به سایت مهندس نیک به ادرس mohandesnic.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گل و گیاه مهندس نیک

مجری دکوراسیون داخلی با گیاهان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی