اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970429305908667

4 ویژگی مهم ایجاد فضای سبز در خانه

اجرای فضای سبز راه حلی برای بحران امروز

کد: 13970429305908667

https://goo.gl/kRfZmf

، تهران , (اخبار رسمی): از آنجایی‎که طبیعت نسبت به محیط شهری نقش موثرتری در دور کردن تنش و استرس‌زدایی را دارد وقتی انسان بعد از استرس در معرض طبیعت قرار می‎گیرد با کاهش فعالیت اعصاب سمپاتیک، استرس کم می‌شود.

اجرای فضای سبز راه حلی برای بحران امروز
طراحی به سبک باغ فرانسوی

استرس و عصبانیت خود را تنها با 10 قدم پیاده روی بر روی چمن طبیعی کاهش دهید!

بسیاری از نیازهای موجودات کره زمین از جمله انسان‌ها توسط درختان و گیاهان تامین می‌شود. نیاز به خوراک، پوشاک، درمان، نیازهای دارویی و حتی انرژی از جمله مواردی است که در طول تاریخ توسط گیاهان مرتفع شده است. علاوه بر این گیاهان با نقش غیر مستقیمی که بر زندگانی و رفع نیازهایی غذایی جانوران دارند، امکان دستیابی به مواد سرشار پروتئینی و گوشتی را فراهم می‌سازند. تبدیل دی اکسید کربن به اکسیژن، جذب آلاینده‌ها از محیط، جذب آب باران از خاک، حفظ پایداری خاک و جلوگیری از فرسایش خاک از دیگر مزایای این موجودات سودمند به شمار می‌رود.

4 ویژگی مهم و تاثیرگذار فضای سبز بر جوامع انسانی

1. نقش فضای سبز بر کاهش عصبانیت انسان

جدیدترین مطالعات اذعان می‌کند که قدم زدن در چمن روحیه پرخاشگری و خشونت را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. بر این اساس از آنجایی‎که طبیعت نسبت به محیط شهری نقش موثرتری در دور کردن تنش و استرس‌زدایی را دارد وقتی انسان بعد از استرس در معرض طبیعت قرار می‎گیرد با کاهش فعالیت اعصاب سمپاتیک، استرس کم می‌شود و فعالیت بدن سیر طبیعی خود را در پیش می‌گیرد. همچنین با استفاده از دکوراسیون داخلی زیبا با گیاهان فضای شادتری را داخل خانه به وجود بیاورید. علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر در این مورد به سایت  مهندس نیک مراجعه کنند. 

2. تاثیر فضای سبز بر کاهش تصادفات رانندگی

دانشمندان ثابت کرده‌اند که درختان سبب بهبود رانندگی ایمن می‎شوند. بر این اساس رانندگی در جاده‎های بین شهری و اتوبان‌ها پس از اجرای فضای سبز سبب کاهش 46٪ در نرخ تصادفات شده است. علاوه بر این وجود فضای سبز در حومه شهر سبب کاهش سرعت رانندگان می‎شود.

شایان ذکر است رانندگانی که در فضای شهری با گیاهان زیبا رانندگی می‎کنند، سعه‌صبر بالاتری را از خود نشان داده‌اند. تحقیقات حاکی از آن است که فضای سبز شهری اثرات مثبت و پایداری را همچون رانندگی ایمن برای رانندگان به ارمغان می‎آورند. امروزه مسئولین با توجه به دانستن این موضوع و موضوعات مشابه با تخصیص بودجه‌های کلان و زیباسازی طبیعی شهری از هزینه تصادفات و مرگ و میر جاده ای می‌کاهند.

3. نقش گیاهان بر رشد فرزندانمان

کودکان با قرارگرفتن در محیط‌هایی طبیعی و دوری از آلاینده‌های زیست محیطی، تا حد ممکن خود را از آسیب‌های اجتماعی و محیطی محفوظ بدارند. علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر و دیدن ویدیوی مربوطه در این زمینه به سایت مهندس نیک مراجعه کنند.

4. اهمیت فضای سبز بر سلامت جسم و روان

امروزه تحقیقات نشان داده است که قرار گرفتن در طبیعت علاوه بر اثرات مثبتی که بر روی فعالیت‎‎های فیزیکی ما می‌گذارد، روح و روان انسان را از انرژی منفی پاک می‌کند. کاهش استرس و افزایش روحیه شادابی از دیگر مزایای داشتن فضای سبزی زیبا خواهد بود.

همچنین کاربرد فضای سبز در بیمارستان‏ با کاهش آلودگی موجبات بهبود سلامت فیزیکی و روحی بیماران را به ارمغان می‌آورد. مطالعات اخیر در جوامع مدرن مشخص کرده است که سلامت جسم و روان انسان‌ها در گرو اهمیت به فضای سبز اطراف است به طوریکه فضای سبز عطرآگین علاوه بر تلطیف روحیه و شادی، آرامشی عمیق را بر روح انسان‌ها از خود بر جای می‌گذارد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مهندس نیک سر بزنند. 

www.mohandesnic.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گل و گیاه مهندس نیک

مجری دکوراسیون داخلی با گیاهان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت