اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980615401918667

آموزش روش کاشت بذر گل در هوای آزاد

کد: 13980615401918667

http://bit.ly/32DWX5i

، تهران , (اخبار رسمی): در ادامه ساده ترین و کاربردی ترین روش کاشت بذر گل در هوای آزاد بررسی شده است.

قبل از کاشت بذر زمین را آماده کنید

ابتدا باید با نوک بیل زمین را زیر و رو کرد. این عمل که به اصطلاح پابیل کردن نیز گفته می‌شود  کع علاوه بر نرم کردن بستر کشت، سطوح بالایی و پایینی خاک را مخلوط می‌کند. 90% مواد مغذی خاک در عمق 0-60 سانتی متری هستند و لازم است برای حاصلخیز کردن عمق بستر کاشت، خاک را پابیل کرد. سپس به وسیله شنکس خاک را به عمق 15 الی 20 سانتیمتر زیر و رو و سعی شود با شنکش سطح خاک را کاملا صاف کرد. در این مرحله می‌توان از کمپوست پوسیده یا کودهای آلی برای تقویت خاک استفاده کرد.

کاشت بذر به صورت تکی یا پراکنده

بسته به نوع بذری که خریداری شده می‌توان آنها را به صورت نواری یا پراکنده روی سطح خاک کاشت. بعضی از بذرهای گل برای جوانه زنی نیاز به خیس شدن قبل کاشت دارند و بعضی دیگر را می‌توان مستقیم درون خاک کاشت. بنابراین قبل از کاشت هر نوع بذر گل، حتما بروشور مربوط به آن باید مطالعه شود. بذر گل‌هایی که پوسته نرم دارند را به آرامی باید در خاک قرار داد و سطحی کاشت اما دانه‌های بذر با پوست سفت و محکم را باید عمیق کاشت. معمولا بر روی پاکت‌های بذر گل طریقه کاشت و شرایط اپتیمم رشد توضیح داده شده است.

علامت گذاری منطقه کاشت براساس نوع بذر گل

این کار زمانی که بذرهای مختلفی کاشته می‌شود ترفند مفیدی است. با اتیکت گذاری بالای هر منطقه کاشته شده بعد از 4 هفته درصد جوانه زنی انواع بذرهای گل را می‌توان متوجه شد و در صورت سبز نشدن و از بین رفتن یک نوع بذر گل دوباره عمل واکاری را در همان قسمت انجام داد. از آنجایی که تمامی بذرها جوانه نمی‌زند با لیبل گذاری می‌توان به راحتی علف هرز و دانهال سبز شده را تشخیص داد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانندبه سایت مهندس نیک به ادرس  mohandesnic.com مراجعه کنند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گل و گیاه مهندس نیک

مجری دکوراسیون داخلی با گیاهان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]