اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970206293008667

برگ انجیری و دیفن باخیا عامل مسمومیت کودکان!

2 گیاه آپارتمانی خطرناک که با جان انسان بازی می‌کند!

کد: 13970206293008667

https://goo.gl/XTqLy8

، تهران , (اخبار رسمی): مسمومیت با گیاهان در بسیاری از موارد با درمان‌های اولیه برطرف می‌شود. با وجود این نکته اما در برخی از گونه‌ها مثل دیفن باخیا، برگ انجیری، شوکران، خرزهره، تاتوره، گل انگشتانه و کرچک قادر به ایجاد مشکلات جدی و حتی فوت می‌شود که مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز درمانی شدیدا توصیه می‌شود.

2 گیاه آپارتمانی خطرناک که با جان انسان بازی می کند!
برگ های دیفن باخیا

آشنایی با گیاهان آپارتمانی مختلف، باعث بهبود کیفیت سلامت و روان ما انسان‌ها می شود!

دیفن باخیا معروف‌ترین و پرطرفدارترین گیاه آپارتمانی در ایران به شمار می‌رود. نام سمبرگ را به خاطر سمی بودن برگ‌های آن به آن داده‌اند. در صورتی که برگ‌های این گیاه بلعیده شود، مخاط دهان و زبان ملتهب و قرمز شده و شروع به سوختن می‌کند که دردناک است. در ادامه این فرآیند در بسیاری از موارد مسمومیت با این گیاه موجب اختلال در تکلم می‌شود.

طبق آخرین تحقیقات علمی صورت گرفته بر روی این گیاه مشخص شده است که اگر مقداری زیادی از این گیاه بلعیده شود موجب از دست دادن قدرت صحبت کردن در انسان می‌شود. اگر مسمومیت با دیفن باخیا برایتان پیش آمد حتما سریعا به دکتر مراجعه کرده و با استفاده از خوردن مایعات زیاد اثر آن را خنثی کنید. همچنین باید بدانیم که برگ‌های گیاه دیفن باخیا دارای اگزالات کلسیم است که مصرف زیاد آن در کودکان زیر 5 سال باعث التهاب مخاطی و دهانی شدید و در نهایت موجب خفگی می‌شود. 

دومین گیاه پرطرفدار و خطرناک برگ انجیری است. گیاهی بسیار مقاوم که طالب هوای گرم و مرطوب است. این گیاه نوسانات دمایی را به راحتی می‌پذیرد و برای افراد کم دانش در زمینه گل و گیاه نیز نگهداری آسانی دارد. برگ‌های پهن به همراه بریدگی‌های عمیق  از دیگر خصوصیات آن می‌باشد.

علایم و نشانه‌های مسمومیت با گیاه برگ انجیری عبارتند از، سوزش در دهان، احساس تهوع و استفراغ، ضعف عضلانی، اختلال دید، کاهش فشار خون، کاهش ضربانات قلب، تنگی نفس، تشنج و اختلالات شدید قلبی و تنفسی که در برخی موارد می‌تواند کشنده باشد.

علاقه‌مندان به اطلاعات بیشتر درباره سایر گیاهان آپارتمانی به سایت مهندس نیک مراجعه کنند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گل و گیاه مهندس نیک

مجری دکوراسیون داخلی با گیاهان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سرگرمی و تفریح