اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970208293258190

اقامتگاهی در روستای تاریخی اسلامیه

اقامتگاه بوم‌گردی حاجی خان

کد: 13970208293258190

https://goo.gl/hun2Zd

، بابل , (اخبار رسمی): اقامتگاه بوم گردی حاجی خان در روستای اسلامیه، از توابع شهر تفتِ استان یزد واقع شده است. روستای تاریخی اسلامیه دارای جاذبه‌های چون قدمگاه علی ابن موسی الرضا، چشمه تامهر و قلعه اسلامیه است.

اقامتگاه بوم گردی حاجی خان
اقامتگاه بوم‌گردی حاجی خان

اقامتگاه بوم‌گردی حاجی خان در روستای اسلامیه، از توابع شهر تفتِ استان یزد واقع شده است. روستای تاریخی اسلامیه دارای جاذبه‌های چون قدمگاه علی ابن موسی الرضا، چشمه تامهر و قلعه اسلامیه است.

پیشینه خانه باغ حاجی خان به اواخر دوره قاجار می‌رسد که در سال 1390 با انجام مرمت و بازسازی به عنوان اقامتگاه بوم‌گردی شروع به فعالیت در زمینه گردشگری کرد.

این خانه روستایی در زمینی به مساحت 600 مترمربع و زیر بنای 220 متر مربع در 2 طبقه در انتهای باغ بنا شده است. دور تا دور حیاط اقامتگاه با آلاچیق و تخت‌های فراوان چیدمان شده تا مکانی دنج و بانشاط را برای لذت مهمانان از این طبیعت زیبا و آب‌و‌هوای خوش شهر ییلاقی تفت فراهم کند. این ساختمان خشت و گلی مرمت شده که با بادگیر خود، سنت و قدمت خانه را به خوبی یادآوری می‌کند شامل 5 اتاق با در و پنجره‌های چوبی، شیشه‌های رنگی سنتی و تالارها و ایوان‌های گنبدی شکل، مسافران را به ماندن در این مکان ساده و صمیمی ترغیب می‌کند. به دلیل حفظ معماری سنتی و القا حسی نوستالژیک، اتاق‌های اقامتگاه فاقد تخت هستند. فاصله اقامتگاه تا شهر تفت حدود 7 کیلومتر است و تا شهر تاریخی یزد نیز حدودا 35 کیلومتر است.

این خانه سنتی با دارا بودن تنور، نان گرم محلی در اختیار میهمان می‌گذارد که در صورت تمایل، میهمانان می‌توانند خودشان پخت نان تنوری را تجربه کنند. از جاذبه‌های نزدیک به اقامتگاه می‌توان به کوه عقاب، آتشکده چم و عمارت باغ صدری تفت اشاره کرد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو می‌توانند با شماره رزرو اقامتگاه بوم گردی حاجی خان  09112077375 تماس بگیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایران بوم گردی

یکی از بزرگترین مزایای اقامت در خانه‌های محلی، آشنایی گردشگران با سبک زندگی روستایی، آداب و رسوم، غذاهای ارگانیک بومی می‌باشد که چنین تجربیات نابی در یک هتل استاندارد فراهم نمی‌گردد. ما در تیم ایران بوم‌گردی بر تحقق شعار "رزرو اقامتگاه قبل از سفر" تاکید داریم و هدف ما فراهم آوردن بستری امن، مطمئن و کارآمد برای برقراری ارتباط دوطرفه میان گردشگران و عرضه کنندگان خدمات گردشگری می‌باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی