اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970212293938349

مصرف برق کولرهای گازی چندان هم غیر طبیعی نیست

کد: 13970212293938349

https://goo.gl/VEFWJ1

، تهران , (اخبار رسمی): در گذشته ضرورت‌های مهمی مانند تامین گرما یا سرما از یک طرف و نبود فناوری پیشرفته از طرف دیگر ایجاب می‌کرد که سازندگان اندیشه‌های ساخت و ساز خود را با شرایط اقلیمی تطبیق دهند و به نوعی تابع رفتارهای طبیعت باشند.

معرفی کولر گازی | بلاگ دلتاکالا​​​​​​​
مصرف برق کولرهای گازی چندان هم غیر طبیعی نیست

الگوهای بسیاری مبتنی بر تناسب اقلیمی به وجود آمد که در آن‌ها تطابق فیزیکی ساختمان با شرایط اقلیمی که یکی از شاخصه‌های مهم است. اما امروزه با پیشرفت‌های وسیعی که در زمینه سرمایش و گرمایش سیستم‌های تهویه مطبوع شکل گرفته است میتواند برای هر شرایط اقلیمی و آب و هوایی دمای مطلوب را برای ما رقم بزند.

سیستم تهویه مطبوع (Air Conditioner) یا به زبان ساده‌تر کولرگازی به طور گسترده در هتل‌ها، آپارتمان‌ها و ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرند. شیوه کار این دستگاه‌ها تبدیل مبرد از حالت گاز به مایع و مایع به گاز است.

اجزای کولرگازی:

فن تغذیه

کویل انبساط مستقیم برای سرمایش

کمپرسور تبرید

کندانسور هوایی

المنت گرمایشی برقی

فیلتر

کنترلرها

در نتیجه برای راه اندازی این دستگاه‌ها فقط اتصال به برق و هوای بیرون مورد نیاز است. کنترلرهای استفاده شده در این دستگاه‌ها، ساده و الکتریکی هستند.

ترموستات استفاده شده از نوع عملگر مستقیم است که به صورت خاموش و روشن شدن در دو حالت سرمایش یا گرمایش، عمل کنترل را انجام می‌دهد. به عبارتی وقتی دمای اتاق بیشتر از مقدار دمای تنظیمی ترموستات باشد سیستم به صورت سرمایشی عمل کرده و اگر دمای اتاق کمتر از مقدار دمای تنظیم شده ترموستات باشد سیستم به صورت گرمایش عمل می‌کند.

دامنه تغییرات تفاضلی میزان دمای تنظیم شده ترموستات در سیستم گرمایش یا سرمایش کولرگازی بسیار زیاد بوده و به همین دلیل از راه اندازی کولرگازی به صورت متناوب کوتاه مدت در حالت گرمایش یا سرمایش جلوگیری می‌کند. همچنین می‌توان از یک ترموستات برای تغییر عمل گرمایش یا سرمایش برای تابستان یا زمستان استفاده کرد.

تفاوت مهم و اساسی کولرگازی با سایر تجهیزات قدیمی سرمایشی گرمایشی در کنترل میزان رطوبت محیط است. فیلترهای به کار رفته در کولرگازی توانایی پاک‌سازی گرد و غبار هوا و حتی کشتن باکتری‌های ریز را دارد و این دو ویژگی از برتری‌های این تجهیزات محسوب می‌شوند. انتخاب دمای دلخواه و ایده‌آل در این وسایل به راحتی امکان پذیر است.

بر خلاف تبلیغات منفی که کولرگازی را بسیار پر مصرف معرفی می‌کنند باید متذکر شد که کولرهای گازی با توجه به بازده، قدرت و امکاناتی که دارند مصرف برق آن‌ها چندان غیر طبیعی هم نیست. در زمان حال این تجهیزات تهویه مطبوع از همه نوع امکانات به روزی بهره می‌برند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات در خصوص کولر گازی و مقایسه برندهای مختلف با هم می‌توانند به دلتاکالا مراجعه کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دلتا کالا

فروشگاه مستقل اینترنتی جهت ارائه تخصصی محصولات لوازم خانگی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]