اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14000902553968349

راهنمای کامل خرید رم دوربین

کد: 14000902553968349

https://bit.ly/3r3VGnp

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه تنوع در رم های دوربین افزایش یافته که در زمان خرید باید ساعت‌ها درباره مدل‌های متفاوت و نظرات مشتریان مطالعه و جستجو کنید. به همین علت در دلتاکالا به راهنمایی کامل خرید رم دوربین، تفاوت‌ها و برندهای مختلف کارت حافظه پرداخته ایم تا تصمیم‌گیری را برای شما ساده تر نماییم.

راهنمای کامل خرید رم دوربین
راهنمای کامل خرید رم دوربین

انواع کارت حافظه دوربین

امروزه چندین نوع کارت حافظه در بازار وجود دارند که مهمترین آن‌ها عبارتند از :

  • SD
  • microSD
  • CF
  • XQD
  • CFexpress

از نظر ظاهری، کارت‌های حافظه CF از سایر کارت‌ها ابعاد بزرگترند و کارت‌های microSD کوچک‌ترین می باشند. بیشتر دوربین‌ های عکاسی از رم SD استفاده می‌کنند.

کارت حافظه SD

کارت‌های حافظه SD علیرغم اندازه کوچک عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند. بدلیل برخی محدودیت‌های ساختاری، حداکثر ظرفیت کارت‌های SD به 2 گیگابایت محدود می‌شود اما امروزه با معرفی نسل‌های جدیدتر این کارت‌ها تقریباً  محدودیت ظرفیت ندارند.

کارت حافظه SDHC

در سال 2006 برای غلبه بر محدودیت 2 گیگابایتی کارت‌های SD، کارت‌های نسل جدید SDHC با امکان دسترسی به حداکثر ظرفیت 32 گیگابایت معرفی شدند. این افزایش ظرفیت با افزایش عملکرد و سرعت کارت نیز همراه بود اما دوربین‌های قدیمی‌تر نمی‌توانستند از این نسل جدید پشتیبانی کنند.

کارت حافظه SDXC

با افزایش رزولوشن و مگاپیکسل دوربین‌های عکاسی و در نتیجه افزایش حجم عکس‌ها، نیاز به ظرفیت بیشتری برای ذخیره سازی احساس شد. بنابراین کارت حافظه SDXC که قادر به ارائه حداکثر ظرفیت تا 2 ترابایت هستند به بازار عرضه شدند. عملکرد کلی این کارت‌ها نیز از نظر سرعت بهینه شده و برای عکاسی پیاپی و فیلمبرداری مناسب می باشند.

کارت حافظه microSD / microSDHC / microSDXC

با کوچک‌تر شدن ابعاد دستگاه‌ها بخصوص گوشی‌های تلفن همراه، نیاز به ابعاد کوچک‌تر کارت‌های حافظه احساس شد، این نیاز منجر به تولید کارت حافظه میکرو SD شد. این کارت‌ها نیز در انواع microSDHC و microSDXC تولید شده و از نظر مشخصات با کارت‌های SDXC و SDHC فرقی ندارند. امروزه علاوه بر گوشی‌های هوشمند، دوربین‌های اکشن نیز از کارت‌های حافظه میکرو استفاده می‌کنند.

کارت حافظه CF

کارت حافظه CF قدمتی بیشتر از کارت‌های SD دارد. پس از معرفی این کارت به علت استحکام بالا، به سرعت توسط سازندگان دوربین های کانن و نیکون مورد استقبال قرار گرفت. کارت حافظه CF می‌تواند عملکرد و سرعت قابل قبولی ارائه دهد، اما به علت ابعاد بزرگ توسط سایر کارت‌های حافظه مانند XQD و CFexpress در حال جایگزینی است.

کارت حافظه XQD

این کارت‌ها به عنوان جایگزین کارت‌های حافظه CF به بازار عرضه شد. با اینکه این محصولات از نظر ابعاد، کوچک‌تر از کارت‌های CF می باشند، اما از نظر استحکام ساختاری و سرعت عملکرد بسیار بهتر از کارت‌های CF و SD کارایی دارند.

کارت حافظه CFexpress

فناوری ذخیره‌سازی این کارت‌ها براساس NVMe بوده و عملکرد سرعتی عالی را ارائه می‌ نماید. ازنظر ابعاد، کارت‌های حافظه CFexpress مانند کارت‌های XQD هستند و جایگزین آن‌ ها می باشند. شرکت نیکون با ارائه ارتقاء نرم‌افزاری، قابلیت استفاده از کارت‌های CFexpress را به دوربین‌های Z6 و Z7 خود افزود. در حال حاضر سریع‌ترین و بهترین کارت‌های حافظه موجود در بازار، کارت‌های CFexpress می باشد.

http://deltakala.com

نکات مهم در انتخاب کارت حافظه دوربین

هنگام خرید رم دوربین، علاوه بر نوع کارت حافظه که باید مطابق دوربین عکاسی شما باشد، نکات مهمی مانند ظرفیت و سرعت کارت حافظه نیز وجود دارند که باید به آن‌ها دقت کنید.

ظرفیت کارت حافظه

در حال حاضر کارت‌هایی با ظرفیت یک ترابایت نیز وجود دارند اما تعداد اندکی از کاربران به چنین ظرفیتی نیاز دارند. هنگام انتخاب کارت حافظه به رزولوشن دوربین و حجم فایل‌های تولیدی آن، چه در حالت عکاسی و چه در حالت فیلمبرداری توجه کنید.

ازنظر اقتصادی خرید کارت‌های با ظرفیت بالا به صرفه‌تر است اما از نظر عملی توصیه می‌شود ظرفیت دلخواه خود را در چند کارت حافظه تقسیم کنید.

مفهوم سرعت در کارت حافظه

مفهوم سرعت در کارت حافظه دوربین، سرعت انتقال اطلاعات از دوربین به کارت و سرعت انتقال اطلاعات از کارت حافظه به کامپیوتر می باشد.

متاسفانه برخلاف ظرفیت، مفهوم سرعت کارت حافظه یا همان رم دوربین کمی گیج کننده است و به نوع کارت حافظه بستگی دارد.

سرعت کارت حافظه SD

در کارت‌های حافظه سری SD از روش‌های گوناگونی برای نشان دادن سرعت کارت استفاده می‌شود.

نشان دادن سرعت با واحد مگابایت در ثانیه (MB/s) مانند 300 MB/s نشاندهنده سرعت خواندن اطلاعات است.

http://deltakala.com

از نماد UHS برای نمایش کلاس حداقل سرعت شناور نوشتن کارت در ضبط فیلم استفاده می‌شود. در حال حاضر دو کلاس UHS 1 و UHS 3 در بازار موجود بوده و به ترتیب معادل سرعت 10 و 30 مگابایت در ثانیه هستند. این نماد با نمایش اعداد درون حرف U شناخته می‌شود. بطور سرانگشتی، ضبط فیلم با کیفیت 4K به کارت حافظه UHS 3 نیاز دارد.

روش دیگر نمایش سرعت رم دوربین عکاسی، نمایش سرعت درگاه کارت‌های سریع با علامت UHS-I یا UHS-III است. بدون اینکه قضیه را پیچیده کنیم فقط کافی است بدانید کارت‌های دارای نماد UHS-I می‌توانند اطلاعات را با سرعت حداکثر 104 مگابایت در ثانیه انتقال دهند و این سرعت برای کارت‌های UHS-III برابر با 312 مگابایت در ثانیه است.

از نماد V برای نمایش سرعت کارت در حالت فیلمبرداری هم استفاده می‌شود. در این حالت هم هرچه اعداد مجاور حرف V بالاتر باشد، آن کارت برای فیلمبرداری مناسب‌تر است. و در آخر نمایش سرعت بر حسب X که معادل عدد سرعت ضرب در 150 KB/s (معیار سرعت در CD-ROM) می‌باشد.

http://deltakala.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دلتا کالا

فروشگاه مستقل اینترنتی جهت ارائه تخصصی محصولات لوازم خانگی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]