اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14000830553668349

راهنمای خرید کارت حافظه گوشی

کد: 14000830553668349

https://bit.ly/32ihNfD

، تهران , (اخبار رسمی): همین چند سال قبل بودکه گوشی‌ هایی باحافظه‌های چندصدمگابایتی دربازارهای جهانی معرفی شدند!اما باافزایش کیفیت دوربین‌های تلفن‌های و افزایش کیفیت محتوای چند رسانه‌ای،باعث شدتاحافظه چندین گیگابایتی نیز برای کاربران کافی نباشد.درنتیجه نیاز به خرید رم گوشی در کاربران تلفن‌ های هوشمند احساس شد.!

راهنمای خرید کارت حافظه گوشی
راهنمای خرید کارت حافظه گوشی

انتخاب کارت حافظه برای موبایل حساسیت‌ خاص خود را دارد. برای خرید بهترین رم گوشی معیارهای متفاوتی از جمله قیمت، سرعت انتقال داده، ظرفیت، سازگاری با گوشی و گارانتی باید مورد توجه قرار گیرد.

میزان سرعت و عملکرد مموری

مهم ترین نکته در زمان خرید کارت حافظه گوشی توجه به سرعت و عملکرد آن می باشد. زمانی که پای انتقال داده‌های بزرگ و همچنین ضبط فیلم و تصاویر با کیفیت به میان می‌آید، سرعت انتقال داده و عملکرد کارت حافظه موبایل به یک موضوع مهم تبدیل می‌شود. برای مثال چنانچه قصد فیلم‌برداری با کیفیت بالا را داشته باشید، کارت حافظه گوشی شما باید توانایی نوشتن با سرعت بالا را داشته باشد.

کارت‌های حافظه در کلاس‌های متفاوتی نظیر کلاس 2، 6، 4 و 10 عرضه می‌شوند. این عدد نشانگر حداقل سرعت نوشتن داده بر روی کارت حافظه بر مبنای مگابایت بر ثانیه می باشد. یعنی حافظه SD کلاس 2، حداقل سرعتی برابر با نوشتن 2 مگابایت در ثانیه را دارد. درنتیجه اگر قصد فیلم‌برداری با کیفیت و حجم بالا را دارید، باید به سراغ کارت حافظه با کلاس بالاتری بروید.

سرعت کارت حافظه در انتقال داده و به خصوص داده‌هایی با حجم بالا نیز تفاوت‌های بسیاری دارد. مثلا برای انتقال چند گیگابایت داده بسته به کلاس حافظه شما ممکن است بین چند ثانیه الی چندین دقیقه انتظار بکشید. علاوه بر سرعت نوشتن، سرعت خواندن و بازیابی اطلاعات کارت حافظه نیز مهم است. برای مثال در زمان تماشای فیلمی با کیفیتی بالا، در هر ثانیه حجم بزرگی از اطلاعات از روی کارت حافظه خوانده می‌شوند. درنتیجه برای تجربه بهتر تماشای یک فیلم باکیفیت کارت‌های کلاس بالاتر مناسب هستند. با این حال باید توجه داشت که افزایش کلاس و سرعت انتقال داده یک مموری، با قیمت آن ارتباط مستقیمی دارد. درنتیجه برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و انتخاب یک رم مقرون‌به‌صرفه‌تر از لحاظ اقتصادی، باید تعادلی بین کارایی دلخواه و بودجه مورد نظر خود برقرار کنید.

ظرفیت کارت حافظه

معمولا برای خرید کارت حافظه گوشی به این نکته خیلی تاکید می شود.  مشخص است که ظرفیت‌های بالاتر قابلیت ذخیره‌سازی اطلاعات بیشتری را داراست. اما این سوال مطرح است که در زمان خرید رم چه نکاتی در مورد ظرفیت آن مد نظر داشته باشیم؟

ظرفیت رم از سه جنبه اساسی قابل بررسی است:

جنبه اول: به سازگاری مموری با گوشی مربوط می‌شود. اگر اطلاعات فنی گوشی هوشمند خود را مطالعه کرده باشید، در قسمت اطلاعات کارت حافظه جانبی عددی را به عنوان حداکثر حافظه قابل پشتیبانی مشاهده خواهید کرد. درنتیجه در هنگام خرید کارت حافظه موبایل، باید از سازگاری آن با گوشی خود مطمئن باشید.

جنبه دوم: در مورد قیمت مموری گوشی است. طبیعی است که با افزایش ظرفیت کارت حافظه، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. اما اگر به جدول میزان ظرفیت با قیمت آن در مورد هر برند دقت کنید، به نکته جالبی می‌رسید: روند افزایش ظرفیت حافظه در برابر قیمت آن خطی نیست! در واقع در حافظه‌هایی با ظرفیت کمتر، افزایش ظرفیت متناسب با افزایش قیمت است. اما از یک نقطه به بعد افزایش قیمت کارت حافظه گوشی در برابر ظرفیت آن چند برابر می‌شود.

اگر به یک حافظه اکسترنال هم نیاز دارید می‌توانید از فلش استفاده کنید. با داشتن یک کابل OTG می‌توانید فلش را در هر لحظه به گوشی‌تان وصل کنید. (کابل OTG چیست؟)

جنبه سوم: مربوط به موارد مصرف و ظرفیت مورد نیاز شماست. پیش از انتخاب کارت حافظه گوشی بهتر است تا موارد استفاده آن را برای خود مشخص کنید. آیا تنها قصد ذخیره‌سازی تصاویر و برنامه‌هایتان را دارید؟ یا می‌خواهید روزانه چندین گیگابایت داده را بر روی مموری خود دانلود و ذخیره کنید؟ یا اصلا قصد دارید تا در مواقع مورد نیاز از گوشی خود به عنوان یک فلش مموری یا هارد استفاده کنید؟ انتخاب موارد مصرف باعث می‌شود تا پیش از خرید مموری مقدار حافظه حدودی مورد نظر خود را تعیین کرده و سپس به سراغ معیارهای دیگر بروید.

سازگازی با گوشی

سازگاری مموری با رم گوشی یک امر حیاتی و بسیار مهم می باشد. زیرا در صورت عدم سازگاری، مموری خریده شده هیچ استفاده و ارزشی برای شما ندارد. سازگاری مموری با گوشی همراه از دو جنبه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گارانتی

افزایش قیمت رم موبایل باعث شده تا بیشتر کاربران به دنبال برندهای نا‌شناس ولی گارانتی بگردند. در نگاه اول ممکن است تفاوت قیمت محصولات گارانتی‌دار با بدون گارانتی باعث شود تا از خیر این مزیت گذشته و گزینه ارزان‌تر را انتخاب کنید! اما فراموش نکنید که هزینه‌ای که برای گارانتی پرداخت می کنید نه به عنوان یک هزینه اضافی، بلکه به عنوان یک بیمه برای تضمین سلامتی و اصالت و عملکرد سالم کارت حافظه شما در طولانی‌ مدت می باشد.

مقاومت فیزیکی

بعضی از مموری‌ ها در برابر حرارت بالا، تشعشعات و همچنین در برابر آب مقاوم می باشند. درنتیجه اگر محیطی که در آن قصد استفاده از گوشی خود را دارید، شرایط خاص و متفاوتی را دارد که باعث تهدید سلامتی مموری گوشی شما شود، پیشنهاد می‌کنیم که در مورد اطلاعات مربوط به میزان مقاومت کارت حافظه مورد نظر خود نیز تحقیق نمایید.

سوالات پر تکرار درباره‌ی کارت حافظه

  • چه کارت حافظه‌ای برای گوشی بخریم؟

برای خرید کارت حافظه یا SD Card اول باید ظرفیت آن را بررسی نمایید. ظرفیت رم باید با گوشی شما سازگاری داشته باشد. سرعت انتقال داده، کیفیت، اندازه فیزیکی مناسب با گوشی و گارانتی عواملی دیگری می باشند که باید در زمان خرید در نظر داشته باشید.

  • آیا سرعت کارت‌های حافظه با یکدیگر فرق دارند؟

بله، رم های مختلف سرعت انتقال داده متفاوتی دارند. در عکس‌ برداری فایل‌های ویدیویی 4K یا RAW حافظه را سریع‌تر می‌گیرند. به همین علت داشتن کارت SD سریع‌تر از فایل‌های بزرگتر پشتیبانی می‌کند و پردازش سریع‌تری دارد.

http://deltakala.com

http://rejimbama.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دلتا کالا

فروشگاه مستقل اینترنتی جهت ارائه تخصصی محصولات لوازم خانگی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]