اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970215294208349

معنی Self Clean در اجاق گاز چیست؟  

کد: 13970215294208349

https://goo.gl/9RQejL

، تهران , (اخبار رسمی): برای خرید یک اجاق گاز فردار باید به موارد بسیاری توجه کرد تا استفاده از آن آسان و لذت بخش‌تر باشد. یکی از آن موارد وجود ‌‌‌Self Clean در فر اجاق گاز است. Self Clean نوعی پوشش پُرزدار یا به عبارتی لُعاب محفظه‌ی فر است.

معنی Self Clean در اجاق گاز چیست؟  
معنی Self Clean در اجاق گاز چیست؟  

این ویژگی از سال ۱۹۶۳ توسط شرکت جنرال الکتریک روی کار آمد و نظافت فر را بسیار آسان کرد.

در حین پخت غذا، ذرات مواد غذایی طی روند پخت، به اطراف و دیواره‌ها پاشیده می‌شوند، به همین دلیل این نیاز وجود دارد که محفظه فر تمیز شود.برخی از این لکه‌ها، لکه‌های چربی بوده و به راحتی از روی سطح پاک نمی‌شوند و می‌بایست با مواد شوینده شیمیایی این لکه‌ها و ذرات غذایی جا مانده را تمیز نمود که گاهی نیز به دلیل کهنگی این لکه‌ها، این کار با دشواری انجام می‌گیرد.

از سوی دیگر استفاده از مواد شوینده شیمیایی برای تمیز کردن محفظه فر و مایکروویو معمولا توصیه نمی‌شود چرا که ممکن است اثرات مواد شوینده بر جداره فر یا مایکروویو باقی مانده و بر سطح مواد غذایی بنشینند که این می‌تواند عامل بسیاری از بیماری‌ها باشد.

برای رفع این مشکل در بسیاری از اجاق گازهای مدرن امروزی یک ویژگی جدید به نام سلف کلین در نظر گرفته شده است. سلف کلین این امکان را می‌دهد که پس از یک یا چند بار استفاده از فر، به راحتی با زدن یک دکمه، تمامی ذرات جا مانده از غذا از سطح محفظه جدا شده و تنها با کشیدن اسفنج یا دستمال مرطوب به راحتی فر را تمیز کنیم.

عملکرد Self Clean

همانگونه که پیشتر گفته شد، سلف کلین به لعاب محفظه‌ی فر گفته می‌شود. عملکرد آن به این صورت است که ذرات جا مانده از غذا در معرض حرارت ۵۰۰ درجه سانتی‌گراد (۹۰۰ درجه فارنهایت) قرار گرفته و تبدیل به کربن شده و خاکستر می‌شوند. بسته به میزان کثیف بودن فر می‌توان زمان سلف کلین را بین ۲ تا ۴ ساعت به صورت دستی تنظیم کرد.

زمان شروع به کار سلف کلین، محفظه فر قفل می‌شود. پس از پایان چرخه‌ی نظافت، فر به طور خودکار خاموش و درب محفظه باز می‌شود که پس از خنک شدن به راحتی توسط اسفنجی مرطوب می‌توان فر را تمیز نمود تا آماده استفاده بعدی شود.

در Self Clean از هیچ ماده پاک کننده‌ای استفاده نخواهد شد و زدودن لکه‌ها تنها از طریق حرارت انجام می‌شود. اجاق گازهای دارای Self Clean این اطمینان را به شما می‌دهند که محفظه فر عاری از ذرات باقیمانده غذا خواهد بود.

نکاتی که باید در استفاده از Self Clean به آن توجه کرد:

هرگز فر را بلافاصله پس از اتمام چرخه‌ی نظافت تمیز نکنید زیرا دمای فر بسیار بالاست و ممکن است وسیله‌ای که با آن فر را تمیز می‌کنید ذوب شود. بهتر است پس از خنک شدن فر این کار صورت گیرد.

در هنگام استفاده از ویژگی سلف کلین، تهویه آشپزخانه را روشن کنید یا درب پنجره را باز نگه دارید. پیش از استفاده از سلف کلین، درب و اطراف درب فر را به صورت دستی تمیز کنید که از عدم وجود ذرات مواد غذایی مطمئن شده و از ایجاد دود در طول چرخه جلوگیری شود.

توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از Self Clean لامپ فر باید خاموش باشد. حتی بهتر است که روی لامپ فر را بپوشانید.

توصیه می‌شود که در هنگام استفاده از Self Clean هیچگونه کاغذ، کتاب یا هرگونه مواد قابل اشتعال دیگر بر روی فر و یا در نزدیکی آن نباشد.

از مواد شوینده شیمیایی استفاده نکنید زیرا باقی مانده آن بر دیواره‌ها در زمان استفاده از Self Clean گازهای خطرناک شیمیایی تولید می‌کند.

در زمان استفاده از Self Clean کودکان را از اجاق گاز دور نگه دارید.

اگر در منزل از حیوان خانگی و یا پرنده‌ها نگهداری می‌کنید توصیه می‌شود که در هنگام استفاده از سلف کلین آنها را از آشپزخانه دور نگه دارید.

در صورتی که قفسه‌های فر فاقد پوشش لعابی هستند بهتر است برای جلوگیری از تغییر رنگ، آنها را خارج کنید و جداگانه بشویید.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید اجاق گاز و مقایسه برندها به سایت دلتا کالا مراجعه کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دلتا کالا

فروشگاه مستقل اینترنتی جهت ارائه تخصصی محصولات لوازم خانگی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل