اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970224295606186

سالن کوه نور هتل پارسیان شاهد برگزاری کارگاه بین‌المللی خرده‌فروشی

برگزاری دومین کارگاه خرده فروشی

کد: 13970224295606186

https://goo.gl/TV54i8

، تهران , (اخبار رسمی): اردیبهشت ماه 97 اتفاق مهم دیگری پدیدار شد و صنعت خرده فروشی ایران شاهد برگزاری دومین کارگاه بین‌المللی خرده‌فروشی به همت شاهرخ کشاورز بود.

برگزاری دومین کارگاه خرده فروشی
برگزاری دومین کارگاه خرده فروشی

در بیستمین روز از اردیبهشت‌ماه 97 ماهنامه تجارت طلایی برای دومین بار میزبان کارگاه آموزشی بهره‌برداری و مدیریت مراکز خرید و رویکردهای نوین صنعت خرده‌فروشی با حضور بزرگان و اساتید بین‌المللی این حوزه در سالن کوه نور هتل پارسیان اوین شد.

در ابتدای این مراسم مهندس شاهرخ کشاورز‌،‌ مدیر مسئول ماهنامه تجارت طلایی ضمن خوشامدگویی به تمامی میهمانان حاضر با اشاره به سال 1397 که مزین به نام حمایت از کالای ایرانی است مراسم را آغاز کرد و گفت: از موضوعاتی که کمتر به آن توجه شده ساخت چند صد مرکزخرید‌ در کشور است‌،‌ بنابراین ماهنامه تجارت طلایی در زمینه دانش‌افزایی سعی بر این دارد که علم با عمل به تولیدکننده و واردکننده‌ها انتقال داده شود.

پرکاش منون، موسس و مدیرعامل آکادمی جهانی خرده‌فروشی که هشتمین حضورش در ایران را تجربه می‌کرد، در ابتدای سخنرانی خود به عدم علاقه کارمندان به عنوان یکی از دلایل سقوط برخی خرده‌فروشی‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر رده سنی کارمندان در اکثر شرکت‌ها کمتر از 30 سال است و ماندگاری یک کارمند به مدت 3 سال یک خوش‌شانسی برای مدیرعامل به حساب می‌آید و در صورتی که همان مدیرعامل قدرت علاقه‌مند کردن کارمندانش را نداشته باشد رو به افول و حذف شدن نهایی حرکت خواهد کرد.

اما  رضا سمیع‌زاده، مدیرعامل شرکت توسعه کسب‌وکار نیروان و استاد دانشگاه الزهرا، پیرامون مبحث ظهور پارادایم‌های جدید در دنیای خرده‌فروشی سخن گفت و عدم امکان لمس و حس محصول را از جمله عواملی برشمرد که به واسطه آن مشتری تمایلی به خرید آنلاین ندارد.

سمیع‌زاده در ادامه افزود: اولین تغییر ایجاد شده حرکت فروشگاه‌های آنلاین به سمت Brick and Mortar‌ها و در واقع تلفیق فروش آنلاین و آفلاین است. بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین مانند آمازون در حال ایجاد فروشگاه‌های فیزیکی مدرن هستند.

جم دینو، مدیر بخش بین‌المللی خرده‌فروشی برند ADL‌ و دومین سخنران بین‌المللی این مراسم مهم‌ترین بخش صنعت خرده‌فروشی را حس انسانی و بازگرداندن آن به این سیستم دانست و وجود آن را در فرهنگ یک سازمان ضروری برشمرد.

اما در اواسط این مراسم پنلی با حضور 8 نفر از موفق‌ترین صاحبان مراکزخرید و برندهای فعال در کشور برگزار شد. شاهین فاطمی با ابراز خرسندی از این‌که برند درسا نخستین برند چرم ایرانی بود که توانست نظر سواروسکی را جلب کند، گفت: متاسفانه برندهای فشن در ایران جایگاه خوبی ندارند‌.

هنریک خالوئیان، مدیرعامل مبلمان گالستیان نیز کارگاه آموزشی و دیدگاه علمی را یکی از عوامل مهم در حفظ اصالت‌، کیفیت و نوآوری برشمرد.

سید جواد حسینی‌خواه، مدیرعامل مارال‌چرم نیز گفت: طی 5 سال اخیر فضای رقابتی ایجاد شده است و مراکزخرید با پیشنهاد هزینه‌های بالا برای اجاره یا فروش فروشگاه، سودی نمی‌برند. در واقع هر چه تعامل بیشتر شود زنجیره تولید تا عرضه می‌تواند جزو زنجیره ارزش‌ها باشد.

در ادامه نداشتن هرگونه محدودیت برای برند ال‌سی وایکیکی در ایران و حمایت از کارگاه‌های کوچک در هر نقطه از شهر  توسط ال‌سی وایکیکی از سوی جناب آقای فرید نکته‌سنج، مدیر منطقه و مدیر این برند در ایران مطرح شد.

همچنین ایوب دانشور، مدیرعامل مجتمع‌تجاری اکسین که از جمله اعضای پنل این کارگاه آموزشی بود ارائه یک پکیج صحیح به مشتریان در راستای کاهش مشکلات را برای موفقیت یک مرکزخرید ضروری عنوان کرد.

محمدحسین بیسجردی، مدیرعامل مجتمع شمیران‌سنتر گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی با برخی برندهای داخلی وارد مذاکره شده‌ایم و این مجموعه با رشد خوبی رو‌به‌رو است‌.

 احمد احمدپور مدیرعامل مرکز خرید ایپک‌پالاس تبریز با اشاره به فاصله کوتاه فضاهای تفریحی این مجموعه بیان کرد: فضای اشغال فروشگاه‌ها در این مجموعه به نسبت دیگر مراکز خرید کمتر است‌.

 جان دیجکما، مدیر ارشد کمپانی "چپمن تیلور" مشتریان را از اصلی‌ترین شخصیت‌های مورد نظر مراکزخرید برشمرد و تزریق حس آرامش و راحتی در روح آنها را ضروری عنوان کرد، چرا که طی 30 سال اخیر به لطف تکنولوژی‌های نوین انقلابی عظیم در صنعت خرده‌فروشی در مراکز رخ داده که برقراری ارتباط بین نسل گذشته و حال حاضر را می‌طلبد.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم اساتید بین‌المللی و تعدادی از اعضای پنل اجرا شده مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفته و هدایایی به رسم یادبود به آنها اهدا شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

درسا

درسا فعالیت خود را از سال 1371 آغاز کرد و با نگاه خلق سبک زندگی فاخر هم اکنون با برندهای "چرم درسا"، "خانه درسا"، "کافه درسا" و جواهرات درسا با همکاری برند سواروسکی فعالیت خود را در سطح بین المللی نیز گسترش داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]