اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970516310148217

خانه طراحان رسام؛ ارائه دهنده خدمات چاپ و بروشور

کد: 13970516310148217

https://goo.gl/CJKfwU

، تهران , (اخبار رسمی): بروشور‎(Brochure) ‎ دفترچه یا برگه‌ای است که برای ‏ارائه توضیحات کاملی درباره یک محصول و نحوه استفاده از آن است. خانه طراحان رسام در زمینه‌ی طراحی و چاپ روشور آماده ارائه‌ی خدمت است.

چاپ بروشور و انواع آن
چاپ بروشور فوری و ارزان در خانه طراحان سام با بهترین کیفیت و دقت انجام میپذیرد.

بروشور چیست؟

چاپ بروشور‎(Brochure) ‎دفترچه یا برگه ایست  برای ‏ارائه توضیحات کاملی درباره یک محصول و نحوه استفاده از آن و بر این اساس به آن کالانما هم گفته می‌شود . یک کاربر پس از خواندن بروشور محصول، می‌تواند از آن محصول استفاده کند.‏ 

چاپ دیجیتال مناسب‌ترین گزینه برای چاپ بروشور در تیراژ پایین و دریافت آن در کوتاه‌ترین مدت و با بهترین کیفیت ‏است. معمول‌ترین شکل بروشور به صورت 2 رو رنگی، 3 لت و با 2 خط تا است.‏ 
در چاپ دیجیتال بروشور، پس از چاپ فایل طراحی شده در دستگاه دیجیتال، فرآیند ایجاد خط تا و تا ‏کردن براساس تعداد تاهایی که باید ایجاد شود، به وسیله دستگاه‌های کریزینگ (ایجاد خط تا) انجام می‌شود‎.‎ 

چاپ بروشور و تاثیر آن بر کسب کار 

چاپ بروشور، نیز همانند دیگر عوامل تبلیغاتی جزو موثرترین عواملی است که می‌تواند سرعت کسب و کار را به جلو هدایت کند. اما داشتن یک بروشور کامل، جامع و تاثیرگذار، نیازمند طراحی دقیق و حرفه‌ای توسط افرادی است که در این زمینه به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند. در واقع داشتن یک بروشور با طراحی حرفه‌ای و زیبا می‌تواند باعث فروش حرفه‌ای در کسب‌وکار شود. 

چاپ بروشور فوری

در چاپ بروشور فوری از دستگاه‌های دیجیتال استفاده می‌شود. در هنگام سفارش بروشور باید به این نکته توجه داشت که جنس بروشور نباید به گونه‌ای باشد که دچار چروک و ترک شود. 

انتخاب کاغذ مناسب برای چاپ بروشور 

طراحی بروشور برای معرفی کمپانی‌ها و فعالیت های آن ها بسیار مهم می‌باشد. اما بزرگی و کوچکی بروشور نمی‌تواند نشان‌دهنده خوب یا بد بودن آن باشد. یک بروشور هر چقدر هم که بزرگ باشد اگر بر روی یک کاغذ نامناسب چاپ شود، تاثیر چندانی بر روی مشتری نخواهد گذاشت.

چاپ بروشور باید بر روی کاغذهایی صورت بگیرد که بازدهی کافی را داشته باشد. برای مثال، استفاده از کاغذ تحریر در چاپ بروشور اصلا مناسب نیست، در مقابل، کاغذهایی که دارای کیفیت بالایی هستند، باعث می‌شوند تا رنگ‌ها در بروشور به خوبی نمایش داده شده و باعث افزایش اعتبار بروشور و به دنبال آن اعتبار شرکت می‌شود. 

از جمله این کاغذها می‌توان به کاغذهای گلاسه اشاره کرد که به دو صورت مات و براق موجود است. استفاده از سلفون مات یا براق و استفاده از یووی براق و یا یووی‌های موضعی بر روی آن باعث مات و یا براق شدن بروشور خواهد شد. عموماً بروشورهایی که تماما رنگی هستند را بر روی کاغذهایی، با نام کاغذهای گلاسه چاپ می کنند.

اقدامات لازم قبل از چاپ بروشور

قبل از اقدام به چاپ بروشور لازم است تا محتوای داخل آن را حتما چک کنید. چک کردن بروشور باید با دقت انجام بگیرد. چک کردن متن، خطاها، خطهای برش و تا، چک کردن صفحات و ... اقداماتی است که قبل از چاپ باید انجام شود. با چاپ بروشور در تیراژ  بالا می توانید در هزینه صرفه‌جویی کرد.

به عنوان مثال، اگر شخصی قصد چاپ 2000 بروشور را داشته باشد، 100 تومان و در صورتی که 4000 عدد از همان بروشور مدنظر باشد، قیمت در حدود 50 تومان خواهد بود.

چاپ افست بروشور 

عموما بروشورهای بزرگ را بر روی افست چاپ می‌کنند. در چاپ افست که یکی از انواع چاپ است، نوشته و عکس مورد نظر را روی یک سطح لاستیک مانندی که به صورت یک استوانه (سیلندر) گردان است، برمی‌گردانند و آن را با فشار استوانه دیگر روی کاغذ چاپ می‌کنند. 

چه کاغذی برای بروشور مناسب‌تر است؟

کاغذ مورد استفاده در طراحی بروشور، تاثیر زیادی بر کیفیت و ماندگاری بروشور دارد. این کاغذ در واقع تصویری از محصول را به نمایش می‌گذارد. 

در چاپ بروشور، همانند چاپ کاتالوگ، تراکت و ... از کاغذ استفاده می‌شود. این کاغذها شامل مواد خام فیبری هستند که یا به صورت طبیعی و یا به صورت مصنوعی در قالب خمیر آماده می‌شوند و بسته به این که ترکیبات آنها چیست و از چه نوع گونه‌های گیاهی در ساخت آن استفاده شده‌است، می‌توان موارد مصرف آن‌ها را تعیین کرد. مرغوب‌ترین کاغذهایی که در چاپ بروشور می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، کاغذگلاسه است.. 

اما در انتخاب کاغذ چاپ بهتر است تا  از کاغذهایی که دارای چگالی بالاتری هستند استفاده شود. چگالی در واقع همان ضخامت کاغذ مورد استفاده است که عموما بر حسب گرم بر متر مربع قابل اندازه‌گیری است. در واقع استفاده از بروشورهایی که دارای کاغذی به نسبت ضخیمتر از دیگر بروشورها هستند، بیشتر توصیه شده‌است. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بروشورهای چاپ شده با کاغذ ضخیم برای هر کسب و کاری مناسب نیست. 

کاغذهای مناسب چاپ بروشور را بر حسب گرم دسته‌بندی می‌کنند. به عنوان مثال، کاغذهایی با گراماژ 120، 135 و 150 گرم را برای چاپ بروشورهای ارزان و کاغذهای با گراماژ 200، 250 و 300 گرم را برای بروشورهای اختصاصی مورد استفاده قرار می‌دهند.

سایز مناسب برای چاپ بروشور 

در چاپ بروشور بهتر است سایز مناسب را رعایت شود. در متداول‌ترین حالت می‌توان به کاغذهای A4 اشاره کرد. این کاغذها سایزی در حدود ۲۱×۲۹/۷ سانتی متر دارند. البته در برخی موارد، کمپانی‌ها از کاغذهایی با ابعاد کوچک‌تر و یا بزرگ‌تر نیز استفاده می‌کنند.

چاپ بروشور دو لت

به طور کلی، بروشور دو لت در سایز دلخواه آماده و به صورت 2لت و یا 3لت و یا بیشتر چاپ می‌شود. این بروشورها خط تا خورده و تعداد لت در واقع تعداد صفحات ایجاد شده توسط خط تا است. به عنوان مثال بروشور 2 لت دارای یک خط تا است.

چاپ بروشور سه لت

بروشور سه لت دارای دو خط تا است و پر طرفدار است. 

توصیه می‌شود تا سایز و اندازه لت‌ها با یکدیگر هماهنگ باشند. به این منظور اندازه کاغذ را باید به طور مساوی بین لت‌ها تقسیم بندی کرد. هر کدام از لت‌ها باید 4 میلیمتر از کناره‌ها و خط تا، فاصله داشته باشد تا نوشته‌ها به درستی نمایش داده شوند. پس از تعیین اندازه بروشور، نوع چاپ نیز مشخص خواهد شد. 

نوع دیگری از بروشورها نیز موجود است که خط تا ندارند و به اصطلاح به آنها تک لت می‌گویند. 

بروشورها در واقع محصول را در ذهن مشتری ماندگار می‌کنند و نوعی رقابت با دیگر برندهایی که به صورت رقیب فعالیت می‌کنند محسوب می‌شود. بروشورها پیام را به مشتری می‌رسانند و نمایانگر محصولات و خدماتی هستند که ارائه می‌شود.

متقاضیان برای طراحی و چاپ بروشور می‌توانند به آدرس اینترنتی www.samdhprint.com رجوع کنند یا با شماره تلفن‌های 88024567 - 88334079 - 88333627 -88632539 تماس بگیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه طراحان سام

خانه طراحان سام با مهجرترین دستگاه های چاپ دیجیتال و چاپ بنر در کشور آماده ارائه خدمات رسانی در زمینه چاپ دیجیتال استیکر,چاپ روی شیشه,چاپ دیجیتال کارت ویزیت,چاپ دیجیتال روی پارچه,چاپ دیجیتال تراکت,چاپ بنر,چاپ کاتالوگ,برش لیزر,چاپ دیجیتال کاغذ دیواری و سازه های نمایشگاهی می باشد. راه های ارتباطی با خانه طراحان سام : Telegram : http://telegram.me/samdhprintt تلفن تماس : 02187700017

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار