اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970521310884560

هفت ارائه برای استارت‌آپ‌ها، از ایده تا سازمان

کد: 13970521310884560

https://goo.gl/Gup7Yz

، تهران , (اخبار رسمی): سمینار از ایده تا استارت‌آپ، از استارت‌آپ تا سازمان، توسط شرکت PMPiran و جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، در عصر چهارشنبه به تاریخ 4 مرداد، در سالن آمفی تئاتر جهاد دانشگاهی برگزار شد.

هفت ارائه برای استارت‌آپ‌ها، از ایده تا سازمان
هفت ارائه برای استارت‌آپ‌ها، از ایده تا سازمان

این سمینار با هدف بررسی علل موفقیت و شکست استارت‌آپ‌ها و نقش مدیریت پروژه در آن، با حضور بیش از  170 نفر از دانش‌جویان، کارآفرینان و علاقه‌مندان به موضوع مدیریت پروژه برگزار شد. در این سمینار هفت ارائه برگزار شد که در ادامه به طور مختصر به آنها اشاره می‌شود.

ارائه محمد امین مجیدی

در این ارائه، مجیدی از تجربیات خودش که از 17 سالگی کسب‌وکارهای‌ خودش را راه‌اندازی کردند، صحبت می‌کند. وی بعد از سه بار شکست، اکنون کسب‌وکار جدیدشان blink را مدیریت می‌کند.

به گفته وی حدود 97 درصد استارت‌آپ‌ها شکست می‌خورند و از مهمترین دلایل شکست، عدم مدیریت درست و یا به اصطلاح وی، مدیریت هیئتی است، که افراد در استارت‌آپ از آن ضربه می‌خورند.

مجیدی در ادامه به عدم شناخت درست از نیاز بازار، به عنوان دلیل دیگری از شکست استارت‌آپ‌ها اشاره کرد و در آخر هدیه‌ای را از طرف سایت Blink به حاضران تقدیم کرد.

ارائه مهندس فلاح پور

مهندس فلاح‌پور با داشتن بیش از 15 سال سابقه فعالیت حرفه‌ای در حوزه مدیریت پروژه و همچنین فعالیت به عنوان توسعه‌دهنده کسب‌وکار در استارت آپ‌ها و داشتن دو گواهی حرفه‌ای PMP و PMI-PBA، به بررسی علل شکست استارت‌آپ ها پرداخت.

وی در ابتدا از تعریف شکست شروع کرد و ادامه دادند که شکست در هر جایی می‌تواند معنای متفاوتی داشته باشد. در ادامه به مقایسه مسابقه سه گانه مرد آهنین و استارت‌آپ‌ها پرداخت و اینکه راه‌اندازی یک استارت‌آپ چقدر می‌تواند برای ذهنی که آمادگی نداشته باشد، دشوار باشد.

در آخر از همه افرادی که در این حوزه فعالیت‌ می‌کنند خواستند به سایت Startup Graveyard مراجعه کنند و از تجربیات شکست دیگر استارت‌آپ ها درس بگیرند.

ارائه‌ مهندس محمد باقر سیف‌اللهی

سیف اللهی نیز شرکت متین رایانه را راه‌اندازی کرده است، در سه بخش تجربیات و دانش خود را ارائه کرد.

در بخش اول، به اینکه چرا باید کارآفرینی کنیم و به استارت‌آپ‌ها نیاز داریم. همچنین در این بخش به اهمیت ویژگی‌های فردی کارآفرینان اشاره کرد.

در بخش دوم، به بررسی Bootstrapping پرداخت و اینکه چگونه کسب وکار خود را می‌توان راه اندازی کرد.

در بخش پایانی نیز، به بیان تجربیات خود از جمله اهمیت مدیریت هزینه، آگاهی از قوانین محیط کسب و کار و مدیریت چابک پرداخت.

ارائه محمد شیر علی

شیرعلی درباره اهمیت مهارت مذاکره در جذب سرمایه‌گذار سخنرانی کرد. او به بررسی اجمالی تکنیک‌های مذاکره پرداخت و مهمترین نکته را آمادگی کامل برای مذاکره دانست و از همین رو، یک تکنیک سه بخشی درباره مذاکره را به حاضران آموزش داد.

ارائه مهرورز

مهروز که با آگاهی از دانش مدیریت پروژه و همچنین تجربیات متعدد شکست در استارت‌آپ‌ها، بحث خود را از استارت‌آپ ناب شروع کرد و به بیان اهمیت شفافیت، هدف‌گذاری مشخص و خزش در محدوده و محتوای پروژه پرداخت، که از نظر او از مهمترین عوامل شکست استارت‌آپ‌ها است.

ارائه مهندس مهدی معین

مهندس مهدی معین، مدیر عامل شرکت PMPiran هستند و همچنین با داشتن گواهی PMP و PMI-PBA، مربی و مشاور حرفه‌ای مدیریت پروژه هستند. وی در صحبت‌های خود، به چند سوال اساسی پاسخ داد:

چرا به استارت‌آپ ها نیاز داریم؟

چرا استارت‌آپ ها شکست می‌خوردند؟

چرا مدیریت پروژه می تواند به استارت آپ‌ها کمک کند؟

و اینکه در نهایت چه باید بکنیم؟

وی در بخش اول، به بیان هفت مشکل اساسی کشور بر طبق آمارهای مرکز استراتژیک دفتر ریاست جمهوری پرداخت و اینکه چگونه استارت‌آپ‌ها می‌توانند به حل این مشکلات کمک کنند.

و برای پاسخ به سوال دوم و سوم، به بررسی دانش مدیریت پروژه و استانداردهای موجود در این حوزه از جمله PMBOK،Agile و PMI-BA پرداخت.

در نهایت به معرفی دوره آموزشی مدیریت پروژه استارتاپی پرداخت و سرفصل‌ها و ساز و کار آموزش و حمایت از شرکت‌کنندگان را تشریح کردند.

ارائه مهندس سینا قاضی

مهندس سینا قاضی با 15 سال سابقه فعالیت در حوزه مدیریت پروژه‌های فناوری اطلاعات و مالی در داخل و خارج از ایران و همچنین سابقه اجرایی و مشاوره در مراکز کارآفرینی و نوآوری، به بیان تجربیات خود پرداخت. او در صحبت‌های خود از امکان ارائه ایده‌های حوزه‌های Fintech و Blockchain در دوره و اینکه می‌تواند شرایط ارائه این ایده‌ها به مراکز بین‌المللی را تسهیل کند صحبت کرد.

در پایان سمینار نیز جمع زیادی از شرکت‌کنندگان نسبت به دوره آموزشی استقبال نشان دادند و در دوره ثبت نام کردند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت پی ام پیران (PMPiran)

این شرکت به عنوان اولین برگزار کننده دوره های رسمی آمادگی جهت شرکت در آزمون ®PMP مورد تائید انستیتو مدیریت پروژه ®PMI امریکا، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مدیریت پروژه نموده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]