اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970610314214560

پنج اشتباه بسیار رایج مدیران پروژه

کد: 13970610314214560

https://goo.gl/2aGQqX

، تهران , (اخبار رسمی): در دنیایی کامل تیم‌های پروژه همیشه پروژه را در زمان مقرر و بدون هیچ چالشی به پایان می‌رسانند، اما می‌دانیم این اتفاق در واقعیت رخ نمی‌دهد. ما انسانیم و اشتباهات گریزناپذیر هستند. آشنایی و مطالعه اشتباهات رایج به ما کمک می‌کند تا از بروز آن‌ها جلوگیری کنیم. در ادامه به این اشتباهات پرداخته می‌شود.

پنج اشتباه بسیار رایج مدیران پروژه
پنج اشتباه بسیار رایج مدیران پروژه

از آنجایی که هر پروژه تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی قرار می‌گیرد، اشتباهات می‌توانند علل بسیار گوناگونی داشته باشند. در ادامه چند اشتباه بسیار رایج مورد بررسی قرار می‌گیرد.

  • عدم شناسایی بعضی ذینفعان

همانطور که می‌دانیم موفقیت و پایان پروژه زمانی اعلام می‌شود که ذی‌نفعان پروژه از آن راضی باشند. شکست در شناسایی افراد تاثیرگذار در پروژه، یکی از بدترین اشتباهاتی است که اکثر مدیران پروژه مرتکب می‌شوند و پروژه را با شکست روبرو می‌کنند.

  • ارتباطات ضعیف

در مدیریت پروژه، ارتباطات پادشاه مطلق است. متاسفانه بسیاری از مدیران پروژه هیچگونه برنامه‌ای برای مدیریت ارتباطات خود، اعضای تیم و ذی‌نفعان ندارند. اگر روزها از دست بروند و ارتباطات درستی میان افراد مختلف برقرار نشود، ممکن است ناگهان بازخوردهایی از کارهای انجام شده بگیرید که باورشان سخت باشد و شما و پروژه را با هزینه هایی سنگین روبرو کند. داشتن برنامه ای مشخص برای ارتباطات از بروز همچین مشکلاتی جلوگیری خواهد کرد.

  • عدم جلوگیری از خزش در محدوده و محتوا

خزش در محدوده و محتوا از مهمترین دلایل شکست پروژه‌ها است. اگر هر گونه خزشی در کار صورت گیرد باید فرآیندی دقیق برای مواجه با آن داشته باشید. شما باید دقیقا بدانید چگونه با درخواست‌های تغییر مواجهه شوید و هر درخواست چه تغییری در برنامه زمانی، اهداف و هزینه‌های شما خواهد داشت. این اتفاق نیز زیاد رخ می‌دهد که مدیران پروژه محدود و محتوای پروژه را به خوبی نمی‌شناسند و نمی‌دانند چه تغییراتی ممکن از پروژه را از مسیر خود خارج کند.

  • غیرقابل انعطاف بودن و مقاومت در مقابل تغییرات

درگیر شدن در یک پروژه یعنی مواجعه با تغییرات روزانه. تغییراتی که از داخل و خارج پروژه اعمال می‌شوند و باید مدیریت شوند. در شرایطی پر از تغییر مدیران پروژه بدون تجربه نخواهند دانست که چه چیزی برای پروژه مناسب و چه چیزی مضر است. یک مدیر پروژه باید بتواند با شرایط پر از تغییر سازش پیدا کند و مسیر پروژه را هدایت کند.

  • انتظار بیش از حد از نرم افزارهای مدیریت پروژه

ابزارهای مدیریت پروژه مانند ماشین حساب که محاسبات را برای ما انجام می‌دهند، در نشان دادن اطلاعات و گزارش از پروژه به ما کمک خواهد کرد نه در پیشبرد پروژه. بسیاری از افراد به صرف شناخت ابزارها و روش‌های مدیریت پروژه انتظار دارند پروژه به درستی پیش رود. شما باید بدانید که چطور به اهداف پروژه برسید و با دانستن مسیر می‌توانید از نرم‌افزارها بهره بگیرید نه بیشتر.

  • جمع بندی

دانش مدیریت پروژه در طول سالیان سال، با جمع آوری درس آموخته‌ها از پروژه‌های مختلف شکل گرفته اند. شما نیز برای افزودن به دانش خود، علاوه بر درس گرفتن از اشتباهات خود می‌توانید از درس‌آموخته‌های دیگران بهره بگیرید و از بروز اشتباهات جلوگیری کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت پی ام پیران (PMPiran)

این شرکت به عنوان اولین برگزار کننده دوره های رسمی آمادگی جهت شرکت در آزمون ®PMP مورد تائید انستیتو مدیریت پروژه ®PMI امریکا، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مدیریت پروژه نموده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار