اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970714320334560

پنج راه عملی برای این که مدیر پروژه ساخت و ساز بهتری باشید

کد: 13970714320334560

https://goo.gl/KjGtCA

، تهران , (اخبار رسمی): هدف نهایی هر پروژه ساخت، انجام دادن آن در زمان مشخص و با بودجه‌ای محدود است. پروژه‌ها در بیشتر اوقات به دلیل اشتباهات ارتباطاتی، تغییرات در روحیه‌ی تیم و... دچار مشکل می‌شوند. اعمال تغییراتی ساده در تکنیک‌های ساده منجر به تغییرات بزرگی در اجرای موفق پروژه‌ها می‌شود.

پنج راه عملی برای این که مدیر پروژه ساخت و ساز بهتری باشید
پنج راه عملی برای این که مدیر پروژه ساخت و ساز بهتری باشید

1- با تیم میدانی و دفتر پشتیبانی ارتباط و معاشرت داشته باشید:

ارتباطات عنصر اساسی در تکمیل موفقیت آمیز هر پروژه ساخت وساز است. اگر مدیر پروژه دفتر پشتیبانی و تیم‌های میدانی در مورد آن چه انجام می‌شود متفق نباشند، پروژه از مسیرش منحرف و وقت زیادی هم تلف می‌شود. استفاده از ابزارهای همکاری می‌تواند تمامی دپارتمان‌های اصلی و اعضای تیم‌ها را در یک حلقه به هم پیوند دهد. همچنین اگر از ابزاری با قابلیت ذخیره‌سازی مانند نرم افزاری تحت وب مدیریت پروژه استفاده شود، همه افراد می‌توانند به اسناد مهم مثل برنامه کاری دسترسی داشته باشند.

برای پیشرفت ساده‌تر پروژه باید، روابط انسانی را جایگزین برخورد ابزاری با تیم‌ها کرد. باید به جنبه‌هایی از زندگی شخصی وارد شده و با آن‌ها معاشرت کرد. مثلا از تعطیلات آخر هفته آنها جویا شد.

2- کارها را با اطمینان خاطر به پیمان‌کاران واگذار کنید:

بیشتر مدیران مثل یک کارفرما رفتار می‌کنند تا یک رهبر. افراد به رهبرها احترام می‌گذارند و در برابر کارفرماها سرکشی می‌کنند. اگر با تیم میدانی درباره‌ی زمینه‌های اساسی پروژه حرف زده شود نسبت به تبعیت از مدیران مشتاق‌تر می‌شوند. با احترامی که کسب می‌شود می‌توان با اطمینان خاطر بیشتری وظایف را به اعضای تیم‌ها محول کرد.

توجه کرده‌اید که برخی وظایفی که محول می‌شوند اشتباه فهمیده می‌شوند؟ الگوی این سو تفاهم را شناسایی و در تعیین وظایف کاملا شفاف و دقیق باید عمل شود. بر وظایف محول شده باید نظارت کرد، شاید برخی اعضای تیم به خصوص تازه واردها به راهنمایی و کمک بیشتری نیاز داشته باشند.

3- رهبری را در محل ساخت انجام دهید:

در مقام یک مدیر پروژه این وسوسه به سراغ فرد می‌آید که در دفتر کارش بماند. در برابر این وسوسه باید مقاومت کرد. حضور در محل ساخت نشان دهنده‌ی اشتیاق به پروژه و افزایش انگیزه‌ی تیم است. این که اعضای تیم ببینند که مدیرشان آن‌ها را زیر نظر دارد، بهره‌وری و کارایی‌شان را بالاتر می‌برد. باید توجه شود که حضور مدیر پروژه سبب تزریق ترس در آن‌ها نشود بلکه روح تازه‌ای از انگیزه، اقتدار و فوریت در آن‌ها بدمد.

4- زمان خود و تیم را به دقت مدیریت کنید:

مدیریت زمان عاملی حیاتی در موفقیت یک پروژه ساخت است. از دست دادن زمان یعنی از دست دادن سود. ابزارهای برنامه ریزی ساخت و ساز به خصوص اگر جدول زمانی آنلاین هم ارائه دهند می‌توانند بسیار مفید باشند. اگر روش کارامد برای مدیریت زمان و ایجاد برنامه زمانی بیابید هم از زمانی که به کارهای اجرایی اختصاص داده می‌شود کاسته می‌شود و هم به پیمان‌کاران انگیزه می‌دهد که بدون تاخیر عمل کنند. حتما در محل کار حاضر شوید و از نزدیک بر پیمان‌کاران نظارت داشته باشید تا نسبت به اخلاق کاری آنها و تعهدشان نسبت به برنامه زمانی اطمینان حاصل کنید. به این ترتیب هم زمان با شتاب دادن به پیشرفت پروژه، هزینه‌های ساخت را هم می‌توان کاهش داد.

5- انعطاف پذیر باشید و با تغییرات هماهنگ شوید:

هر چقدر که در مدیریت زمان سخت گیر باشید هر پروژه‌ی ساختی با تاخیرهای پیش بینی نشده روبرو می‌شود. اما از آن جایی که پیش از این، زمان را به خوبی مد نظر داشته‌اید در مسیر پروژه حرکت کرده‌اید و می‌توانید انعطاف پذیر باشید. مدیر پروژه باید در صورت امکان به پیمان‌کاران و اعضای تیم‌ها نشان دهد که به زندگی آن‌ها اهمیت می‌دهد، اگر مدیران پروژه بتوانند با کارمندان خود رابطه ای انسانی برقرار کنند و متوجه این نکته شوند که آن‌ها هم نیاز دارند به مسائل شخصی‌شان رسیدگی کنند تا بتوانند کارشان را به بهترین نحو انجام دهند آن‌ها هم قدردان خواهند بود. اگر می‌بینید که برخی کارکنان نیاز به استراحت دارند در ازای سخت کوشی‌شان بخشی از وظایف آنها را به عهده دیگرانی بگذارید که کم کاری کرده‌اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت پی ام پیران (PMPiran)

این شرکت به عنوان اولین برگزار کننده دوره های رسمی آمادگی جهت شرکت در آزمون ®PMP مورد تائید انستیتو مدیریت پروژه ®PMI امریکا، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مدیریت پروژه نموده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش