اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971010337064560

چگونه دوره DBA به کسب‌وکار شما کمک خواهد کرد؟

کد: 13971010337064560

https://goo.gl/mPSCBA

، تهران , (اخبار رسمی): شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در کسب‌وکار خود احساس کمبودهایی داشته باشید و فکر کنید که برای اصلاح و ارتقا شرایط خود نیاز به کسب دانشی کاربردی و در عین حال سریع خواهید داشت؛ در ادامه می‌توانید با کاربردهای مدیریت حرفه‌ای کسب‌وکار، سرفصل دروس آن و مسائلی از این دست آشنا شوید.

چگونه دوره DBA به کسب و کار شما کمک خواهد کرد؟
ثبت نام دوره DBA
چگونه دوره DBA به کسب و کار شما کمک خواهد کرد؟
PhD بهتر است یا DBA
چگونه دوره DBA به کسب و کار شما کمک خواهد کرد؟
دوره مدیریت حرفه ای کسب و کار DBA
چگونه دوره DBA به کسب‌وکار شما کمک خواهد کرد؟
چگونه دوره DBA به کسب‌وکار شما کمک خواهد کرد؟
چگونه دوره DBA به کسب‌وکار شما کمک خواهد کرد؟
چگونه دوره DBA به کسب‌وکار شما کمک خواهد کرد؟

DBA یا همان دکترای مدیریت حرفه‌ای کسب و کار برگرفته از اصطلاح Doctorate of Business Management بوده که عملا عالی‌ترین سطح حرفه‌ای مدیریت کسب‌و کار برای مدیران فعال در کسب‌وکارهای گوناگون است. این دوره را می‌توان یک دوره کاملا کاربردی و مهارتی برای افرادی که نیازهای علمی جهت تحول محیط کسب‌وکاری برای آنها به خوبی شفاف و واضح شده است دانست.

بسیاری از مدیران به دنبال تغییراتی هستند که به وسیله آن کسب‌وکار خود را ارتقا بخشند و یا از طوفان‌های روزمره محیطی نجات بخشند؛ این افراد به خوبی می‌دانند که همیشه انجام امور کاری به وسیله برون‌سپاری و یا مدیریت بالا به پایین جواب نمی‌دهد. با توجه به تغییرات سریع محیطی، سازمان‌ها باید چابک شده و قادر به عملکرد و واکنش سریع در برابر تغییرات باشند. این شرایط نیازمند یک مدیریت حرفه‌ای و مسلط به مسائل علمی به روز شده و جدید است که بتواند به طور کامل شرایط را درک کرده و در زمان‌های مورد نیاز نسخه‌های لازم برای سازمان و اعضای آن را تجویز کند.

توجه به این نکته ضروری است که در بسیاری از محیط‌های دانشگاهی و آکادمیک آموزش صرفا به سمت و سوی مسائل تئوری سوق پیدا کرده است؛ و عملا حلقه مفقوده ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت در بسیاری از موارد به خوبی مشهود است. برای حل این مشکل و بهبود شرایط علمی و حرفه‌ای سعی شده تا مسائل علمی به صورت مورد محور و به اصطلاح عامیانه «کیس استادی» تدریس و حل و بحث شود. برای پویایی بیشتر و به دلیل حضور مدیران سطوح مختلف کسب و کارهای مختلف از مسائل روزمره و مشکلات جاری سازمان‌ها در کیس استادی‌ها استفاده می‌شود. با پیشبرد این روش تدریس در دوره‌‌های DBA عملا مدیران هم‌زمان با آموزش حرفه‌ای، مشاوره نیز دریافت خواهند کرد.

تفاوت DBA و PhD چیست؟

PhD یا دکترای تخصصی مخفف کلمه لاتین Philosophiae Doctor است. تفاوت این دوره با دوره مدیریت کسب و کار یا DBA را می‌توان در این نکات دانست که:

  • دانشجویان PhD معمولا با هدف فعالیت‌های آکادمیک ادامه تحصیل می‌دهند در حالی که دانشجویان DBA هدف ارتقا کسب و کار، در اولویت اهداف‌شان است.
  • دانشجویان PhD گروه های سنی پایین‌تر و با تجربه‌های کاری کمتر نسبت به دانشجویان دوره مدیریت حرفه‌ای کسب و کار DBA هستند که مدیران سازمان‌ها آن را تشکیل می‌دهند. دوره‌های DBA تمرکز بیشتری بر بررسی مشکلات جاری محیط‌های بومی فعال در آن را دارند.

مخاطبان دوره‌های DBA را چه کسانی تشکیل می‌دهند؟

همان طور که به صورت اجمالی در بالا نیز به آن اشاره شد، مخاطبان دوره مدیریت کسب و کار را مدیران سازمان‌ها و کسب و کارهای مختلف، صاحبان مشاغل، کارآفرینان و به طور کلی افرادی تشکیل می‌دهند که با مشکلات و موانع موجود در محیط کسب و کار و نیازهای آن به طور حرفه‌ای و تجربی آشنا هستند. در این دوره‌ها به دلیل حضور مدیران سطوح مختلف محیطی فراهم شده است تا جوانان با دیدگاه‌های کارآفرینانه و مدیران شرکت‌های استارتاپی که نیازمند یادگیری مهارت‌های کاربردی برای رشد و توسعه کسب و کار و پروژه خود هستند نیز حضور یابند.

در کل توصیه می‌شود در صورتی که علاقه‌مند به یادگیری در زمینه‌های کاربردی مدیریت هستید و هزینه زمان از دست رفته بسیار اهمیت دارد، از شرکت در دوره DBA غافل نشوید.

در دوره DBA چه خواهیم آموخت؟

در دوره DBA که عملا عالی‌ترین سطح حرفه‌ای مدیریت کسب و کار برای تمامی مدیران است؛ سعی شده تا سرفصل‌های بسیار کاربردی و مورد نیاز مدیران به صورت بسته‌های درسی ارائه شود و با بررسی موردهای عملی غنی‌سازی شود. سرفصل‌های ارائه شده در دوره مدیریت کسب و کار هر کدام کلیدی هستند برای بازگشایی قفلی از مشکلات کسب و کار و یا روشن کردن چراغی برای ایده‌های خلاقانه و نوآورانه در جهت بهبود مستمر یک کسب و کار.

برخی سرفصل‌های این دوره را می‌توان در زیر مشاهده کرد:

  • تحلیل کسب و کارهای پروژه‌ای کارآفرینانه
  • مدیریت پروژه براساس استاندارد PMBOK و آشنایی با 10حوزه دانش مدل‌های تحویل پروژه
  • مدیریت پروژه‌های چابک استراتژی سازمانی کسب و کارهای پروژه محور
  • رهبری در پروژه مدیریت منابع انسانی
  • مدیریت پروژه‌های کارآفرینانه
  • مهارت‌های ارتباطی بین فردی و مذاکره به همراه هوش هیجانی و آداب معاشرت
  • نگرش سیستمی در پروژه و مدیریت پروژه‌های پیچیده

علاقه‌مندان برای اطلاع کامل از سرفصل‌های این دوره می‌توانند به صفحه برگزارکننده دوره DBA مراجعه کنند.

دوره  DBA را کجا می‌توان طی کرد؟

از آنجا که هدف مدیران و داوطلبان دوره‌های DBA کسب دانش کاربردی جهت تغییر در شرایط سازمانی است و همچنین هزینه زمان از دست رفته مدیران سطوح مختلف سازمانی بسیار بالا است، چگونگی آموزش امر بسیار مهمی در این دوره‌ها تلقی می‌شود. در این راستا دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین مدارس کسب‌وکار در ایران و شرکت مهندسی مشاور پیشرو مدیریت پیران (PMPiran) با بهره گیری از اساتید مجرب اقدام به برگزاری دوره‌های مدیریت کسب و کار می‌کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانند به صفحه ثبت نام دوره DBA مراجعه و یا با شماره‌های 02188261019 - 02188486890 تماس حاصل کنند.

 

چگونه دوره DBA به کسب‌وکار شما کمک خواهد کرد؟

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت پی ام پیران (PMPiran)

این شرکت به عنوان اولین برگزار کننده دوره های رسمی آمادگی جهت شرکت در آزمون ®PMP مورد تائید انستیتو مدیریت پروژه ®PMI امریکا، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مدیریت پروژه نموده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]