اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970722321664560

پنج شیوه خلاقانه برای سازمان‌دهی پروژه‌های بازاریابی

کد: 13970722321664560

https://goo.gl/2i1wrq

، تهران , (اخبار رسمی): مدیران بازاریابی باید در هنر سازمان دهی پروژه ها برای رسیدن به بهترین نتایج استاد باشند. این مقاله به معرفی پنج شیوه خلاقانه می پردازد که شما را در سازمان دهی پروژه‌های بازاریابی به موثرترین شیوه ممکن یاری می‌کند.

پنج شیوه خلاقانه برای سازمان دهی پروژه‌های بازاریابی
پنج شیوه خلاقانه برای سازمان‌دهی پروژه‌های بازاریابی

با وجود این که دنیای بازاریابی، مدیریت پروژه را در اولویت کار خود قرار نداده، ذره ذره جای خود را در صنعت بازاریابی باز کرده است. محبوبیت مدیریت پروژه به دلیل منافعی است که برای بازاریابی به ارمغان می آورد. این منافع بر دو دسته اند:

  • تصمیم گیری راهبردی
  • تخصیص موثر منابع

به این ترتیب مدیریت پروژه با یاری رساندن به تیم های بازاریابی، بهرهوری بیشتر و کمپین‌های موفقتری را تضمین می‌کند.

بسیاری از سازمان ها با مشاهدهی منافعی که تیم های بازاریابی از به کارگیری راهبردهای مدیریت پروژه کسب می کنند دست به استخدام مدیران پروژه بازاریابی می زنند. این مدیران پروژه ستون ثابت دپارتمان های بازاریابی هستند.

استفاده از یک نرم افزار مدیریت پروژه بازاریابی

این حقیقت که  گزینه های متعددی برای نرم افزارهای مدیریت پروژه ی بازاریابی وجود دارد نشان می‌دهد که این حوزه چقدر رو به گسترش است. به جای استفاده از ابزارهای متعدد برای ارتباطات، گزارش‌دهی، زمان سنجی و بسیاری از اهداف دیگر، از نرم افزارهای تحت وب استفاده کنید که تمام این فرآیند‌ها را در یک پلتفرم ساده سازی می کنند. این خیلی بهتر و موثرتر است تا این که مدام بین ابزارهای مختلف رفت و آمد و داده ها را از جایی به جای دیگر کپی کنید.

مدل SMART را به کار گیرید

فارغ از این که درباره کدام نوع از مدیریت پروژه صحبت می کنیم همواره باید هدف‌گذاری کنیم. به خصوص در مدیریت پروژه های بازاریابی این امر بسیار حایز اهمیت است. چرا که ممکن است اهداف به اشتباه مشخص شوند یا اشتباه درک گردند. به همین دلیل است که شرکت ها بیش از پیش به سراغ مدل SMART می روند. این رویکرد به آن ها کمک می کند تا اهداف مشخصی تعریف نمایند که واضح و قابل سنجش بوده، چشم اندازهای واقع بینانه ارائه دهند و نسبت به زمان حساس باشند.

در این روش، اهداف می توانند همزمان با ایجاد پروژه یا حتی وقتی که پروژه صرفا یک پیش نویس است تعیین گردند. این مدل یکی از سرراست ترین مدل ها برای تعیین اهداف و رسیدن به آن هاست.

پروژه ها را با انطعاف پذیری بیشتر برنامه ریزی کنید

اکثر پروژه ها طبق برنامه پیش نمی روند و به بن بست می خورند. به همین دلیل باید جایی برای انعطاف پذیری در برنامه ها گذاشته باشید. در چنین شرایطی یک مدیر پروژه ی خوب، وضعیت را ارزیابی می کند  و بعد اصلاحات ضروری را انجام می دهد. داشتن برنامه هایی احتمالی برای شرایطی که گرفتار این تاخیرها و موانع می شوید به صرفه جویی در پول، نیروی انسانی و زمان کمک می کند.

پروژه را به وظایف کوچکتر تقسیم کنید

پروژه ها می توانند گیج کننده باشند و منجر به تحلیل رفتن انگیزه و توان تیم ها شوند. به همین دلیل باید پروژه را بهکارهای کوچکتر تقسیم کرد. به این ترتیب مدیر پروژه می تواند در مدیریت آن چه در حال انجام است موثرتر عمل کند و کارمندان بر روی آن چه در لحظه باید انجام دهند متمرکز باشند. علاوه بر این ها وقتی وظایف کوچکتر تعریف می شوند، پیشرفت پروژه ملموس تر خواهد بود و نیروی کار انگیزه بیشتری پیدا می کند.

ایجاد الگوهای پروژه

در پروژه های بازاریابی، فرآیندها و اقدامات مشابه بسیاری تکرار می شوند. این ها قالب های یکسانی دارند اما برای محصولات، خدمات و سازمان های گوناگونی به کار می روند. پس چرخ را دوباره اختراع نکنید. این الگوها را برای پروژه ها و وظایف مختلف در نرم افزارتان ثبت کنید و هر کجا که لازم است تغییرات ضروری را در آن ها اعمال نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت پی ام پیران (PMPiran)

این شرکت به عنوان اولین برگزار کننده دوره های رسمی آمادگی جهت شرکت در آزمون ®PMP مورد تائید انستیتو مدیریت پروژه ®PMI امریکا، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مدیریت پروژه نموده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش