اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970624316338496

آسان‌ترین راهکارهای اخذ ویزای ترکیه

کد: 13970624316338496

https://goo.gl/ptnWbu

، (اخبار رسمی): اخذ ویزا ترکیه مانند سایر ویزاها، حکم کارت ورود به این کشور را دارد که از سوی دولت ترکیه و به واسطه سفارت این کشور در تهران صادر می‌شود.

آسان ترین راهکار های اخذ ویزای ترکیه
ویزای تحصیلی ترکیه

همگان برای تحصیل در ترکیه باید ابتدا برای مدرک زبان خود اقدام کنند تا علاوه بر آسان‌تر شدن اخذ ویزای تحصیلی، بتوانند با فضای اداری آن کشور تعامل بهتری داشته باشند

اخذ ویزا ترکیه مانند سایر ویزاها، حکم کارت ورود به این کشور را دارد که از سوی دولت ترکیه و به واسطه سفارت این کشور در تهران صادر می‌شود. کشور ترکیه همسایه ایران و در ارتباط مناسبی از نظر سیاسی قرار دارد، در نتیجه توافقی برای آسان‌تر شدن سفر ایرانیان به این کشور صورت گرفته است. اگر حضور در خاک ترکیه کمتر از ۹۰ روز یا سه ماه باشد، مسافران اجازه خواهند داشت بدون اخذ ویزا و با داشتن پاسپورت یا گذرنامه معتبر، وارد این کشور شوند.

به این ترتیب، مسافران تورهای مختلف از جمله تور استانبول، تور آنکارا یا تور آنتالیا که در بیشتر موارد فقط چند روز تا حداکثر یک هفته قصد ماندن در ترکیه دارند، نیاز به دریافت ویزا از سفارت نخواهند داشت. انواع تور ترکیه در فاصله چند روز برگزار می شوند و به همین دلیل، فرصتی عالی برای گشت و گذار در یک کشور آسیایی-اروپایی را فراهم می کنند.
ویزای ترکیه نیز شبیه بقیه کشورها، انواع مختلفی دارد و افراد یا گروه‌ها به منظور دریافت ویزای تحصیلی، ویزای کار و تجارت و … به سفارت این کشور در پایتخت مراجعه می‌کنند. کسانی که با هدف گردشگری پا به ترکیه می‌گذراند، در مدت زمان حضور خود اجازه تحصیل، فعالیت شغلی و درآمدزا یا تجارت ندارند و چنین اقداماتی جرم محسوب می‌شود.

چرا سفر به ترکیه؟

اولین و واضح‌ترین دلیل مناسب برای سفر به ترکیه، هم مرز بودن آن با ایران است. از طرف دیگر این کشور جزو معدود همسایگان ایران است که از شرایط امنیتی مناسب برخوردار بوده و برای گردشگران از همه جای دنیا حکم یک پاتوق و جاذبه مهم را دارد. در نتیجه با طی کردن مسافتی نسبتا کوتاه که حتی می‌تواند با قطار یا اتوبوس هم باشد، مسافران قادر خواهند بود به ترکیه سفر کنند.

نکته مهم بعدی، این است که گردشگران برای گردش و تفریح در این کشور نیازی به اخذ ویزای ترکیه ندارند و صرفا اگر پاسپورت آن‌ها اعتبار کافی داشته باشد، برای سفر گردشگری به ترکیه کافی است.

موضوعی که بسیاری از ایرانیان را برای سفر به ترکیه وسوسه می‌کند، اروپایی بودن بخش قابل توجهی از شهرهای آن است. به عنوان مثال، دلیل مهمی که مسافران تور استانبول را به این شهر گردشگری زیبا می‌کشاند، این است که استانبول به عنوان یک شهر منحصر به فرد در دنیا، میان دو قاره قرار دارد و رودخانه‌ای که از میان آن می‌گذرد، استانبول شرقی و آسیایی را از استانبول غربی اروپایی تفکیک می‌کند.

سفر به شهرهایی از جمله استانبول، سفر به اروپا محسوب می‌شود و از این بابت برای خرید، تفریح و سرگرمی و بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، فرصت بی‌نظیری به شمار می‌رود.

اخذ ویزای ترکیه

اخذ ویزا برای کار در ترکیه و همچنین اخذ ویزای تحصیل در ترکیه، بیشتر مورد استقبال ایرانیان قرار می‌گیرد. برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی این کشور زیر نظر دانشگاه‌های معتبر غربی اداره می‌شوند و تحصیل در آن‌ها حکم تحصیل در اروپا یا امریکا را دارد. از این رو جوانان زیادی به دنبال اخذ ویزا ترکیه برای ادامه تحصیل می‌روند. به این منظور اصلی‌ترین مدرک مورد نیاز، نامه پذیرش از دانشگاه میزبان و مدارک کامل سوابق تحصیلی در ایران است.

همگان برای تحصیل در ترکیه باید ابتدا برای مدرک زبان خود اقدام کنند تا علاوه بر آسان‌تر شدن اخذ ویزای تحصیلی، بتوانند با فضای اداری آن کشور تعامل بهتری داشته باشند.

برای دریافت ویزای کار در ترکیه نیز باید ابتدا درخواست خود را به سفارت این کشور ارائه دهند. معمولا برخی از افراد محلی را از قبل برای کار مشخص می‌کنند و برخی دیگر این مورد را به تشخیص دولت ترکیه و وزارت کار آن می‌سپارند.

پس از صدور اجازه کار توسط وزارت مربوط، شخص می‌تواند به مدت یک سال در منطقه‌ای که مشخص شده به فعالیت بپردازد. در صورتی که صلاحیت او برای ادامه کار در این کشور تائید شود، ویزای کار تا سه سال تمدید شده و سپس به مرور زمان، محدودیت حضور او در منطقه‌ای خاص هم برداشته خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمائی همای سعادت

شرکت خدمات گردشگری مسافرتی همای سعادت در سال ۱۳۸۰ تاسیس شد و از همان ابتدا کار خود را با برگزاری تورهای مختلف داخلی و خارجی شروع کرد. تور مشهد از اصفهان و تور مشهد از تهران از جمله محبوب ترین تورهایی بوده اند که در این سال ها در همای سعادت به مشتریان ارائه شده اند. همچنین همای سعادت مفتخر است که به عنوان یکی از آژانس های مسافرتی پیشرو در زمینه تور کیش از تهران و تور کیش از اصفهان شناخته می شود. البته تور های مختلف دیگری مثل تور قشم از تهران ، تور قشم از اصفهان و … نیز در برنامه های مداوم کاری همای سعادت وجود دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی